AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Min kjære fridde til meg for to år siden. Vi har nå vært sammen i fem år og er i slutten av 20-årene. Når vi forlovet oss planla vi at vi skulle gifte oss etter jeg er ferdig med utdannelsen min, nemmelig ca. sommer 2012. I det siste har jeg tenkt at dette nærmer seg (i bryllupssammenheng), og prøvd å snakke med samboeren min om vi skal tenke noe nærmere på bryllup. Svaret jeg får er at han ikke vet, haster ikke, synes 2012 er for snart osv. Spør om han ikke vil gifte seg og da får jeg ikke noe klart svar. Spør om han er usikker på forholdet og om det er meg han vil ha, men han er sikker på at han vil ha meg. Skjønner ingenting? Å gifte seg er viktig for meg, noe han vet godt (har mine grunner, gidder ikke gå inn på dem her). Nå begynner jeg å bli usikker på forholdet, er det sånn at jeg skal gå på vent til han bestemmer seg? Vil jo ikke presse han til noe ekteskap, vil jo at det skal være frivillig. Og det viktigste er at han skal bli min mann, ikke å ha et prinsessebryllup. Vi kan gjerne stikke på tinghuset for den del.
Anglofil Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Jeg skjønner ikke helt hvorfor han i det hele tatt fridde til deg hvis han ikke tenker på bryllup? Jeg ville nok ha tatt en prat med ham og sagt i fra hvordan han får deg til å føle deg. Mvh Yvonne 4
Gjesten Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 Jeg ville absolutt tatt en ordentlig prat med ham. Finn ut hva han egentlig tenker. Prøv å gjøre det enkelt for ham å være ærlig, si at uansett hva han tenker så er det greit, men at du er nødt til å vite hvordan ting ligger an, for det gjelder tross alt livet ditt i veldig stor grad.
Gjest Mahareth Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 Har det skjedd noe rundt dere som kan ha fått ham til å revurdere sitt syn på ekteskap? Det er mange som ikke ønsker å gifte seg fordi de ser mange rundt seg skille seg. Det som uansett er viktig, er at dere er ærlige mot hverandre. Du om hvordan dette føles for deg, og han om hva han egentlig tenker.
Kråkesaks Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Vær tydelig. Dere ble enige om å gifte dere i 2012. Spør om han fortsatt står for det dere ble enige om da. Om dere skal ha stort eller lite bryllup så er det i hvert fall på tide å bli enige om rammene rundt nå.
Sofiemor Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 Enig med Yvonne. Jeg skjønner ikke vitsen med å fri hvis han ikke mente noe med det. Hvis han faktisk ikke ønsker å gifte seg, så syns jeg at han har holdt deg for narr rett og slett.. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #7 Skrevet 1. mai 2011 Ts her. Tenker det samme som noen av dere her, om han ikke vil gifte seg så skulle han ikke fridd, og ikke avtalt 2012. Har forklart han hva jeg føler, og sagt at jeg ikke kan gå og vente på at han muligens får lyst en dag. Han har sagt han skjønner det, men så fort det blir snakket litt mer konkret rundt bryllup, backer han ut. Har sagt til han at om han er i tvil på forholdet må han si det, men han er vist ikke i tvil. Det har ikke skjedd noe spesielt rundt noen av oss i det siste, vi kommer begge fra familier der ingen (!) har skilt seg eller splittet lag i voksen alder. I omgangskretsen vår er forholdene også ganske stabile. Skjønner at dere ikke kan gi meg en oppskrift, jeg blir bare så utrolig frustrert.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #8 Skrevet 1. mai 2011 Been there, done that.. Og han gikk jeg fra for noen år siden, fordi jeg mer og mer innså at vi ville totalt forskjellige ting her i livet. Han fridde med ring og alt i august 2002 og 7 år seinere og ENDELØSE diskusjoner og havarerte bryllupsplaner for 3 gang, (og selvsagt andre ting og...) så sa jeg takk for meg. Til TS: Snakk med han! Ikke gjør som meg og tro at det kommer til å ordne seg "bare han får litt tid" osv. 2 unger og ett stort huslån seinere er det ikke alltid like enkelt å gå. Men jeg er nå glad for at jeg gjorde det. Håper du ikke får den samme erfaringen som meg, men bedre føre var.. eller hva de nå sier...
Jade Skrevet 3. mai 2011 #9 Skrevet 3. mai 2011 Jeg hadde sagt at det kanskje er på tide å bryte forlovelsen (ikke forholdet, altså), siden han åpenbart ikke ønsker å gifte seg.
Barcelone Skrevet 3. mai 2011 #10 Skrevet 3. mai 2011 Synes dette høres veldig rart ut. Enig med de andre her. Dette må dere jo bare få snakket ut om. Og hvis han fortsetter å backe ut av samtalen ville jeg ha brutt forlovelsen og bedt han fri når han akter å gifte seg med deg. Og så ville jeg vel sett an hele forholdet tror jeg... 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå