Karolineh Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 (endret) Tema: Unngå spredning av smittsom hjernehinnebetennelse blant russen Situasjonsskildring: Det er vår, og russen er et sikkert vårtegn. For russen selv er russefeiringen forbundet med mye moro, fest, sol og ikke minst russetreff. Et slikt russetreff er Landstreffet i Stavanger (6-8 mai). Arrangørene er godt forberedt til å ta imot tusenvis av festglade russ. Som en svært viktig del av forberedelsene skal de, i samarbeid med Folkehelseinstituttet, utarbeide en holdningskampanje for å unngå spredning av smittsom hjernehinnebetennelse på treffet. Faren for spredning av smittsom hjernehinnebetennelse er dessverre økende blant russen, og dette bekymerer både arrangørene av Landstreffet i Stavanger og Folkehelseinstituttet. Folkehelseinstituttet ønsker derfor å få produsert flere forskjellige medieprodukter til holdningskampanjen som skal gjennomføres i Stavanger. Du skal få lage et utkast til et av dem: (NB: Kampanjen er fiktiv og du kan selv bestemme navnet på kampanjen). Du bestemmer selv hvor produktet ditt vil egne seg, men husk å ta hensyn til både oppdragsgiver (Folkehelseinstituttet) og hvor kampanjen skal gjennomføres (Landstreffet i Stavanger). Jeg skal lage en reklameplakat, noen ideer? Endret 1. mai 2011 av Karolineh
Sissan9 Skrevet 2. mai 2011 #2 Skrevet 2. mai 2011 Hvorfor reklameplakat? Hvorfor ikke SMS-meldinger via bluetooth? Eller hjemmesider russen bruker for treffet/Kongeparken sine nettsider? Info på parkeringslapper? Storskjermer? alliere seg med bussene med høyest lydanlegg med Infomercial? Male budskap på kioskene? Hvilken russ stopper og leser en plakat?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #3 Skrevet 2. mai 2011 Hvorfor reklameplakat? Hvorfor ikke SMS-meldinger via bluetooth? Eller hjemmesider russen bruker for treffet/Kongeparken sine nettsider? Info på parkeringslapper? Storskjermer? alliere seg med bussene med høyest lydanlegg med Infomercial? Male budskap på kioskene? Hvilken russ stopper og leser en plakat? Blir ikke det litt vanskelig å vise frem til sensor og eksaminator? Er tross alt eksamen :gjeiper:
Gjest döderlein Skrevet 2. mai 2011 #4 Skrevet 2. mai 2011 Blir ikke det litt vanskelig å vise frem til sensor og eksaminator? Er tross alt eksamen :gjeiper: Du kan jo redigere det inn på bilder Lage en slags profil for kampanjen som kan brukes flere steder - på steder der russen er og som de lett ser.
Sissan9 Skrevet 3. mai 2011 #5 Skrevet 3. mai 2011 Kan ikke forstå at det skal bli vanskelig? Det er jo bare å beskrive/skisse det opp? Hjemmesider kan man jo presentere på print, det samme med P-lapper, storskjermer og kiosk-budskap. Dersom dette altså ikke er en grafiker-eksamen, da må det vel grafiske elementer til antar jeg. Uansett mener jeg plakater er en av de mediene som vil få minst oppmerksomhet i slike sammenhenger, russen leser nok ikke annet enn programmer antar jeg.
Eske Skrevet 3. mai 2011 #6 Skrevet 3. mai 2011 Det skal ikke være noe problem å skildre et annet opplegg enn plakater på en slik eksamen (nå antar jeg at du går Media VG3?), det er bare å skrive en god introduksjon og beskrivelse av opplegget ditt, samt legge ved skisser. På en slik eksamen (og prøveeksamen) er jeg rimelig sikker på (i alle fall der jeg gikk ut fra MK i fjor) at det bedre å holde seg på skissenivå rent grafisk men heller skrive en god tekst som viser at du har tatt gjennomtenkte valg og ser det klart for deg hvordan du vil utføre kampanjen. Selv fikk jeg en lignende oppgave i fjor og valgte å ta i bruk flere ulike medier, fokuset lå på nett og nyere kommunikasjonsmidler, mens jeg hadde et par bi-plakater i tillegg. (Nå var riktignok ikke min målgruppe fulle russeungdommer, jeg må nesten si meg enig med de over her angående at plakater neppe er en god måte å nå russen på.) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå