AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #1 Skrevet 1. mai 2011 Jeg har nå hatt 3 SA på et halvt år og skal nå gå på blodfortynnende samt hormonbehandling fra eggløsning. Så skal jeg til tidlig ultralyd fra uke 6-7 for å se om alt står bra til på det tidspunktet. Men jeg hører om flere som blir sykmeldt fra det øyeblikket de for en positiv test. Stemmer dette? Er det vanlig? Ikke at jeg absolutt vil bli sykmeldt, men jeg har en veldig stressende jobb som bare vil bli verre noen mnd fremover (samt stillestittende) så jeg er redd for at dette vil påvirke en evt graviditet. Hva mener dere her inne? Jeg vil at spiren skal sitte denne gangen!!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #2 Skrevet 1. mai 2011 Du får ikke en sa ved å jobbe/stresse/bevege deg.
dreia Skrevet 1. mai 2011 #3 Skrevet 1. mai 2011 Det er normalt/anbefalt å være liberal med sykmelding ved habituell abort. Det betyr imidlertid ikke at man nødvendigvis blir sykmeldt med én gang man får positiv test. Jeg har en fastlege som ikke er den første til å gripe etter pennen for å skrive ut sykmelding, og jeg fikk meg heller ikke til å spørre etter det, så jeg klarte meg uten sykmelding. Men jeg må innrømme at jeg neppe var tidenes arbeidstaker de dagene jeg hadde ekstra tynnslitte nerver. Føler du at du ikke orker å jobbe, og at jobben bare stresser deg i en ekstra sårbar situasjon, kan du høre med legen om sykmelding.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #4 Skrevet 1. mai 2011 TS her.. Det er et par stykker som har blitt sykmeldt pga stress på jobben den site tiden. Jeg merker selv at det til tider går på helsa løs.. problemer med å sove pga tanker rundt alt det man burde/skulle/ville ha gjort osv på jobben. Hjernen driver med problemløsning på natterstid..altså drømmer om tall. (jobber med økonomi). Og nå vet jeg at det kommer til å bli ennå mer stressende i tiden fremover. Jeg kjenner at jeg blir helt matt av det og hvis jeg skulle bli gravid en gang til nå (4 gang) så kommer jeg ikke til å ha mulighet til å holde det tempoet jeg burde på jobben. Det er ikke det at jeg ikke vil jobbe...jeg kjeder meg veldig hvis jeg ikke er på jobb, men jeg vil så gjerne at den neste graviditeten skal gå bra...
Redlady Skrevet 4. mai 2011 #5 Skrevet 4. mai 2011 Jeg ble ikke sykemeldt med en gang ved habituell abort og ny graviditet. Begynte på blodfortynnende og hormoner så fort testen var positiv og legen hadde bekreftet det. Ble ikke sykemeldt før i uke 34 tror jeg, og da var det bekkenet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå