avenue Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Har kjøpt en vare på min lokale matbutikk (Rema 1000), boks med hermetikk for jeg trodde jeg trengte den til en oppskrift. Men kjøpte feil merke/innhold, kan jeg levere den og få pengene tilbake med kvittering? Eller går ikke det i matbutikker? (Det er jo ikke en ferskvare og den er ikke åpnet)
Gjest Mynona83 Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Det skal gå fint så lenge det ikke er kjølevare eller frysevare.
Knitcat Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 Det tror jeg ikke at du kan, for matbutikken har jo ingen garanti for at varen ikke har vært utsatt for for mye varme eller kulde f.eks.
LadyNinja Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 Håper og tror at du kan bytte. Det med at maten kan ha være utsatt for mye varme o.l er jo ganske sant, men dersom du leverer samme dag, helst så fort som mulig - så kan jeg ikke forstå dersom det ikke skulle gå ann.
Gjest Iah Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Det skader ikke å ta med varen og kvittering på butikken å spørre, men dette er ingenting du har krav på, og jeg forstår butikken godt hvis de sier nei.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 Så lenge du har med kvittering, og det ikke er en mannsalder siden du kjøpte den så skal det gå bra! Som rema-ansatt hadde jeg godkjent det iallefall Bare å forklare situasjonen det.. Ferskvarer, frysevarer og andre "lett utsatte" matvarer får man ikke bytta om man har tatt feil, med mindre du kjøpte det nettopp.
Pingting Skrevet 1. mai 2011 #7 Skrevet 1. mai 2011 Du har vel ingen direkte rett på det, men mange butikker vil nok la deg bytte. Jeg ville ha gjort det da jeg jobba i butikk ihvertfall.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #8 Skrevet 2. mai 2011 Jeg hadde aldri gått tilbake med noe fordi jeg ikke trengte det allikevel, det hadde jeg tatt på min egen kappe. Hadde blitt flau, rett og slett. Får du ikke brukt det til noe annet, da? Jeg har derimot snudd i butikkdøren ved noen anledninger der jeg har kjøpt feil type av noe, for så å gå rett inn å bytte i den riktige varen. 3
Gjest Mynona83 Skrevet 2. mai 2011 #9 Skrevet 2. mai 2011 Jeg hadde aldri gått tilbake med noe fordi jeg ikke trengte det allikevel, det hadde jeg tatt på min egen kappe. Hadde blitt flau, rett og slett. Får du ikke brukt det til noe annet, da? Jeg har derimot snudd i butikkdøren ved noen anledninger der jeg har kjøpt feil type av noe, for så å gå rett inn å bytte i den riktige varen. Enig med deg, men det kan jo hende TS har en meget stram økonomi, og ikke har råd til å "kaste bort" en 50-lapp på noe hun ikke trenger. 1
The Kitten Skrevet 2. mai 2011 #10 Skrevet 2. mai 2011 Du har ikke rett til å bytte, men du kan forsøke.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #11 Skrevet 2. mai 2011 Jeg har jobbet i flere matbutikker, og i dem alle sammen var det sånn at om kunden kom tilbake med varen (pluss kvittering) innen rimelig tid så fikk h*n bytte/pengene tilbake. Kommer selvfølgelig an på hvilken vare det er, men hermetikk burde gå bra.
Fanta Exotic Skrevet 2. mai 2011 #12 Skrevet 2. mai 2011 Nå ble jeg veeldig nyskjerrig på hvilken hermetikk som er så spesiell at den omtrent ikke kan brukes, og er så dyr at man velger å kjempe for å få igjen pengene for den 2
Xaphan Skrevet 2. mai 2011 #13 Skrevet 2. mai 2011 Nå ble jeg veeldig nyskjerrig på hvilken hermetikk som er så spesiell at den omtrent ikke kan brukes, og er så dyr at man velger å kjempe for å få igjen pengene for den Samme her!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2011 #14 Skrevet 2. mai 2011 Føler meg veldig kjedelig i matveien når mitt svar til Fanta Exotic og Xaphan er at jeg kan telle på én hånd hvilke hermetikkvarer jeg bruker... Eneste hermetikk jeg bruker er mais, knuste tomater, ananas, bønner og maxboller....
Gjest Mynona83 Skrevet 2. mai 2011 #15 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Føler meg veldig kjedelig i matveien når mitt svar til Fanta Exotic og Xaphan er at jeg kan telle på én hånd hvilke hermetikkvarer jeg bruker... Eneste hermetikk jeg bruker er mais, knuste tomater, ananas, bønner og maxboller.... Er du TS? Er det en av disse tingene som skal byttes? jeg bruker det samme, untatt maxboller (hva er det?), men i tillegg flykæsj, leverpostei og tunfisk Edit: jeg så nå at TS ikke var AB. Endret 2. mai 2011 av Mynona83
Xaphan Skrevet 2. mai 2011 #16 Skrevet 2. mai 2011 Eneste hermetikken jeg bruker er spaghetti ala capri de dagene jeg er kjempelat
chikako Skrevet 2. mai 2011 #17 Skrevet 2. mai 2011 Du har ikke rett til å bytte den, det finnes nemlig ikke noe som heter bytterett for varer kjøpt over disk, men mange steder vil de nok påta seg å ta den tilbake igjen. Jeg gjorde det da jeg jobbet i butikk. Hvis du ikke får bytta den får du komme tilbake hit og si hva det er, så skal jeg komme med tips til hva du kan bruke den til :happy: 3
avenue Skrevet 4. mai 2011 Forfatter #18 Skrevet 4. mai 2011 Jeg kjøpte den på lørdag og fikk byttet den uten problemer på mandag. Vet ikke om det hjalp at det var i min nærbutikk og at jeg er innom flere ganger i uka. I forhold til feilkjøp er jeg opptatt av å bytte ting jeg ikke trenger, nesten uansett pris på varen. Jeg skjønner ikke hva som er så rart med det, selv om jeg ikke har en spesielt stram økonomi. Bomkjøpet, hermetikken som dere var så nysgjerrige på, var to bokser med kondensert melk som ikke var sukret, men som jeg trengte at var sukret. Leverte tilbake to bokser a 33 kroner på rema, og dro på spesialbutikk og fikk sukret til 50 kroner boksen.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2011 #19 Skrevet 4. mai 2011 Synes det er veldig rart om man får levere tilbake matvarer. Ingen vet hva en forskrudd person eventuelt kan ha gjort med dem.
chikako Skrevet 4. mai 2011 #20 Skrevet 4. mai 2011 Synes det er veldig rart om man får levere tilbake matvarer. Ingen vet hva en forskrudd person eventuelt kan ha gjort med dem. Hva kan man ha gjort med en boks hermetisk lukket kondensert melk? Bra at du fikk byttet den, ts! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå