AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Hei! Lillejenta mi på 7 fjernet mandlene igår etter flere år med masse halsbetennelser og plager. Bare i fjor hadde hun 13 halsbetennelser, og mandlene var konstant store. Operasjonen var vellykket, og hun ble utskrevet fra sykehuset på tidligkvelden. Dagen idag har vært ganske vond for henne. Hun reagerte på voltaren stikkpiller (fikk resept på voltaren og paracet stikkpillere som hun skal ta jevnlig), så hun fikk desverre smertetopp og fikk ikke i seg hverken is eller drikke. Kontaktet sykehuset og fikk annen smertestillende til å putte i stumpen, paralgin minor. Så håper den hjelper for henne, ikke godt når de små har det vondt! Det som bekymrer meg litt i kveld er at hun har litt temperaturstigning, hadde 38.3 nå i kveld (målt i stumpen). Vet at feber kan være tegn på infeksjon, men også at det kan være en reaksjon på smerter og operasjon, kroppen går i beredskap. Hadde klokka på ring jevnt sist natt, og vil gjøre det de kommende nettene og. Både for å gi henne smertestillende, og for å følge med henne pga blødningsfare. Pluss hun såklart sover sammens med meg.. Noen som har noen erfaringer med hvordan det var da deres barn, eller du selv tok mandlene, og dele med meg? Helt grønn på mandler jeg.... Men godt at det er overstått nå, og forhåpentligvis får hun en bedre hverdag der hun ikke er så mye syk og går glipp av mye pga det. Og skal innrømme at mammaen grudde seg mere enn jentungen igår......kom noen tårer etter at hun sovnet av narkosen og jeg forlot operasjonstua.....
ashera Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Du har sikkert fått pasientinfo, følg det som står der. Feber er helt vanlig, men følg med likevel. Det er viktig å ligge i forkant med smertestillende, altså kjøre maksdose og ikke vente til hun får vondt før du gir ny dose. Sørg for nok drikke, og ha isbiter i beredskap, det er lettere å svelge kald en romtemperert drikke. Skorpene faller av etter ca. en uke, da får noen blødninger, så vær ekstra obs da. Min sønn var 12 da han fjernet mandlene, og var hjemme i 14 dager. De to første døgnene sov han omtrent rundt, og hadde feber første døgnet, men kom seg etter dette, selv om han ikke orket noe særlig mat på minst en uke. Det gikk i flytende. Håper hun har nytte av operasjonen, min gutt hadde i alle fall det! God bedring!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Du har sikkert fått pasientinfo, følg det som står der. Feber er helt vanlig, men følg med likevel. Det er viktig å ligge i forkant med smertestillende, altså kjøre maksdose og ikke vente til hun får vondt før du gir ny dose. Sørg for nok drikke, og ha isbiter i beredskap, det er lettere å svelge kald en romtemperert drikke. Skorpene faller av etter ca. en uke, da får noen blødninger, så vær ekstra obs da. Min sønn var 12 da han fjernet mandlene, og var hjemme i 14 dager. De to første døgnene sov han omtrent rundt, og hadde feber første døgnet, men kom seg etter dette, selv om han ikke orket noe særlig mat på minst en uke. Det gikk i flytende. Håper hun har nytte av operasjonen, min gutt hadde i alle fall det! God bedring! Takk for svar! Ja, jeg har fått pasientinfo, følger den:-) Vi har ligget i forkant med smertestillende, men problemet var at hun skulle ha voltaren 25mg tre ganger i døgnet, og 250mg paracet hver 6te time. Hun har irritabel tarm, og reagerte med diare etter smertestillende. Etter kontakt med sykehuset droppet vi voltaren og paracet, og hun gikk over til paralgin minor. Dette ser ut til å fungere på diaren, og smertene. Pga hun bærsjet ut smertestillende fikk hun desverre smertetopp idag, og har ikke fått i seg noe før til kvelden. Har gått i saftis og kald juice. Har og sugd på isbiter. Hun har ikke sovet stort idag, men nå sover hun godt, så håper hun tåler de nye stikkpillene:-) Bra at gutten din ble bedre, har stor tro på at dette vil hjelpe jenta vår og! Både faren hennes og meg har tatt mandlene, og vi har ikke hatt halsbetennelser i etterkant:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå