Gå til innhold

Malaysia

Bentix

Anbefalte innlegg

Reiser til Malaysia i sommer :D Gleder meg stort! Noen som har vært der og har noen tips til meg? Er det best å bestille hoteller før man reiser eller går det helt fint å gjøre det underveis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært der noen ganger. Hvor lenge skal du være der? Har du planer om å tilbringe litt tid i byen og litt på stranden? Hvilken type reisende er du - er det snakk om backpacking?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært der noen ganger. Hvor lenge skal du være der? Har du planer om å tilbringe litt tid i byen og litt på stranden? Hvilken type reisende er du - er det snakk om backpacking?

Vi er ett par som vil oppleve både by og strand og vi skal være der i 14 dager. Vi har booket hotell de to første nettene i Kuala Lumpur, også tenker vi å dra videre opp til Langkawi. Det er det vi har bestemt oss for så langt... men vil gjerne ha noen tips. Det er ikke snakk om backpacking, men ønsker å reise litt rundt å se litt mens vi er der. samtidig med late dager på flotte strender :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Når det gjelder KL så er det en by som jeg har vært så heldig å besøke mange ganger både på jobb og på ferie. De vanlige attraksjonen er Batu caves, twin towers, KL tower, chinatown med Petaling street, genting highlands, shopping og god mat (husk å prøve litt mat i Jalan Alor). Hvis du vil ha en god drink kan du prøve 7ate9 og hvis du vil ha drinks with a view prøv Skybar på Traders hotellet eller Luna bar. Her er et reisebrev med bilder og linker http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm

Vi var også innom Langkawi og her er reisebrevet fra det oppholdet: http://gardkarlsen.com/Malaysia_Langkawi.htm . Håper at du kan finne noe nyttig info der :-)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malaysia er nydelig:)Kuala Lumpur er en super by:) har bare vært der en gang men vil veldig gjerne tilbake.Chinatown er et must, masse god streetfood.. Batu Caves er og interessant. Skal dere fly fra KL til Langkawi? Hvis dere skal reise med buss/tog kan en tur til Cameron Highlands være et bra alternativ. Nydelig natur, teplantasjer og vandreturer i regnskog. Penang og er en artig øy, ikke vært på stranden der da, men Georgetown er en gøy liten by. Penang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for informasjon :)

Spennende med reisebrev Gard, skal se på de senere :) takk..

Bestilte dere overnatting ettervært på turen eller bør man bestille på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å booke hotell på forhånd når vi reiser - en blir litt mer bundet opp når en gjør dette men en slipper å "kaste bort" tid på å finne et hotell når en kommer til en ny plass og en vet hva en får. Men det spørs litt hva krav du har, når en drar (om det er hovedsesong eller ei) osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Jeg var ikke overbegeistret for KL. Kjempetuklete offentlig transport, masse kjøpesentere, men få som viste seg å være interessante. Varmt. Kjedelig by. Ble dessuten matforgiftet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må prøve Kopi Ais (is-kaffe) de lager der, knallbra. KL var ikke så bra synes jeg etter en har fått med seg attraksjonene som Gard nevnte. Mer sansen for Penang/Georgetown. Ikke så mange attraksjoner, noen midt på treet strender der men veldig mye bra mat i og med at det er en blanding av indere, kinesere og malayer der. Spiste alt fra gateselgerne uten å bli syk, de steker maten godt.

Kollektivtilbudet rundt om i landet er veldig bra og latterlig billig.

KL -> Penang 4 1/2 time for 70kr på busser som får mange norske til å virke som krøttertransport.

http://www.journeymalaysia.com/ptapenang.htm#1

Fra Penang går der ferje til Langkawi for en drøy hundrings.

Når det gjelder hoteller så prøv å søk frem når de har ferie der nede, altså hvilke tider de lokale reiser ut. F.eks Camerong og Genting Highlands blir for fullt på sommeren når mange lokale rømmer opp i høylandet for å avkjøle seg. Langkawi er sikkert også populært.

Ellers er det et aldeles utmerket land hvis du vil bare reise rundt og bli latt være i fred uten noen som prøver å prakke på deg ditten og datten. Kun få plasser folk prøver å mase penger ut av deg (ved å skulle vise veien til hoteller for eksempel), I og like rundt Purduraya buss-stasjonenen i KL var eneste stedet jeg opplevde det.

Folk står ikke på pinne på deg og det ser jeg på som en god ting! I tillegg er det ganske moderne i forhold til hvor billig alt er. Drømmeland å reise i spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sus Scrofa

KL har vertfall herlig shopping!! :lur:

Perhentian Island er nyyyydelige!! Skulle så gjerne vært der på kjærestetur :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Perhentian Island er nyyyydelige!!

HYSJ!! Tenk om det blir dritpop å reise dit!! Da mister det sjarmen.. :fnise:

:rodmer: Drømmer om å reise tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra KL vil jeg anbefale Melaka, som er en liten, koselig by på vei ned mot Singapore, og Cameron Highlands, som ligger 4,5 time med buss fra KL. Cameron Highlands har utrolig vakkert landskap, samt teplantasjer, jordbærplantasjer og utrolig mange pene blomster. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Vi pleier å booke hotell på forhånd når vi reiser - en blir litt mer bundet opp når en gjør dette men en slipper å "kaste bort" tid på å finne et hotell når en kommer til en ny plass og en vet hva en får. Men det spørs litt hva krav du har, når en drar (om det er hovedsesong eller ei) osv.

Når er det mest turisme i Malaysia da? Vi skal dra midten av juli... er det lurt å bestille hotell på Langkawi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det snart bare en måned til vi reiser :) :) Jeg gleder meg sånn!!! Vaksinene er tatt og vi har bestilt hotell for to netter i KL.

Også skal vi bo her på langkawi; www.holidayvillahotellangkawi.com

Kjempe fine reisebrev Gard :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...