Mann 42 Skrevet 29. april 2013 #721 Skrevet 29. april 2013 Hvem var egentlig de to småguttene som ble knertet av noen i Robbs følge? Hvilken betydning hadde de for Lannisters? Anonym poster: 7b8111f8c16b84f8e372f07f096efb53 De var Lannisters. Unge væpnere som ble tatt til fange i et slag. Karstarks mistet et par av sine sønner i det samme slaget, og ville ha hevn.
cellar Skrevet 29. april 2013 #722 Skrevet 29. april 2013 Blir spennende å se hvem som gifter seg med hvem. Synes det er på tide at Arya og Sansa får en opptur snart, og håper de holder seg i live lenge. Dumt at det bare er 5 episoder igjen!
Lykkelitenen Skrevet 29. april 2013 #723 Skrevet 29. april 2013 Er det bare fem igjen? Nå ble jeg nesten litt deppa her, glad jeg har bestilt bøkene....
angara Skrevet 30. april 2013 #724 Skrevet 30. april 2013 Nesten litt synd at Tyrion har Shae å tenke på. Ellers kunne Sansa og Tyrion sikkert vært et fint fornuftsekteskap!
Gjest Errata Skrevet 30. april 2013 #725 Skrevet 30. april 2013 Nesten litt synd at Tyrion har Shae å tenke på. Ellers kunne Sansa og Tyrion sikkert vært et fint fornuftsekteskap! Sansa ser det vel neppe slik. Han er tross alt en Lannister, og de drepte faren hennes, og fører krig mot broren hennes. At han i tillegg er en (grotesk i Westeros-oppfatning) dverg hjelper sikkert heller ikke for Sansa som drømmer om galante riddere. Stakkars jente, hun er bra fanget i andres spill der hun befinner seg nå.
Gjest Errata Skrevet 30. april 2013 #726 Skrevet 30. april 2013 (endret) Forresten er jeg glad vi fikk se familien til Stannis, jeg var særlig redd for at datteren ville bli utelatt, men liker rollen hun ser ut til å få i forhold til Davos. ...men det ser ut til at Patchface sin rolle er integrert i hennes? Bra makabert med måten de illustrerte at konen til Stannis ikke hadde gitt ham levende sønner, forøvrig. Æsj! Kan noen huske om det var slik i bøkene? Og la dere som har lest de merke til navnene hun nevnte. Fikk med meg Edric, men tror kanskje jeg gikk glipp av noe der. Ellers merker jeg på mer generelt grunnlag at jeg kanskje skulle ønske at de var innom litt færre av historiene i hver episode. Syns at jeg ikke helt rekker å sette pris på hver enkelt handling før det hopper videre. Særlig Jon Snow sin linje syns jeg kunne fått litt mer tid. Mer Tormund-humor, i det minste Endret 30. april 2013 av Errata
RødeDrage Skrevet 30. april 2013 #727 Skrevet 30. april 2013 Bra makabert med måten de illustrerte at konen til Stannis ikke hadde gitt ham levende sønner, forøvrig. Æsj! Kan noen huske om det var slik i bøkene? Og la dere som har lest de merke til navnene hun nevnte. Fikk med meg Edric, men tror kanskje jeg gikk glipp av noe der. Ellers merker jeg på mer generelt grunnlag at jeg kanskje skulle ønske at de var innom litt færre av historiene i hver episode. Syns at jeg ikke helt rekker å sette pris på hver enkelt handling før det hopper videre. Særlig Jon Snow sin linje syns jeg kunne fått litt mer tid. Mer Tormund-humor, i det minste Jeg er veldig enig med deg, jeg synes det også blir vanskeligere å følge når så mye skjer på en gang. Og når det kommer til det du lurte på om sønnene: Jeg fikk med meg navnet Peter i tilegg til Edric. (Ikke at dette har noe å si for historien såvidt jeg veit, men du putta spørsmålet i spoilertags, så da la jeg et svar i spoilertags )
Gjest Errata Skrevet 30. april 2013 #728 Skrevet 30. april 2013 (endret) Jeg er veldig enig med deg, jeg synes det også blir vanskeligere å følge når så mye skjer på en gang. Og når det kommer til det du lurte på om sønnene: Jeg fikk med meg navnet Peter i tilegg til Edric. (Ikke at dette har noe å si for historien såvidt jeg veit, men du putta spørsmålet i spoilertags, så da la jeg et svar i spoilertags ) Beklager at dette blir litt uinteressant for de som ikke leser spoilers, men. Det jeg først og fremst tenkte på var om noen husket at det ble nevnt navn på sønner i boken også, eller om det at Edric f.eks. var brukt var ment som en "hilsen" til de som har lest bøkene, samt et tegn på at vi ikke kommer til å se Edric Storm i serien. Det antas vel at Gendry vil fylle litt av hans funksjon senere når det kommer til Melisandres jakt på "kongeblod". Andre enn meg som ble litt knust på Arya vegne når hun spurte om Thoros kunne vekke til live noen som har blitt halshugget også? Endret 2. mai 2013 av Errata
Gjest Armule Skrevet 30. april 2013 #729 Skrevet 30. april 2013 (endret) Beklager at dette blir litt uinteressant for de som ikke leser spoilers, men. Det jeg først og fremst tenkte på var om noen husket at det ble nevnt navn på sønner i boken også, eller om det at Edric f.eks. var brukt var ment som en "hilsen" til de som har lest bøkene, samt et tegn på at vi ikke kommer til å se Edric Storm i serien. Det antas vel at Gendry vil fylle litt av hans funksjon senere når det kommer til Melisandres jakt på "kongeblod". Andre enn meg som ble litt knust på Arya vegne når hun spurte om Thoros kunne vekke til live noen som har blitt halshugget også? Nei, det ble aldri nevnt spesifikt at hun hadde født dødfødte/tok vare på dem i glass. Og de hadde ikke navn, heller Endret 30. april 2013 av Cervix
Gjest Armule Skrevet 30. april 2013 #730 Skrevet 30. april 2013 For de som er interessert i det, er det en liste her over forskjeller mellom tv-serien og bøkene. 1
Mann 42 Skrevet 30. april 2013 #731 Skrevet 30. april 2013 (endret) Sansa ser det vel neppe slik. Han er tross alt en Lannister, og de drepte faren hennes, og fører krig mot broren hennes. At han i tillegg er en (grotesk i Westeros-oppfatning) dverg hjelper sikkert heller ikke for Sansa som drømmer om galante riddere. Stakkars jente, hun er bra fanget i andres spill der hun befinner seg nå. Alle er fanget i noens spill i denne verdenen. Unntatt de som sitter på toppen og flytter brikkene, da. Selv Cersei blir jo nå pålagt å gifte seg med Loras Tyrell. Ridderen av de brune roser. Enten er man en som får ting til å skje, eller så skjer det ting med en ustanselig. Det er veldig spennende å følge med på denne serien, men jeg tror ikke jeg ville likt å vært en del av den virkeligheten. Westeros er en kjip plass, og de frie byene er ikke stort bedre. Endret 30. april 2013 av Mann 42
Gjest Emmanuelle Skrevet 30. april 2013 #732 Skrevet 30. april 2013 Lurer på om Cersei og Tyrion må legge sine stridigheter til side og komme sammen for å slippe unna ekteskapene? Og endelig ble Jon Snow kvitt jomfrudommen sin
Gjest Katten. Skrevet 30. april 2013 #733 Skrevet 30. april 2013 De var Lannisters. Unge væpnere som ble tatt til fange i et slag. Karstarks mistet et par av sine sønner i det samme slaget, og ville ha hevn. Det er da ikke helt riktig? Karstarks mistet sine sønner i slaget hvor Jamie Lannister ble tatt til fange i sesong en. Da Catelyn slapp Jamie fri, robbet hun samtidig Karstarks for sin hevn. Når da disse væpnerne (nevøer-ish av Tywin Lannister) ble tatt til fange i nyere tid (i forhold til tv-serien), ville Karstarks kreve sin hevn. Det er så frustrerende å se hvordan idioter hele tiden saboterer for Robb. Hrmf.
Mann 42 Skrevet 1. mai 2013 #734 Skrevet 1. mai 2013 Det er da ikke helt riktig? Karstarks mistet sine sønner i slaget hvor Jamie Lannister ble tatt til fange i sesong en. Da Catelyn slapp Jamie fri, robbet hun samtidig Karstarks for sin hevn. Når da disse væpnerne (nevøer-ish av Tywin Lannister) ble tatt til fange i nyere tid (i forhold til tv-serien), ville Karstarks kreve sin hevn. Det er så frustrerende å se hvordan idioter hele tiden saboterer for Robb. Hrmf. Men den største sabotøren er nok Robb selv. Men det er vel et gjennomgående trekk med karakterene i denne historien. De gjør mye dumt. Og ingen er dummere enn de "snille". Ned Stark, Catelyn Stark og Robb har startet kriger eller fått seg selv drept gjennom elendige beslutninger som ikke tok i betraktning de negative konsekvensene det kunne ha for dem og resten av familien å "gjøre det rette". Mer enn noen annen Catelyn, syns jeg. Mens Jaime Lannister, "Kongemorderen" som alle forakter, egenhendig berget Kings Landing og satte et punktum for den gale kongens styre gjennom å bryte eden sin og gjøre det som var nødvendig. Hadde det ikke vært for Cersei, som virkelig ikke er skikket til å ha ansvar for noe som helst, og den gale sønnen hennes, så ville jeg nesten hatt litt sans for Lannisters. Til og med Tywin. Han er en kaldhjertet drittsekk, men han er i det minste rasjonell.
Gjest Emmanuelle Skrevet 1. mai 2013 #735 Skrevet 1. mai 2013 Mens Jaime Lannister, "Kongemorderen" som alle forakter, egenhendig berget Kings Landing og satte et punktum for den gale kongens styre gjennom å bryte eden sin og gjøre det som var nødvendig. Hadde det ikke vært for Cersei, som virkelig ikke er skikket til å ha ansvar for noe som helst, og den gale sønnen hennes, så ville jeg nesten hatt litt sans for Lannisters. Til og med Tywin. Han er en kaldhjertet drittsekk, men han er i det minste rasjonell. Der sa du det jeg alltid har tenkt men ikke turt å si, takk :D
cellar Skrevet 1. mai 2013 #736 Skrevet 1. mai 2013 Robb ser ut til å ha fått noe hardt i hodet, han saboterer for seg selv, ja. Virker som han er maktsyk, beordret han ikke arrest på sin egen mor? Liker han ikke..men det kan jo fort snu i ekte GoT-ånd. Lurer virkelig på hvordan alle historiene ender ved slutten av sesongen (eller,jeg vet jo én siden jeg ikke klarte å holde meg unna vg.no-spoiling).. Vi får se så lite av hver historie pr episode, og ingenting av noen
sofie777 Skrevet 1. mai 2013 #737 Skrevet 1. mai 2013 For de som vil vite mer om bakgrunnen til de forskjellige husene, kan være til hjelp. Akkurat her fortelles det om Lannisters, men på slutten er det linker til noen av de andre husene også. ((Nesten) ingen spoilere for de som har kommet så langt som vi har, den eneste er en "vent og se hva som skjer senere"-spoiler).
Mann 42 Skrevet 1. mai 2013 #738 Skrevet 1. mai 2013 Robb ser ut til å ha fått noe hardt i hodet, han saboterer for seg selv, ja. Virker som han er maktsyk, beordret han ikke arrest på sin egen mor? Liker han ikke..men det kan jo fort snu i ekte GoT-ånd. Lurer virkelig på hvordan alle historiene ender ved slutten av sesongen (eller,jeg vet jo én siden jeg ikke klarte å holde meg unna vg.no-spoiling).. Vi får se så lite av hver historie pr episode, og ingenting av noen Det er vanskelig å være kongen.....
Mann 42 Skrevet 1. mai 2013 #739 Skrevet 1. mai 2013 For de som vil vite mer om bakgrunnen til de forskjellige husene, kan være til hjelp. Akkurat her fortelles det om Lannisters, men på slutten er det linker til noen av de andre husene også. ((Nesten) ingen spoilere for de som har kommet så langt som vi har, den eneste er en "vent og se hva som skjer senere"-spoiler). Antakelig den beste presenteren på Youtube. Anbefales.
Gjest Herr Heftig Skrevet 1. mai 2013 #740 Skrevet 1. mai 2013 Tywin Lannister = Da Baws. Beklager språkbruken.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå