AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #1 Skrevet 30. april 2011 Er det noe badevann der? Strand? Er elva rensa der? Vet at de har rensa elva i drammen og ved cc stranda der. Men har de renset så langt som til mjøndalen, krogstadelva, nedre eiker området? Er vannet rent der? Hva heter strendene og hvor ligge de i elva?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #2 Skrevet 30. april 2011 Jeg vet ikke om noen strender langs elva. Du må nok finne det et skogsvann. Hagatjern på Mjøndalensiden er et flott og veldig populært sted. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Det er ingen strender der. Elva skal være ren nok til å kunne bade i, etter hva jeg har hørt. Det er jo akkurat det samme vannet der som i Drammen, er jo ikke lange avstanden. Går an å bade fra en brygge eller noe sånt hvis du skulle ønske det. Husk at det er ganske sterk strøm i elva, så jeg ville ikke bada med barn ut fra ei brygge. Av badevann finnes blant annet Hagatjern i Mjøndalen som nevnt over, og Årbogen i Krokstadelva. Begge disse er skogsvann. Hagatjern er større, men blir varmere enn Årbogen. Tror det er pga. større gjennomstrømming i Årbogen.
Marimma Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Samme som over. Årbogen på Stenseth/Krokstad, Hagatjern i Åsen (ved Mjøndalen). Ellers så er det Karindammen og Vasshella i Solbergelva, hvor Karindammen bare er en liten dam mens Vasshella noe større og mer avsideliggende. Landfalltjern ligger i Drammen, og er min favoritt. Mye varmere vann :-) Hagatjern og Årbogen er de mest populære, kanskje Hagatjern mest (isbutikk hurra!). Elva er rensa hele veien, men finnes ikke noe bra sted å bade unntatt i Drammen.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #5 Skrevet 1. mai 2011 Dersom du kjører forbi Hagatjern så har du Stordammen også. Det ligger i Drammen.
cupcake90 Skrevet 1. mai 2011 #6 Skrevet 1. mai 2011 Årbogen har ganske fint vann. Ellers er det stryken i Hokksund, men det ligger i øvre E. da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå