AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Jeg har fått et jobbtilbud som jeg snart må svare på om jeg vil ha. Stillingen gjelder fra 1.august og er fast stilling. Nå har det seg sånn at jeg ikke har lyst på jobben, men om det ikke dukker opp noe annet i mellomtida, må jeg vel ta den. Hvordan er reglene når man sier ja til jobben (skriftlig arbeidskontrakt), men ikke skal starte i den før om 3 mnd? Kan man trekke seg før man har startet?
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Hva står det i kontrakten din om oppsigelse da? (hvis du har skrevet kontrakt)
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Hva står det i kontrakten din om oppsigelse da? (hvis du har skrevet kontrakt) Det står at arbeidsavtalen gjelder fra 1.august, at det er prøvetid på 6mnd med 14 dagers gjensidig oppsigelse.
Gjest Ms. Raggsokk Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Da er det en mulighet å takke ja, og si opp så fort du eventuelt får en ny jobb som vil "vente" til du er ferdig i den jobben.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #5 Skrevet 30. april 2011 Da er det en mulighet å takke ja, og si opp så fort du eventuelt får en ny jobb som vil "vente" til du er ferdig i den jobben. Så hvis jeg forstår deg rett, så kan jeg takke ja til jobbtilbudet jeg nå har fått, og så - hvis det dukker opp en jobb nå i mai som jeg heller vil ha - takker jeg ja til den nye og sier opp jobbtilbudet i den første jobben? Det høres jo litt sjofelt ut, men det er faktisk fullt mulig?
Gjest Fikira Skrevet 30. april 2011 #6 Skrevet 30. april 2011 Selvfølgelig er det mulig, du har 14 dagers oppsigelse. =)
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #7 Skrevet 30. april 2011 Søk andre jobber - og får du ikke noe bedre så må du ta ti ltakke med denne. Husk at du fint kan søke andre jobber mens du er i ny jobb også Riktignok pleier en ikke å ha tid til det de 6 første mpnedene under prøvetiden, da er det gjerne litt stress, (jobbsøking krever mye energi og tid!) - men etter den tiden når det roer seg litt ned...er det bare å søke i vei! Mange bruker uansett 1 år på å få seg ny jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå