Agathe Skrevet 6. juni 2013 #941 Skrevet 6. juni 2013 Den verste delen med robb og grey wind skjedde ikke i denne episoden. Så er redd grusomhetene fortsetter neste episode. Så er du advart! Anonym poster: a4812a62a0409cd8ceb9aae799b3af05 Ok, takk. Hvoooorfooooor må de dra det så ut daaah!
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #942 Skrevet 6. juni 2013 Ok, takk. Hvoooorfooooor må de dra det så ut daaah! Tror rett og slett ikke det ble plass. Og mulig det hadde blitt litt vel mye brutalitet for en episode. Slutten var veldig fin slik den ble, med helt stille rulletekst. Endelig kunne man puste ut liksom. Det kan jo også hende det har blitt utelatt helt, det får vi vel ikke vite helt sikkert før neste episode :/ Anonym poster: a4812a62a0409cd8ceb9aae799b3af05 1
Agathe Skrevet 6. juni 2013 #943 Skrevet 6. juni 2013 Tror rett og slett ikke det ble plass. Og mulig det hadde blitt litt vel mye brutalitet for en episode. Slutten var veldig fin slik den ble, med helt stille rulletekst. Endelig kunne man puste ut liksom. Det kan jo også hende det har blitt utelatt helt, det får vi vel ikke vite helt sikkert før neste episode :/ Anonym poster: a4812a62a0409cd8ceb9aae799b3af05 Jeg håper egentlig de har utelatt det, er vel nok nå, sånn som det er. Pluss det blir veldig makabert visuelt - jepp av hele greia så var det det som ødela meg helt.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #944 Skrevet 6. juni 2013 Jeg håper egentlig de har utelatt det, er vel nok nå, sånn som det er. Pluss det blir veldig makabert visuelt - jepp av hele greia så var det det som ødela meg helt. Ja, jeg er egentlig litt enig med deg. Selv om jeg kunne tenkt meg å se reaksjonene på de som ikke har lest bøkene så føler jeg meg IKKE klar for å se den scenen på tv. Anonym poster: a4812a62a0409cd8ceb9aae799b3af05 1
Mann 42 Skrevet 6. juni 2013 #945 Skrevet 6. juni 2013 Jeg har enda ikke sett den, jeg vet ikke helt om jeg har lyst, har både gledet og gruet meg til denne episoden. Tilogmed RR Martin ble sjokkert. Han følger serien på TV, og han leser ikke dreieboken. Og så er det noen år siden han skrev avsnittet om The Red Wedding. Jeg vet ikke helt hvorfor han gjorde det, heller. Antakelig for å utvikle karakteren til Arya. Hvis hun hadde blitt forenet med familien sin, så hadde hun revertert tilbake til å være lillesøster, og alt hadde vært fryd og gammen. Med Catelyn og Robb døde, så må Arya videre ut i verden, på egen hånd. I det hele tatt så syns jeg han har et motiv med unge mennesker som må klare seg mot håpløse odds i en vanskelig verden. Arya, Sansa, Brandon, Rickon og Daenerys er barn fanget i omstendigheter som ville knekket de fleste, og de må bare kjempe videre eller forgå, og oppdager nye sider ved seg selv, og styrke som de ikke ante fantes. Bare en tanke. Anyway, det var litt komisk å lese at Martin selv hoppet i stolen da dørene til bryllupssalen ble låst og "The Rains of Castamere" begynte å spille. "Nå skjer det ett eller annet skikkelig ille". Men han var sjokkert over at det var så brutalt og blodig.
