Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Hei!

Har en solkrem som heter Nivea Protect and Bronze Sun Lotion http://www.nivea.no/Products/Sun-Care/Protect-and-bronze/Protect-Bronze-Sun-Lotion

Den beskytter huden men gjøre også sånn at huden lettere blir brunere. Men det er ikke tan effekt i den.

Men hvordan går dette an egentlig?

Har merket at jeg blir lettere brun når jeg bruker den. Ikke solbrent.

Lurer på om det er noen andre produkter man kan bruke i tillegg for å bli lettere brun når man er i sola?

Var noen som sa at det hjelper å smøre seg med babyolje, men vet ikke om det funker?

I tillegg så har jeg fregner i ansiktet. Og vil ikke at det skal blir så mye. Men kan jeg gjøre noe for å bli brunere uten å få mer fregner? Hadde jeg bare blitt så brun at huden fikk samme farge som selve fregnene, så hadde de ikke vistes så godt. Men må jo sole meg veldig mye da!

Skrevet

betakaroten?

AnonymBruker
Skrevet

med babyolje eller matolje på huden blir huden stekt, så det anbefales ikke med mindre du ønsker hudkreft.

• Liker 1
Skrevet

De er tilsat melotan (? Mener det skrives slikt) som er selve fargestoffet som kommer når huden blir brun, så den gjør at du får mer av dette stoffet og dermed blir brunere. Også Piz Buin har denne effekten på noen av sine solkremer, samt Green People sin faktor 15. Ikke farlig!

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

De er tilsat melotan (? Mener det skrives slikt) som er selve fargestoffet som kommer når huden blir brun, så den gjør at du får mer av dette stoffet og dermed blir brunere. Også Piz Buin har denne effekten på noen av sine solkremer, samt Green People sin faktor 15. Ikke farlig!

Hei :)

Ja det står Melotan eller noe på baksiden av flasken. Så da er det nok det. Satser på å bruke dette da, i stedet for noe annet som gjør huden "stekt".

Rart at det kan beskytte og gjøre huden brun på samme tid, jaja :)

Skrevet

Ikke rart i det hele tatt :) Det er en solkrem som beskytter og har uvfilter, men selv med uvfilter vil solen reagere med huden og melotanen og gjøre deg brun. Man blir jo brun selv om man bruker solkrem og siden det er mer melotan i denne blandingen utvikles fargen fortere uten at det går utover beskyttelsen :)

Skrevet

Hvilken sol faktor finnes denne kremen i?

Skrevet

Nivea har kun i faktor 10. Piz buin i 6 og 15, samt sololje i 6 og 10 og Green People har i 15.

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Vurderer å teste Betakaroten.

Hvordan funker det og er det farlig på noen måte?

Og hvor fort går det før man ser effekten av det? Man må vel sole seg for at det skal virke?

Og blir det fin farge av det?

Noen som vet hva det koster ca og hvor man får kjøpt det?

Mange spørsmål, men vil være på den sikre siden ;)

Gjest SmurfeLurfen
Skrevet

Og hva med sololje?

Leser mye negativt og positivt om det.

at huden stekes.

Men vil man ikke kjenne om huden blir stekt liksom?

Tenkte i så fall å bare bruke det på lårene/leggene og magen, der jeg aldri blir brun :(

Leste at man bør bruke vanlig solkrem først og så ha på sololjen.

Er det så ille som alle skal ha det til?

Når sommeren er over og alle kommer hjem fra syden, så sitter jeg der like blek som da våren kom.

Vil ikke at det skal bli sånn i år også!

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hvilken sol faktor finnes denne kremen i?

Den finnes i faktor 10 og 20! Knallkrem! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...