Gå til innhold

mobil tlf

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

Det er noen som driver å "tulleringer" fra skjult nr til guttungens mobil. Han er 13 år.

Finnes det måter en kan få vite hvem dette er eller må en anmelde det.

Det er noen som plager ham og en gang hadde det ringt 11 ganger i løpet av en skoledag.

Vil ha en slutt på dett fordi han blir lei seg.

han har truet med å anmelde vedkommende men da bare ler den i den andre enden og legger på.

Hilsen en fortvilet mamma.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har android kan han laste ned blacklist og sette den på at mobilen skal blokere alle telefonopprigninger fra sjult nr..

AnonymBruker
Skrevet

hei

Det er noen som driver å "tulleringer" fra skjult nr til guttungens mobil. Han er 13 år.

Det er noen som plager ham og en gang hadde det ringt 11 ganger i løpet av en skoledag.

han har truet med å anmelde vedkommende men da bare ler den i den andre enden og legger på.

Han må lære å være konsekvent.IKKE svar på skjult nr. Da blir det ikke moro lengre.

Om han svarer,så blir det enda mere moro for de som ringer,men som sagt han må være konsekvent.

Skrevet

Det beste er vel å ikke ta den.. Da vil vel folka som ringer slutte i og med at de ikke får respons. Noen ringte meg på den måten før, og jeg tok aldri opp når det var ukjent nr. Trykker man på volumknappen på telefonen når den ringer (ihvertfall på min) vil telefonen bli lydløs, men fortsette å ringe.. Da vil de som ringer bare møte en ringende telefon og en telefonsvarer på slutten.. Det er jo ikke spennende å tulleringe når det ikke er noe som skjer :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

hei

Ja du kan anmelde plagsom og truende adferd. Også telefonterror. Jeg foreslår dere anmelder det. Neste steg er å ta det opp med skolen og fortelle at det er levert en anmeldelse til politiet.

Teleselskapet lagrer hvem som ringer til hvem i 21 dager(mener jeg å huske, med datalagringsdirektivet: 6 mnd) og disse opplysningene kan politiet få tilgang på med rettslig kjennelse.

Forhåpentligvis går det ikke så lagt. På ungdomsskolen så har angrende syndere en tendens til å legge kortene på bordet når bevisene og byrden blir for tung å bære.

• Liker 1
Gjest Ulrikke
Skrevet

Fortell ham at han ALDRI skal besvare telefoner fra ukjent nummer, uansett om det ringer 20 ganger i timen...

På min telefon kan jeg lage en "tillat anrop"-liste, altså jeg kan velge hvilke telefoner som kan komme gjennom... Alle andre får opptattsignal... Har telefonen hans noe sånt?

Dette synes den som ringer er gøy fordi han får en reaksjon. Ingen reaksjon, ikke gøy særlig lenge...

Som sagt - si at han ALDRI skal svare anrop fra skjult nummer. Dersom noen som har skjult nummer skal ringe ham, så får de sende en sms i forkant og si i fra!

Skrevet

Hvis han har android kan han laste ned blacklist og sette den på at mobilen skal blokere alle telefonopprigninger fra sjult nr..

åssen gjør han det?

Vi bruker telenor....

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo også egentlig bare enkelt og greit å bytte nummer. Og så må han ALDRI svare på skjult nummer, som tidligere sagt her.

Skrevet

Fortell ham at han ALDRI skal besvare telefoner fra ukjent nummer, uansett om det ringer 20 ganger i timen...

På min telefon kan jeg lage en "tillat anrop"-liste, altså jeg kan velge hvilke telefoner som kan komme gjennom... Alle andre får opptattsignal... Har telefonen hans noe sånt?

Dette synes den som ringer er gøy fordi han får en reaksjon. Ingen reaksjon, ikke gøy særlig lenge...

Som sagt - si at han ALDRI skal svare anrop fra skjult nummer. Dersom noen som har skjult nummer skal ringe ham, så får de sende en sms i forkant og si i fra!

Det må vi prøve å få til :) hvis vi fåt det til

Åssen tlf har du?

Skrevet

åssen gjør han det?

Vi bruker telenor....

Er ikke abnomanget det kommer ann på,men åssen mobil han har. Hvordan mobil har han?

Skrevet

Er ikke abnomanget det kommer ann på,men åssen mobil han har. Hvordan mobil har han?

Han har en Sony Ericson Xperia x10i

Skrevet

Han har en Sony Ericson Xperia x10i

Slå på internetten på mobilen/wifi-gå inn på marked som er ett eget ikon på mobilen og søk opp blacklist. Er ganske enkelt program.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...