Mann 42 Skrevet 6. juni 2013 #946 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Jeg håper egentlig de har utelatt det, er vel nok nå, sånn som det er. Pluss det blir veldig makabert visuelt - jepp av hele greia så var det det som ødela meg helt. Jeg tror det er utelatt. Ingen grunn til å dvele ved det, liksom. Vi tok poenget i forrige episode, for å si det sånn. Endret 6. juni 2013 av Mann 42 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #947 Skrevet 6. juni 2013 Jeg tror det er utelatt. Ingen grunn til å dvele ved det, liksom. Vi tok poenget i forrige episode, for å si det sånn. Eventuelt så åpner neste episode med det. Litt sånn som episode 10 i sesong 1 åpnet med hodet til ned på en stake(hvis jeg ikke husker HELT feil nå da). Anonym poster: a4812a62a0409cd8ceb9aae799b3af05
Mann 42 Skrevet 6. juni 2013 #948 Skrevet 6. juni 2013 Eventuelt så åpner neste episode med det. Litt sånn som episode 10 i sesong 1 åpnet med hodet til ned på en stake(hvis jeg ikke husker HELT feil nå da). Anonym poster: a4812a62a0409cd8ceb9aae799b3af05 Da hadde det en funksjon. Det var ikke hodet til Ned på en stake som var poenget. Det var utdypingen av den forferdelig situasjonen Sansa var havnet i som forloveden til den lille sadisten Joffrey, som tok henne med opp på borgmuren.
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #949 Skrevet 6. juni 2013 Da hadde det en funksjon. Det var ikke hodet til Ned på en stake som var poenget. Det var utdypingen av den forferdelig situasjonen Sansa var havnet i som forloveden til den lille sadisten Joffrey, som tok henne med opp på borgmuren. Ja, du har vel i grunn rett i det. Samtidig så syns jeg det er litt rart om de skal utelate det, det er et veldig kraftig bilde. Kanskje litt for kraftig for TV. Ja, nei, blir ikke enig med meg selv. Får vente å se. Anonym poster: a4812a62a0409cd8ceb9aae799b3af05
Mann 42 Skrevet 6. juni 2013 #950 Skrevet 6. juni 2013 Ja, du har vel i grunn rett i det. Samtidig så syns jeg det er litt rart om de skal utelate det, det er et veldig kraftig bilde. Kanskje litt for kraftig for TV. Ja, nei, blir ikke enig med meg selv. Får vente å se. Anonym poster: a4812a62a0409cd8ceb9aae799b3af05 Og så er det en annen grunn, også, men hvis jeg sier det, så kommer det straks en skokk nevrotikere springende og klager over at jeg spoiler bøkene for dem. Dvs, jeg KUNNE jo si det her.
Gjest Badabing Skrevet 6. juni 2013 #951 Skrevet 6. juni 2013 Skjønner at jeg må begynne å lese bøkene Blir nysgjerrig!
sofie777 Skrevet 6. juni 2013 #952 Skrevet 6. juni 2013 (endret) Tilogmed RR Martin ble sjokkert. Han følger serien på TV, og han leser ikke dreieboken. Og så er det noen år siden han skrev avsnittet om The Red Wedding. Jeg vet ikke helt hvorfor han gjorde det, heller. Antakelig for å utvikle karakteren til Arya. Hvis hun hadde blitt forenet med familien sin, så hadde hun revertert tilbake til å være lillesøster, og alt hadde vært fryd og gammen. Med Catelyn og Robb døde, så må Arya videre ut i verden, på egen hånd. I det hele tatt så syns jeg han har et motiv med unge mennesker som må klare seg mot håpløse odds i en vanskelig verden. Arya, Sansa, Brandon, Rickon og Daenerys er barn fanget i omstendigheter som ville knekket de fleste, og de må bare kjempe videre eller forgå, og oppdager nye sider ved seg selv, og styrke som de ikke ante fantes. Bare en tanke. Anyway, det var litt komisk å lese at Martin selv hoppet i stolen da dørene til bryllupssalen ble låst og "The Rains of Castamere" begynte å spille. "Nå skjer det ett eller annet skikkelig ille". Men han var sjokkert over at det var så brutalt og blodig. Husk på at den "sjokk"-saken var skrevet på The Onion, de er ikke akkurat kjent for seriøs journalistikk. Hvem er det forresten som har skrevet manus til episode 9 i alle sesongene? Jo GRRM himself! Endret 6. juni 2013 av sofie777 2
Gjest Badabing Skrevet 6. juni 2013 #953 Skrevet 6. juni 2013 Husk på at den "sjokk"-saken var skrevet på The Onion, de er ikke akkurat kjent for seriøs journalistikk. Hvem er det forresten som har skrevet manus til episode 9 i alle sesongene? Jo GRRM himself! Men han hadde vel skrevet den selv?
Mann 42 Skrevet 6. juni 2013 #954 Skrevet 6. juni 2013 Husk på at den "sjokk"-saken var skrevet på The Onion, de er ikke akkurat kjent for seriøs journalistikk. Hvem er det forresten som har skrevet manus til episode 9 i alle sesongene? Jo GRRM himself! Jeg likte bedre min versjon! Jeg sier som Adam Savage: "I reject your reality and substitute my own!!"
sofie777 Skrevet 6. juni 2013 #955 Skrevet 6. juni 2013 Han hadde nok skrevet sjokkmeldingen selv, på oppfordring fra The Onion og med et stort glimt i øyet (som man tross alt skal på det nettstedet) 1
Mann 42 Skrevet 6. juni 2013 #956 Skrevet 6. juni 2013 Han hadde nok skrevet sjokkmeldingen selv, på oppfordring fra The Onion og med et stort glimt i øyet (som man tross alt skal på det nettstedet) Det kan jo godt være at han var en smule sjokkert. Jeg mener, det å skrive Robb og Catelyn ut av historien, er et fortellerteknisk grep som tjener til å sette bl.a Arya i drift igjen. Og det åpner for noen andre intriger som spoilerangsten i denne tråden forbyr meg å si noe om. Knyttet til ekteskap og arveretter og politikk i Westeros. Og ingenting av det kunne skje så lenge Robb og Catelyn er i live. Så da skriver man den nødvendige scenen med fokus et helt annet sted. Tenker jeg, iallfall. Martin skriver folk ut av historien for å åpne for andre historielinjer og intriger. Det var det han gjorde med Ned Stark. Han måtte også dø, for å drive historien fremover.
Gjest Armule Skrevet 6. juni 2013 #957 Skrevet 6. juni 2013 Tror rett og slett ikke det ble plass. Og mulig det hadde blitt litt vel mye brutalitet for en episode. Slutten var veldig fin slik den ble, med helt stille rulletekst. Endelig kunne man puste ut liksom. Det kan jo også hende det har blitt utelatt helt, det får vi vel ikke vite helt sikkert før neste episode :/ Anonym poster: a4812a62a0409cd8ceb9aae799b3af05 Jeg håper egentlig de har utelatt det, er vel nok nå, sånn som det er. Pluss det blir veldig makabert visuelt - jepp av hele greia så var det det som ødela meg helt. Husk at det dere snakker om her aldri ble beskrevet via en POV-karakter i handlingen. Det ble gjenfortalt i etterkant. Dermed er sjansen stor for at det ikke blir vist.
cellar Skrevet 7. juni 2013 #958 Skrevet 7. juni 2013 Når blir sesong 4 sendt? Frykter det blir lenge til, så må nok lese bøkene i mellomtiden. Men det er gøy å være totalt uvitende til hva som skjer i serien også. Dilemma
Gjest Naria Skrevet 7. juni 2013 #959 Skrevet 7. juni 2013 Må nok vente til mars/april neste år før fjerde sesong kommer på skjermen.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #960 Skrevet 7. juni 2013 Når blir sesong 4 sendt? Frykter det blir lenge til, så må nok lese bøkene i mellomtiden. Men det er gøy å være totalt uvitende til hva som skjer i serien også. Dilemma Blir nok ikke før mars neste år. Begynn å lese bøkene Jeg begynte for en uke siden! Anonymous poster hash: a4812...f05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå