Gå til innhold

Lage Ny E-Post Konto på M.Outlook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg vil legge til en ny e-postkonto på microsoft Outlook- er det da bare å gå inn på Tools, og E-mail Accounts - og så på å lage en ny, velge POP3?? Da får jeg opp en side hvor jeg må fylle inn navn og e-postadresse, og brukernavn og passord + innkommende og ukommende server ....MEN ....disse opplysningene - hvor finner jeg de? kan jeg bare finne på noe?.....Jeg er redd for å lage problemer med den kontoen jeg har nå - derfor jeg spør ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken type adresse har du da?

Opplysningene til en online-adresse finner du f.eks på www.online.no.

Prøv web-siden til leverandøren du.

Skrevet

ok - så det er ikke bare å finne på noe liksom slik man kan med f.eks hotmailkontoer?

Skrevet

Finne på noe?

Mener du det automatiske valget man får i Outlook Express? Eller mener du Outlook?

Hva slags adresse er det du har da?

Skrevet

Nei, du kan ikke opprette en ny adresse gjennom Outlook. Outlook henter ned mailen din fra eksisterende mailadresser på eksisterende mailservere. Hvor skulle ellers mailen din lagres når maskinen din ikke er på?

Du må opprette en konto hos noen som tilbyr det, og så setter du opp outlook'en til å hente ned fra dem. De du oppretter mailen hos, bør gi deg opplysningene om hvordan du gjør dette.

Catzy

Skrevet

Men altså ........om man er f.eks 5 i en familie - så må det da gå an at alle har hver sin mail adresse? ...altså XXXXXhansen @online.no ..og YYYhansen @ online.no og ZZZhansen@ online.no osv osv ...?

Man får jo en mailadresse med bruker navn - men jeg har forstått det slik at man kan opprette flere .....

Jeg har online adsl fra telenor. Jeg har en mailadresse som jeg fikk da jeg opprettet abonnementet- men ville hatt en til hvor jeg er mer anonym- og som ikke er hotmailadresse. Må jeg altså snakke med telenor da?

Jeg er ikke sikker på om jeg forstår helt ... :oops:

Skrevet

Du kan opprette et alias på den adressen du har fra telenor tror jeg.

Gå inn på www.online.no og søk på alias.

Ellers kan du legge inn hotmailadressen din i Outlook ekspress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...