AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Kan noen si meg nøyaktig hva lønnen er i dette trinnet? Jeg forstår ikke noe av tabellene jeg har funnet på nett
SiljeVaniljee Skrevet 6. mai 2011 #2 Skrevet 6. mai 2011 Heisann, Jeg er her inne for samme ærende! Nå vet jeg ikke hva "konsulent sko" står for. Denne linken kan kanskje være litt til hjelp hvis du er ansatt i staten: http://www.regjeringen.no/upload/FAD/Vedlegg/Lønns-%20og%20personalpolitikk/HTA_2010-2012_rettet.pdf Hvis du scroller ned til side 32 ser du lønnsramme 17. Disse alternativene forstår jeg ikke helt.... Hvis du har fått vite at du får et lønnstrinn mellom altn 1 og 5 så forstår jeg det slik at du blir plassert i lønnstrinn 31 til 44 avhengig av hvor mye ansiennitet du har (hvor mange år i stillingsbrøk over 14 timer i uken fra fylte 18 år + utdanning som godskrives som ansiennitet mm.) Brutto mnd lønn vil dermed bli ett sted mellom 25,658 og 30 575 hvis man ser på lønnstabellen (dette er for staten, da...) http://www.regjeringen.no/upload/FAD/Vedlegg/Lønns-%20og%20personalpolitikk/Lonnstabeller/2011_hovedlonnstabell_forelopig.pdf Jeg er ikke noen ekspert altså. Lurer jo på dette selv. Jeg har fått meg jobb i staten i en engasjement stilling i sommer som konsulent og blitt plassert i lønnsramme 17, alternativ 2. Videre har jeg blitt satt med timelønn i lønnstrinn 37, 166,40 i timen. Er litt usikker på hvordan de har regnet ut dette? Hvorfor havner jeg i altn 2 for eksempel? Videre så finner jeg ut at lønnstrinn 37 skal gi en bruttolønn per mnd på 27 650. Når jeg regner ut min brutto mnd lønn med timelønn på 166,40,- så ender jeg bare på 24 960....Hva kan forklare dette avviket? Jeg blir ferdig med mastergraden min neste sommer. Hvor enkelt er det å "hoppe" i lønnstrinn? Har hørt at en mastergrad uansett kvalifiserer for lønnstrinn 45? Er 37 et dårlig lønnstrinn i forhold til utdannelsen min. Det har blitt regnet på ansiennitet siden 2004. Jeg er 27 år. Håper noen har anledning til å forklare meg dette?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå