Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jenter!

Jeg trenger rett og slett litt rådføring jeg, så kom med synspunkter?

Jeg og min samboer har vært sammen i 7 år. :rodmer:

Vi har snakket om bryllup i mange av årene. Så jeg har ventet litt på et frieri, slik jeg kan begynne å planlegge! :bryllup:

Men, firieriet uteblir. Han forsikkrer meg stadig om at det er oss, noe som er blitt en "selvfølge", i hverdangen vår.

Han sier han gleder seg veldig til vi skal gifte oss, se meg i brudekjole,og se sønnen vår som en liten ringbærer/brudesvenn. Han har sett på forlovelsesringer hos gullsmeden, han ba meg sette opp et budsjett, slik vi vet ca. hvor mye vi må spare og slike praktiske ting.

Dermed frister det meg jo litt å begynne på planleggingen uten at jeg har ring på fingeren! :sjenert: Og jeg drømmer og fantaserer om bryllupet, men frieriet? Det har jeg ikke sett noe til! :klo:

Og i går satt vi og diskuterte litt hva vi skal bruke penger på i tiden fremover, og det går noen tusenlapper til uteareal og det er jo greit, men så sier han så fint at han ønsker seg både ny data, ny tv, (har slikt, som ikke er så gammelt, og som vi absolutt ikke har noe behov for å fornye umiddelbart!) Og han vil kjøpe boblebad osv. osv. ALT untatt å spare til bryllup virker det som?

Jeg ser at jeg kanskje er litt overivrig her, men jeg blir rett og slett såret av å se at han heller vil ha nye matrialske ting, enn å ville gifte seg... Det er da MANGE ting jeg også gjerne vil fornye/forbedre, som koster endel, men jeg ser jo at dette kan vente til etter et bryllup!! :sukk:

Jeg jeg merker jeg blir oppriktig lei meg nå, og egentlig begynner usikkerheten om han noengang VIL gifte seg, å melde seg... :forvirret:

Jeg vet jeg burde prate med han, men jeg vil ikke virke som ei slik "vi skal gifte oss, om du vil eller ikke"-dame! Og jeg er rett og slett redd for å fremstå slik, og begynner å være redd det er slik han oppfatter meg...?! :cry3: Og det gjør jo isåfall hans oppførsel litt mer naturlig....

Bah, føler jeg har vært tolmodig lenge nå.... :sjenert:

Ikke vil jeg fri selv heller, for så romantisk er jeg, og det vet han... Han må vel klare å gå ned på et kne og spørre meg et enkelt spørsmål?

Vi snakker jo om dato, budsjett, ringer, meny osv noen ganger i uken.... Vi har bestemt kirke, utgangsmars, fargetema, gjesteliste, budsjett, men ingen dato! Jeg har jo ikke engang fått et frieri, men ja, vi høres jo meget enige ut når vi snakker ilag, da høres det jo virkelig ut som vi både har ringer på fingeren og dato i boks... :roll:

Har han kalde føtter? Er jeg for innpåsliten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror rett og slett må snakke med ham om dette, at du nå har lyst til å prioritere bryllup. Jeg tenker han kanskje ikke helt forstår hinting, og at dette må du snakke med ham i klartekst om. Eventuelt kan du jo fri selv. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg føler med deg. Det er jo rart at han snakker om bryllup uten å ha fridd først.

Det jeg tror at jeg hadde gjor,t er at neste gang han nevner noe om bryllup så er det bare å si "vet du hva? Jeg syns det blir helt feil å snakke om bryllup når du ikke engang har fridd til meg. Hvis du vil gifte deg med meg så får du gjøre det en mann skal gjøre først." Han blir nok litt satt ut og det en jo en sterk måte å si det på, men da har du i hvert fall fått sagt det. Ingen hinting, ingen tull.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...