Gå til innhold

Anngående min trå om og skremme barn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest som startet tråden
Skrevet

Hei

Jeg syns det er ganske stygt og svare med slike usakligheter bare fordi at en historie ligner en annen. Det og svare med slikt munhuggeri er stygt, jeg syns det. Jeg syns det må gå an og svare med en ordtnlig svar og heller ikke svare hvis man ikke har noe. Jeg syns også moderatoren var litt kort lunte jeg syns ikke det var mye munhuggeri på slutten, jeg tok meg i hvertfall ikke nær av det. Men man kan lure på hva slags høflighet det er her inne når man svarer sånn. Jeg syns det må gå an og tneke litt senere

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråden ble stengt!

Ta hintet.......

Gjest Anonymous
Skrevet

og så var det jo en litt latterlig tråd uansett..

et barn som ble skremt av en boblejakke??? :o

Skrevet

Du som startet tråden - hva var det egentlig du ville vi skulle svare på? Tror ikke jeg helt fikk med meg hva det dreide seg om. Var det boblejakkevaskingen eller var det at jenten din var redd (hva var hun redd for?) eller var det noe helt annet?

Gjest Embla s
Skrevet

Merkelig at så mange opplever dette problemet (med barn som skremmes av at man vasker boblejakker :roll: ) her inne... IRL har jeg enda ikke hørt om dette "utbredte problemet".. Kanskje det er noe som er typisk for Gjests liv?

Skrevet

Vel, nå var det vel ikke det at barnet ble skremt som var temaet i tråden hennes vel - det var vel hvordan søsteren hennes oppførte seg i den forbindelse. Søsteren til moren altså.....

Jeg synes egentlig historien var helt grei, og den forklarte ganske greit hvordan små barn kan reagere på ting som virker litt skummelt for dem, men på en frydefull måte. Men så har vi altså endel voksne som på død og liv skal skjerme barna for alt som kanskje kan skremme dem litt.

Jeg hadde en nabo en gang som var livredd for å skremme datteren sin, så hun gjorde om eventyrene hun leste. Trollet under brua ble for eksempel til en sinna mann i stedet for. Er det noe bedre da? Unger liker frydefulle grøss, akkurat som alle andre, men man må vite hvor grensene deres går hen, og det oppdager man underveis... De elsker at vi leker at vi skal komme å ta dem også, men altså - enkelte voksne lar ikke ungene sine oppleve sånt, for de er så redd for å skremme dem... jeeezez

Skrevet
:hoho::hoho::hoho: Sjelden jeg har ledd så mye av en tråd.....enten det var tilsiktet el utilsiktet!!! :wink: Makan til røre.......
Skrevet

OM det nå er et lite snev av sannhet i den historien....

Hvorfor i gamperaua bryr du deg om hva søsteren din prøver å mixe inn i din barneoppdragelse??? :o

Er du ikke sjef selv?

Gjest Tule ikke i log
Skrevet
og så var det jo en litt latterlig tråd uansett..

et barn som ble skremt av en boblejakke??? :o

hei

det er vel ikke så rart at en barn som er lite skvetter litt av at et plag antar en annen form en det det har til vanlig barnet er ikke forberedt og syns det er rart jeg syns ikke tråden er så rar

hilsen

Skrevet
Tråden ble stengt!

Ta hintet.......

Hva slags hint jeg har ikke vert styg

Gjest Tule ikke i log
Skrevet
Merkelig at så mange opplever dette problemet (med barn som skremmes av at man vasker boblejakker :roll: ) her inne... IRL har jeg enda ikke hørt om dette "utbredte problemet".. Kanskje det er noe som er typisk for Gjests liv?

hei

Herregud det er vel ikke sakt at det er et utbredt problem, det er vel ikke sakt at det ble redd, med det er vel ikke rart at et barn kan skvette og bli litt redd for det skjønner va som skjer

hilsen

Skrevet

Ja, det hjalp ikke mye å stenge den tråden... :wink:

Skrevet
Du som startet tråden - hva var det egentlig du ville vi skulle svare på? Tror ikke jeg helt fikk med meg hva det dreide seg om. Var det boblejakkevaskingen eller var det at jenten din var redd (hva var hun redd for?) eller var det noe helt annet?

Poenget var at jeg ikke mener hun var redd, hun var muligens litt redd di boblene til og begynne med men etter liten stund så hun det som morsomt og spennende. Søster mener hun er redd og hun mener hun ble redd for det faren sa og hun mener jeg gjør noe feil jeg er lei av dette og lurer på om hun eller jeg har feil, jeg liker i hvertfall ikke at hun skal gå rundt og omtrent påstå at jeg omtrent ødelegger ungen.

Skrevet
Vel, nå var det vel ikke det at barnet ble skremt som var temaet i tråden hennes vel - det var vel hvordan søsteren hennes oppførte seg i den forbindelse. Søsteren til moren altså.....

Jeg synes egentlig historien var helt grei, og den forklarte ganske greit hvordan små barn kan reagere på ting som virker litt skummelt for dem, men på en frydefull måte. Men så har vi altså endel voksne som på død og liv skal skjerme barna for alt som kanskje kan skremme dem litt.

Jeg hadde en nabo en gang som var livredd for å skremme datteren sin, så hun gjorde om eventyrene hun leste. Trollet under brua ble for eksempel til en sinna mann i stedet for. Er det noe bedre da? Unger liker frydefulle grøss, akkurat som alle andre, men man må vite hvor grensene deres går hen, og det oppdager man underveis... De elsker at vi leker at vi skal komme å ta dem også, men altså - enkelte voksne lar ikke ungene sine oppleve sånt, for de er så redd for å skremme dem... jeeezez

Enig da bør man jo heller vente med boka i stedet hvis man mener den er for farlig, men det er vel ikke gali og se litt hva banret kan bli redd av

Gjest Gjest soms tartet tråden
Skrevet
OM det nå er et lite snev av sannhet i den historien....

Hvorfor i gamperaua bryr du deg om hva søsteren din prøver å mixe inn i din barneoppdragelse??? :o

Er du ikke sjef selv?

Jeg bryr meg ikke om det, men det er irriterende at hun driver på og jeg liker ikke vis hun går og sier at jeg omtrent ødelegger ungen, jeg syns det er fint at dere holder med meg hun kommer kanskje ikke noen vei

Gjest Anonymous
Skrevet

hei

herregud er dere ikke voksne vanlig problem eller ikke så helt usansynlig er det ikke det er vel ikke rart at et barn når det ser jakken sin eller dressen sin bobler og fasonger som er i mot det den vanlig skal og er mot det den logisk skal vere blir litt redd når det skjønner litt va det er går det vel litt over i og vere spennende og morsomt jeg husker ikke at det har vert så mye av det her jeghusker at det var en histore om en gutten som ble redd dressen og jeg husker at Tusenfryd har nevnt at hun vet om en gutt som ikke ville ha pås eg dressen sin han hadde sett den ligge i badekaret og antat de merkeligste bobler og fasonger så helt usansynlig er det ikke. da er vel alle trådene om de som har problemer med eks mannen lakt av den samme da herregu vor dom jeg har vert :eee

Skrevet

Jeg vil bare nevne for deg Gjest (og andre også forsåvidt) at det er noen som heter norsk rettskriving. Du får bedre fram det du skriver når du begynner en setning med stor bokstav og avslutter med punktum.

Skrevet

Jeg har bare lest åpningsinnlegget i den tråden det henvises til.

jeg tenker umiddelbart på tillært redsel jeg ....Altså at man former barnet med vår måte å regere på. Om det skjer noe som den voksne blir skremt av så påvirker vi ofte barna også. Vi er modeller...

Derfor skal man være forsiktig med å vise redsel eller avsky.

jeg reagerer her på at det henvises til jakken - og at barnet "trøstes" og at det på en måte blir lagt frem slik at hun har "grunn" til eller "bør" være redd for den. At man på en måte "lærer" henne at hun bør være forsiktig og at det ikke er noe bra det som skjer med jakken.

Jeg mener dette er veldig dumt å gjøre.

Nå er jakken bare et eksempel - dette kan skje i andre sammenhenger også. F.eks en katt hopper ned forran en fra et gjerde og barnet skvetter til. Da kan man legge grunnlag for katteredsel ved å si noe slikt som at " nei huff !! nå ble du redd nå - det ser jeg - stakkar du skvatt skikkelig nå jo - slemme katten som skremte deg slik- du må passe deg for katter for de pleier å klore, huff - bra den ikke hoppet på deg så den klorte deg" ....(ja nå overdriver jeg jo - men det er for å få frem poenget mitt)

jeg mener at i den vaske situasonen - burde man holdt seg helt nøytral - snakket saklig om såpe og vann og skum og bobler og sånn - slik starter av tråden egentlig gjorde. la barnet få utforske ......for å vaske en jakke er en helt dagligdags ting ....ikke noe å lage oppstyr om ...bedre å bare overse om barnet er litt urolig. Dette mener jeg iallefall .......og alt det oppstyret med moren og faren og tull og trøsting ..stakkars unge- må jo ha blitt totaltforvirret... :roll:

Jeg skal stoppe nå - for jeg har veldig mange tanker om dette med å skremme barn/gjøre de redde engstelige - og tillært hjelpeløshet - så jeg kunne sikkert skrevet hele kvelden ..... :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...