Veronica W Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Samboer er skeptisk til å skulle dra på tur til Asia dersom jeg er gravid på reisetidspunktet. Hva mener dere andre?! Om man er 2-4 mnd på vei, bør man være skeptisk til å reise til "så" eksotiske land som Malaysia/Thailand etc. ?
Gjest Badabing Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Det kan helt sikkert gå bra, og jeg har sett mange gravide vestlige når jeg har vært på reise i Asia. Jeg tror derimot ikke jeg hadde orket det, siden jeg har fått matforgiftning eller lignende i så og si alle landene jeg har vært i i Asia..
liv Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 ikke skeptisk til reise dit men skeptisk til å reise generelt fordi en ofte er dårlig når en er 2-4 mnd på vei med morgenkvalme
Gjest Alabama Skrevet 6. mai 2011 #4 Skrevet 6. mai 2011 Leger fraråder gravide å reise til Asia pga infeksjonsfare.
GlamCat Skrevet 10. mai 2011 #5 Skrevet 10. mai 2011 Jeg har vært i Thailand da jeg var 4mnd på vei. Det gikk kjempe bra man må bare passe på litt ekstra på hva man spiser og ikke sove mye og lenge på flyet men bevege seg masse. Snakket også med legen før jeg dro og hun sa bare dra og kos deg! Men du må selvfølgelig se an på hvordan du føler deg. Jeg hadde det helt top da jeg var 4 mnd gravid.
GlamCat Skrevet 10. mai 2011 #6 Skrevet 10. mai 2011 og jeg planlegger å reise neste januar igjen og da håper på at jeg er gravid igjen Var der også da babyen min var 8mnd og det gikk kjempe bra også. Jeg elsker Thailand!
Eidi_81 Skrevet 13. mai 2011 #9 Skrevet 13. mai 2011 Jeg har vært mye i Asia, og da også Thailand og Malaisia, jeg har aldri blitt dårlig av maten. De steker jo all mat lenge på høy varme, så det er ganske trygt i forhold til mange andre steder, jeg er en som koser meg med mat tilberedt fra mopeden langs gata :-) når det gjelder graviditeten; det er jo ikke så lett å planlegge alltid. Men hva med å snakke med legen...
Vibi Skrevet 15. mai 2011 #10 Skrevet 15. mai 2011 Asia er et relativt vidt begrep da.. Det kommer helt an på hvilke områder du skal oppholde deg i. Hvis du kun skal reise i turiststrøkene i sørlige Thailand går det nok greit, men hvis du skal til Kambodsja, deler av Vietnam, deler av Malaysia, nordlige Thailand eller Laos vil du ha behov for malariapiller, og da bør du la være å reise. Jeg ville kontaktet vaksinasjonskontoret og fastlegen, og hørt hva de mente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå