AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Noen mener at man sannsynligvis ikke har eggløsning dersom syklusene er på over 35 dager. Mine har vært mellom 35-40 dager det siste året - og for meg er dette naturlig. Har ikke tempet eller testet etter eggløsning, da jeg og kjæresten ikke har bestemt oss for å prøve å bli gravide før denne måneden. Er det noen her som har eggløsninger, til tross for sykluser på over 35 dager?
Athene Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Jeg har lange, uregelmessige sykluser. Jeg har tatt temperaturen de siste to årene, og har derfor full oversikt over når jeg har eggløsning. Stort sett har jeg alltid en eggløsning i forkant av en menstruasjon, med noen unntak. Men det ser likevel ikke ut til at det er nok, skal i gang med prøverør rett over sommeren. Regelmessigheten er viktigere enn lengden, får du fast mens hver 35 dag er sannsynligheten større for at alt er i orden. Men det stemmer ikke at man med så lange sykluser ikke har eggløsning uansett, men lange sykluser kan tyde på at andre ting er i veien som gjør det vanskelig å bli gravid. Som sviktene progesteronnivå, for lang lutefase, hormonforstyrrelser etc. Det eneste som kan gi deg svaret er progesteronprøve hos lege (blodprøve) eller temperaturmåling. Vær obs på at eggløsningstester ofte er falskt positive hos de som har syklusforstyrrelser, jeg får ofte positive tester, eggløsningsslim og alle symptomer, selv om kroppen min ofte ikke klarer å slippe egget.
Gjest Iril Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 Jeg har også lange sykluser, har hatt over 100 dager. På de aller lengste har jeg ikke hatt EL, men stort sett har jeg EL, ja.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå