Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Catwoman
Skrevet

Ja hvor gamle var de når de begynte å gå?

Lurer bare av nysgjerrighet :)

Er nok en liten stund til jenta mi begynner å gå enda.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun gikk evig lenge med støtte, fra ca 10 måneder, men begynte ikke å gå for fullt før hun var 14 måneder gammel.

Gjest pysepusen
Skrevet

Her er han 11 1/2 måneder og begynte å gå for en uke siden! Nå krabber han nesten ikke lenger. Men her har han vært tidlig med det meste motoriske, det språklige henger han nok litt etter med.

AnonymBruker
Skrevet

nr 1: 9 mnd

nr 2: 10 mnd

nr 3: 10,5 mnd

AnonymBruker
Skrevet

Drøye 14 måneder, begge to.

Men de leste da de var tre. :)

Skrevet

Lillejenta var på dagen 13 mnd da hun slapp seg. Da hadde hun gått langs bord/sofa/stoler i et par måneder.

AnonymBruker
Skrevet

Jenta vår går ikke ennå, hun er 1 1/2 år. Fysioterapeut har undersøkt henne, men finner ikke noe galt, sier hun må bare få utvikle seg i eget tempo og ikke stresse. Hun er veldig mobil ellers, og har god utvikling, men akkurat det med å gå er ikke så veldig interessant for henne, virker det som.

Hun er flink til å snakke, da, og finmotorikken er veldig god. Det er da noe :)

Skrevet

Sønnen min begynte å reise seg opp og ta noen få skritt langs sofaen da han var seks måneder. Nå er han straks ti måneder, og har såvidt begynt å slippe seg litt i blant. Foreløpig ser han bare forundret ut der han svaier litt, før han tar tak i noe trygt igjen ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 var 14,5 mnd, man han var 2 mnd prematur.

Nr 2 er 14 mnd nå, men lite interessert i å gå - vil feks absiolutt ikke bli holdt i ehndene for å gå, da nekter hun å sette end beina. Har krabbet fra 8 mnd og trives med å fyke rundt i enormt tempo. Går litt rundt møbler og slikt.

Skrevet

14,5 måneder. Var ikke interessert i og gå, men plutselig en dag reiste hun seg opp midt på gulvet, og dagen etter gikk hun bare. Første gangen vi så at hun gikk var det sikkert 7 skritt før hun datt. Og den dagen gikk hun bare. Rakk aldri og bli de som teller skritt.

Skrevet

Eldstemann reiste seg opp og gikk langs møbler eller hvis vi holdt ham i hånden da han var 8 mnd. Han gikk uten støtte da han var 10 mnd.

Skrevet

Mine tre gikk alle når de var rundt 15-16 mnd. De drøyde litt, alle sammen.

Skrevet

Uken før hun ble 14 mnd (første dagen i barnehagen!). 14 mnd er forresten gjennomsnittet.

Skrevet

Gutten min var 15 mnd da han tok sine første skritt:)

Eller 13 mnd hvis man skal bruke den korrigerte alderen da, men den tenker vi ikke så mye på...

Skrevet

Snuppa tok sine første skritt uten støtte da hun var nesten 13 mnd (gikk med gåvogn i en drøy måned før det), gikk skikkelig da hun var drøye 15 mnd.

Skrevet

Gikk alene en uke før 1 års dagen.

Skrevet

Her er han 11 1/2 måneder og begynte å gå for en uke siden! Nå krabber han nesten ikke lenger. Men her har han vært tidlig med det meste motoriske, det språklige henger han nok litt etter med.

Akkurat som her :) Han reiser seg opp igjen og går videre hvis han snubler, krabbe gjør han nesten ikke mer. Men som hos deg, han henger nok litt etter med det språklige.

Skrevet

Nummer en var 17 mnd før hxn gikk, men snakket som en foss.

Nummer to var 10 mnd da hxn gikk, men kom sent i gang med praten.

På mine virker det som de fokuserer på en ting om gangen. :fnise:

Gjest imli
Skrevet

Nr 1 gjekk utan støtte ved 10 mnd, gjekk stødig og fint ved 11-12 mnd.

Nr 2 gjekk utan støtte ved 13 mnd, gjekk stødig ved 15 mnd.

Begge gjekk med støtte (ved å halde seg fast i bord og slikt) då dei var hhv 8 og 9 mnd.

Skrevet

Nummer en var 17 mnd før hxn gikk, men snakket som en foss.

Nummer to var 10 mnd da hxn gikk, men kom sent i gang med praten.

På mine virker det som de fokuserer på en ting om gangen. :fnise:

Det gjør de fleste barn. Jeg så en dokumentar om barns utvikling en gang, og der ble det sagt at de aller fleste barn bare har kapasitet til å konsentrere seg om én stor utvikling om gangen, slik at det gjerne er slik at de som er raske motorisk snakker senere og omvendt. Men det finnes unntak, selvsagt :)

Selv regner jeg med at det er slik hos oss også. Min sønn er veldig lik sin far i utviklingen og er tidlig ute motorisk. Men faren snakket sent, og det har jeg regnet med at min sønn kommer til å gjøre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...