Gå til innhold

For eller mot gulvteppe?


Snorkie

Anbefalte innlegg

Lurer på om det er noen som har gode/dårlige argumenter for eller imot gulvteppe på soverommet vårt. Vi skal totalrenovere huset vårt, men er usikre på gulvet på soverommet. Parkett er jo det vanligste, men jeg ser for meg fluffy, lune tepper på gulvet. På soverommet er det jo mindre sjanse for at det blir skittent, så hvis man støvsuger ofte, så burde det vel gå greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt parkett. Du kan heller ha et løst fluffy teppe oppå. Da har du flere variasjonsmuligheter. Vegg til veggtepper blir alltid stygge eller umoderne før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot, mot, mot!

Tenk på all den dritten som gjemmer seg i tepper. Alle de små kravlende beistene og ÆSJ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen løse tepper. Hvis jeg støvsuger disse grundig og så tar du ut og banker de.....vel, den støvskyen jeg ser da overbeviser meg: Niks vegg til vegg teppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i tvil:mot, mot mot!!!!

Vi har vegg-til-vegg-teppe på soverommet, og det er noe av det mest gufne jeg har vært borti. Det skal ut før jul, det kan du banne på. Da blir det vips, inn med parketten: og så legger vi kanskje et saueskinn eller no' sånt ved sengen - det kan luftes og renses grundig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vet at dere har rett, så bare for meg disse fancy Hollywood-soverommene et øyeblikk :lol: . Nei det blir vel antageligvis parkett (eller slipte tregulv som i resten av huset).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også mot.

Vi har ikke teppe på gulvet på vårt soverom, og hver gang jeg vasker rommet er jeg utrolig glad for det! Det samler seg utrolig mye støv under senga, og det er ikke bare enkelt å få vekk alt sammen om det er vegg-til-vegg-teppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mot, mot, mot!

Tenk på all den dritten som gjemmer seg i tepper. Alle de små kravlende beistene og ÆSJ!

Jepp! Det er helt grusomt hvor mange ekle dyr og all dritten som setter seg i teppet. Jeg har astma og allergi, blir potte tett i øyne, nese, hals og lunger hvis jeg må sove på et rom med teppe. Finnes ikke et teppe i hele huset vårt, utenom et sisalteppe i spisestuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde vegg til vegg teppe på gulvet men aldri mer det lukktet bare støv selv om vi støvsugde stadig . Nå har vi lakt klikk gulv er fårnøyd med det , har bare løse tepper nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. jeg trodde det var slutt på at vegg-til-vegg-teppe ble stemplet som farlig for allergikere, da det binder støvet bedre enn gulvbelegg. Og at alt dreier seg om en skikkelig god støvsuger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har for tiden teppe i stua, men dette er nok også det eneste rommet i huset som får den æren. Forøvrig, newsflash, så går det faktisk ann å leie en tepperenser, det koster ikke all verden heller. Synes at teppet gir en lun og koslig stemning i stua pluss at det varmer nå på vinterstid.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mitsumi

I believe that hardwood floors and loose carpeting is the best combination, especially in a bedroom where the sheets and blankets make a lot of dust.

Mitsumi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Shivani

Er nok litt ekstrem, men jeg er imot tepper i alle rom. Spesielt for soverommet hvor man ligger i timesvis og innånder luften. Uansett om teppet renses vil (særlig) et fluffy teppe gi fra seg masse partikler som man innånder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal ikke ha vegg til vegg teppe.Da får jeg ikke pustet.Å alt støvet som legger seg unden sengen,tenk hvor ofte du må flytte på sengen. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde deilig fluffy lyserødt teppe i min ungdom. Etter to år var det ikke fluffy mer, og hadde store skitne merker der man gikk mest (selv om det aldri ble sølt på teppet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mot!

mye større sjanse for å utvikle støvallergi. sats på hardt gulv, det går alltid an å legge løse tepper over.

egentlig bør det være minst mulig tekstiler på soverom, av hygieniske årsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda, du må ikke finne på å legge teppe på soverommet. Det samler seg utrolig mye "drit" i det. selv om det er det reneste rommet i huset. Det støver noe helt for j..... Men, det er jo din avgjørelse selvfølgelig. Men jeg personlig ville ikke gjort det.

Lykke til med valget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...