Gå til innhold

Ditt tips mot kviser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør du for å unngå å få kviser?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har kviser på ryggen, og tar solarium mot det. Er dessuten hos hudpleier en gang i halvåret for å få klemt ut og renset skikkelig. Har hatt problemet i 8 år, så har lært meg å leve med det. Jeg er fullt klar over at solarium er fyfy osv, men for min del har det vært til stor hjelp, og dessuten gjør det at arrene blir mindre synlige.

Skrevet

Bruker cliniderm daglig, har gjort dette i 2 år, og har aldri hatt kviser siden :)

Skrevet

Har også erfart at sol er bra mot kviser. I tillegg har jeg i det siste passet på å skifte putetrekk ofte, unngå fett hår og ikke ta for mye på ansiktet - det har funket bra.

Men det beste, etter min erfaring, er at jeg peeler huden regelmessig. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med kviser bestandig, etter tenårene pga PCOS. Jeg har virkelig prøvd alt bortsett fra antibiotika.

Sol er jeg enig har en god effekt, men på meg virket ikke solarium. Men mineralsminke (pudder) fungerer helt utrolig bra! Jeg har prøvd både dyre og billige merker og det fungerer like bra. Nå har jeg blitt så bra at jeg ikke trenger pudder, men etter noen dager uten så dukker det gjerne opp noen igjen, så da bruker jeg litt igjen.

Det har virkelig vært en annen verden for meg. Har brukt mineralsminke i flere år nå (siden det kom), og kan virkelig anbefalle å prøve det.

Skrevet

Har nesten ikke hatt en eneste kvise etter at jeg begynte på p-piller. Men det er kanskje ikke god nok grunn for å dra til legen å få resept på p-piller da..

Ellers er jeg flink til å rense huden morgen og kveld, og bruker serum fra MD en gang i blant.

Gjest stillness
Skrevet

Jeg har kvisehud siden jeg var 15-16 år og har prøvd det meste utenom roaccutan.Huden har blitt mye bedre og nå får jeg mest kviser på hakeområdet og rundt nesen,men fortsatt er det irriterende i en alder av 28 år.

Brukte Diane p-piller en stund,men fikk endel bivirkninger av den så sluttet.Huden var kjempefin når jeg gikk på dem,men fant ut at jeg heller ville ha kviser enn de bivirkningene.

Basiron prøvde jeg også en stund og det holdt kvisene vekk,men huden ble etterhvert veldig tørr,rød og irritert.

For ikke så lenge siden så begynte jeg å bruke Dermalogica sine produkter mot fet hud og de er de eneste produktene som har gjort noe for min hud.Bruker også maske to-tre dager i uken som fungerer veldig bra.

I tillegg har jeg prøvd kjemisk peeling hjemme fra skinlaboratory,men fikk ikke prøvd det lenge nok til å si om det hadde en langvarig virkning.Holder meg unna det nå siden man ikke skal oppholde seg for mye solen etter en sånn behandling.

Skrevet

Først og fremst, finn ut om det er noen mat varer som gjør at du lettere får kviser, og slutt å spise dem.

Jeg bruker også Diane p-pillen, har fått nærmest perfekt hud og ingen bieffekter. (Enda..)

Bruker også Eucerine Dermo purifyer, skrubb og toner, mot rødhet og hudorm. Det har fungert veldig bra for meg.

Ellers har jeg prøvd mye rart uten hell. For mye til å begynne å liste :sukk:

Gjest *Maja*
Skrevet (endret)

Step 1: Rense huden hver morgen og kveld. Bruk rensemelk(fjener makeup) og renseskum(renser porene) på kvelden for å fjerne ALL makeup og annet dritt som ligger på huden etter en lang dag. Bruk hudvann tilslutt for å stabilisere PH verdien i huden. Bruk anisiktkrem beregnet for fet/komibnert hud. Dette gjøre også på morgenen, men uten rensemelken.

Step 2: Unngå herdet fett som finnes i smør, ost, sjokolade etc...spis minst mulig faffinert sukker. Spis heller grøve produkter som Ryvita knekkebrød, havregrøt, avocado, frukt, bær etc.

Step 3: Bruk minereal makeup som ikke tetter porene, og la huden puste mest mulig uten makeup når du kan.

Extra: MD's frukterum hver kveld under nattkremen til serumet er tomt...roer ned kvisete, betent hud.

Extra 2: Tetreolje direkte på kviser som er betente eller som du har pillet på. Desinfiserer kvisene effektivt.

Endret av *Maja*
Skrevet

Kviser er i stor grad et hormonelt problem. Dermed er det bare SÅ mye man kan gjøre med problemet før man må ty til medisinsk behandling.

Jeg har hatt meget sterk akne siden jeg var 13 år (har det ikke nå lenger etter tre kurer med Roaccutan). Her er mine tips:

Ikke ta deg så mye i ansiktet.

Ikke klem på kviser!!!

Ikke hold mobilen helt inntil kinnet når du snakker.

Ha et sunt kosthold, drikk masse vann og ta tran.

Prøv å ha sminkefrie dager, feks hver lørdag og søndag.

Bruk mineralsminke og IKKE sånne billige, tykke foundations.

Vask sminkekostene dine ofte.

Ikke bruk hundrevis av produkter i ansiktet - det hjelper absolutt ingenting. Det holder med en god ansiktssåpe og en ansiktskrem som gir fuktighet og ikke fett.

P-pillen Diane hjelper mot kviser.

Litt sol om sommeren kan også hjelpe (husk å bruke solkrem).

Hvis ikke dette hjelper finnes det uttallige kremer og piller på apoteket (noe på resept, noe ikke). Ta en tur til hudlegen! :)

Dessuten bør man ikke kalle kviser for uren hud. Kviser er aldri et tegn på at huden ikke er ren.

• Liker 1
Skrevet

Før da jeg slet litt med kviser brukte jeg faktisk proactive solution fra tvshop :fnise: Det funket faktisk utrolig bra, huden min ble plettfri og fikk god glød. Jeg har hørt at den nok er ganske sterk for huden, men jeg vasker bare ansiktet når jeg orker. Noen ganger flere dager i uken, mens andre ganger kanskje bare en gang. Jeg anbefaler den på det varmeste, men jeg kan ikke garantere den virker like bra for alle.

AnonymBruker
Skrevet

Kvisene mine er hormonelle og da hjelper riktig hudpleie bare til en viss grad. Så her i gården måtte det Diane til. Prøvde antibiotika også som fungerte i en kort periode, før huden ble motstandsdyktig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde vært plaget med kviser i nesten 9 år, da venninnegjengen min bestemte seg for å spandere på meg en tur til syden i 20-årsgave. Vel vel vel, jeg ble selvfølgelig glad for gaven - MEN det første jeg begynte å tenke på var kvisene jeg hadde på ryggen. For huden min i ansiktet er så og si feilfri, så det var nok ingen av dem som kunne tenke seg til at jeg hadde kviser på ryggen. Jeg hadde 12 uker på å bli kvitt problemet, og fikk småpanikk. Først dro jeg til legen med problemet, og fikk aberela. Aberela hjalp veldig, men jeg ville ha fortgang i sakene. En kveld fikk jeg helt panikk da jeg tenkte på at det var 8 uker til vi skulle dra til syden, og jeg åpnet skapet på badet og så an utvalget. Det var akkurat som om flaska lyste mot meg! Antibakteriell handgele fra Landlord! Min daglige rutine bestod deretter av å skrubbe ryggen morgen og kveld, smøre på antibakteriell gele, og til slutt aberela. Og dette, kombinert med sol de siste fire ukene, førte til at kviseproblemet var borte, og arrene svært lite synlig. Takk gud!

AnonymBruker
Skrevet

Diane p piller.

Skrevet

Jeg har kvisehud siden jeg var 15-16 år og har prøvd det meste utenom roaccutan.Huden har blitt mye bedre og nå får jeg mest kviser på hakeområdet og rundt nesen,men fortsatt er det irriterende i en alder av 28 år.

Brukte Diane p-piller en stund,men fikk endel bivirkninger av den så sluttet.Huden var kjempefin når jeg gikk på dem,men fant ut at jeg heller ville ha kviser enn de bivirkningene.

Basiron prøvde jeg også en stund og det holdt kvisene vekk,men huden ble etterhvert veldig tørr,rød og irritert.

For ikke så lenge siden så begynte jeg å bruke Dermalogica sine produkter mot fet hud og de er de eneste produktene som har gjort noe for min hud.Bruker også maske to-tre dager i uken som fungerer veldig bra.

I tillegg har jeg prøvd kjemisk peeling hjemme fra skinlaboratory,men fikk ikke prøvd det lenge nok til å si om det hadde en langvarig virkning.Holder meg unna det nå siden man ikke skal oppholde seg for mye solen etter en sånn behandling.

Hva slags bivirkninger ga diane?

Gjest stillness
Skrevet

Hva slags bivirkninger ga diane?

Lav sexlyst var den største bivirkningen og fikk noen helt merkelige humørsvingninger.

Sexlysten var helt klart avgjørende for at jeg sluttet og det var synd for jeg hadde virkelig fin hud når jeg gikk på Diane.

Gjest Anonym
Skrevet

Antibiotika gjorde susen i løpet av en måned. Arrene eller misfarginen gikk bort i løpet av noen måneder.

Skrevet

Får man resept på antibiotika hos fastlege, eller må man få henvisning til hudlege?

For min del gjør jojobaolje huden litt bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...