AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Hvordan spiser dere cottage cheese? Mener ikke om dere spiser med gaffel eller skje, men hva dere har til Jeg prøver å like det, og vil virkelig like det! Har hittil prøvd med kanel og sukrin. Det går ned, men er fortsatt ikke godt. Brukte stavmikser for å fjerne klumpene. Har også prøvd å ha CC i havregrøt, det taklet jeg absolutt ikke. Hva annet kan jeg prøve?
Gjesten Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Det høres for meg rett og slett ut som at du ikke liker cottage cheese. Jeg spiser det gjerne bart, men det er nam nam med kanel eller syltetøy
Gjest Silvermist Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 Jeg har det f.eks. i en skål sammen med kanel og syltetøy/bær, på knekkebrød med syltetøy oppå, eller med bakte epler og kanel. Kjempegodt!
Gjest Alligator Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 Hvis du ikke liker det, så la være å spise det! Selv har jeg det på skiva med litt syltetøy eller i havregrøten.
Sofie_22 Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Det er veldig godt med bær eller lerums sukkerfrie syltetøy, ellers så bruker jeg det som pålegg på brød/knekkebrød sammen med kalkunskinke og salat.
Stay Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 cottage cheese, banan i biter, noen valnøtter, masse kanel (rør alt sammen)! eller som andre sier, med bær eller syltetøy! Ellers er det jo mulig å lage pannekaker med CC i osv..
Lykkelitenen Skrevet 1. mai 2011 #7 Skrevet 1. mai 2011 Har prøvd slik som deg. Det går ned, det er ikke dårlig, det er bare ikke særlig godt heller Men jeg har pleid å blande det i smoothie eller sammen med et lite beger yougurt for å få mer mettende og proteinrike mellommåltid. Og er det krise kan en Skyr også fungere som erstatning for CC. Masse proteiner, lite fett og god metthetsfølelse der også!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #8 Skrevet 1. mai 2011 Takk for mange gode forslag! Tror jeg bare må finne meg i at jeg ikke liker det. Presset nå ned 250 g CC med kanel og sukrin, fy søren så vondt! Mager kesam og skyr synes jeg er kjempegodt, men blir mer mett av CC. Vel vel, kan ikke like alt her i verden
Sofie_22 Skrevet 1. mai 2011 #9 Skrevet 1. mai 2011 Takk for mange gode forslag! Tror jeg bare må finne meg i at jeg ikke liker det. Presset nå ned 250 g CC med kanel og sukrin, fy søren så vondt! Mager kesam og skyr synes jeg er kjempegodt, men blir mer mett av CC. Vel vel, kan ikke like alt her i verden Har du prøvd å blande skyr og cc? Veldig godt, spesielt med bær/syltetøy
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #10 Skrevet 1. mai 2011 Hvorfor føler du at du MÅ spise cottage cheese? 2
fruBeist Skrevet 1. mai 2011 #11 Skrevet 1. mai 2011 CC kan brukes til masse godt. F.eks i en grønn salat, eller i tunfiskrøre Jeg lagde tunfiskrøre i går, og brukte følgende: 3 små fersk sjampinjong En liten løk En liten haug med sylteagurker En liten spiseskje sennep En dæsj kaviar En dæsj majones Tre dæsjer rømme En boks tunfisk i vann Salt og pepper Sopp, sylteagurk og løk ble finhakka og alt ble ble godt rørt sammen i en bolle. Hadde ikke CC i hus, så da ble det ikke her nå, men hadde jeg hatt CC hadde jeg nok sløyfa majones, brukt litt mindre rømme, og slengt i hele CCboksen. Spiser som pålegg på hjemmebakt brød
Lammelåret Skrevet 1. mai 2011 #12 Skrevet 1. mai 2011 Hvorfor prøve å spise noe du ikke liker? Et mysterium for meg. Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk spiser mat med aspertam, spise kreftrisiko....
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #13 Skrevet 1. mai 2011 Dersom du har prøvd forskjellige oppskrifter med cottage cheese og stadig ender opp med at du ikke liker smaken: Slutt å spis det. Det finnes mye annet sunt du kan erstatte det med, og det er ingen vits i å ødelegge matgleden din bare på grunn av én bestemt matvare. Er det proteinene i cottage cheese du er ute etter? I så fall er det en tråd her på forumet om proteinholdige matvarer akkurat nå, som du kan ta en titt på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå