Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er da dessverre tynn-feit noe som ikke er særlig pent. Det er spesielt rumpe og mage som er litt for slappe kan man si. Vil gjerne kvitte meg med sideflesket og "vingene" bak på ryggen eller hva jeg skal kalle det. Også få strammet opp rumpen :)

Nå går jeg en times tur 3 ganger i uken i fort tempo. Jeg prøver å jogge litt, men jeg får leverhogg med en gang :tristbla: Jeg trener også litt knebøy og litt smått med vekter.

Er jeg på riktig vei eller hva sier dere? Jeg har ikke så mye peiling på hva jeg gjør men.

Kan også si at jeg spiser mye egg, ryvita knekkebrød med makrell i tomat på eller sånn peanøttsmør på. Spiser også mye wok og laks. Drikker for det meste Juice :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Nanne70
Skrevet

Hvis du vil stramme opp kroppen, er det styrketrening som gjelder. Hvis ditt lokale treningssenter tilbyr det, kan du få en trener der til å sette opp et tilpasset styrkeprogram til deg. Pass på å spise variert og nok, kostholdet ditt ut fra det du nevner ser ikke så aller verst ut, men kanskje litt lite? Juice inneholder like mye sukker som brus, det kan være noe å tenke på. Drikk heller vann eller evt. farris, te og evt. litt usukret saft, f.eks. Lerums.

AnonymBruker
Skrevet

Tren vekter, ja, men tren slik at du faktisk blir STØL. Altfor mange som bare diller, press muskulaturen litt, det er slik man trener de.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du vil stramme opp kroppen, er det styrketrening som gjelder. Hvis ditt lokale treningssenter tilbyr det, kan du få en trener der til å sette opp et tilpasset styrkeprogram til deg. Pass på å spise variert og nok, kostholdet ditt ut fra det du nevner ser ikke så aller verst ut, men kanskje litt lite? Juice inneholder like mye sukker som brus, det kan være noe å tenke på. Drikk heller vann eller evt. farris, te og evt. litt usukret saft, f.eks. Lerums.

Hæ? Er det sukker i juice? De jeg kjøper, så står det ikke sukker på ingrediensene. Hadde det vært sukker i de, så hadde det vel stått på kartongen? Drikker ikke drikke med kulsyre i pga da blir jeg veldig oppblåst og te liker jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Forskjell på rørsukker og fruktsukker.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker forresten kun epplejuice og aldri appelsinjuice hvis det har noe å si.

AnonymBruker
Skrevet

Eplejuice mente jeg å skrive*

Skrevet

Styrketrening er det som må til. Det kan rett og slett være nok at du trener styrke, altså at du ikke trenger å slanke deg for å få strammere kropp.

Det er helt riktig som nevnt over at du må trene skikkelig styrke. Hjelper ikke å såvidt røre 1kgs manualer :P Ta i og spist godt med sunn mat så kroppen får bygd seg opp.

AnonymBruker
Skrevet

Styrketrening er det som må til. Det kan rett og slett være nok at du trener styrke, altså at du ikke trenger å slanke deg for å få strammere kropp.

Det er helt riktig som nevnt over at du må trene skikkelig styrke. Hjelper ikke å såvidt røre 1kgs manualer :P Ta i og spist godt med sunn mat så kroppen får bygd seg opp.

Jeg har aldri trent før (har nettopp begynt) så er vel ingen god idee å ta helt av med styrketreningen i begynnelsen?`

Er dette bra? knebøy: 12x3?

Skrevet

Hvis du aldri har trent før, så kommer du til å oppleve at kroppen forandrer seg veldig fort :) Bare å kjøre på, men sørg for å få nok hvile slik at kroppen får bygd seg opp igjen.

Knebøy er veldig bra og det holder med 12 reps, gjerne 10. Klarer du mer enn det, så må du øke vekten.

Husk at du må trene hele kroppen for å få den strammere.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du aldri har trent før, så kommer du til å oppleve at kroppen forandrer seg veldig fort :) Bare å kjøre på, men sørg for å få nok hvile slik at kroppen får bygd seg opp igjen.

Knebøy er veldig bra og det holder med 12 reps, gjerne 10. Klarer du mer enn det, så må du øke vekten.

Husk at du må trene hele kroppen for å få den strammere.

Jeg gjør knebøy uten vekter forresten :) Men takk for tips.

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det litt forskjell på karbohydrater fra hvit sukker, og karbohydrater fra juice. Juice inneholder c-vitamin, som bedrer jernopptaket, og sukkeret i juice bruker noe lengre tid på å brytes ned enn hvit raffinert sukker. Så å sammenligne juice med brus blir litt feil.

Skrevet

Anbefaler 30 days shred... en treningsvideo som er ganske effektiv på de problemområdene du trenger å få strammet opp :jepp:

du kan f.eks. bestille fra ebay, eller laste ned fra nettet..

Skrevet

Beste måten å stramme opp kroppen på er å trene styrke. Men ikke på forskjellige apparater på treningssenteret, men manualer og vektstang. Da trener en både balanse og koordinering, i tillegg til de store muskelgruppene. Spesielt bra for mage og rumpe, er knebøy, som er nevnt tidligere av andre. Men man må også ha vekter på, slik at du virkelig bruker musklene. Husk å stabilisere mage og rygg når du gjør knebøy.

Rygg og mage øvelser hjelper også på, og da er planken spesielt god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...