Jellybean78 Skrevet 16. april 2013 #641 Skrevet 16. april 2013 Håper bare det ikke utvikler seg til å bli noe sånn klisjeaktig Lord of the Rings opplegg, dvs. de gode mot de onde (mennesker vs. white walkers og hva som er deres opphav der oppe i isødet)
cellar Skrevet 16. april 2013 #642 Skrevet 16. april 2013 Bokpraten kan dere ta i egen tråd. Jeg er ikke interessert i hva boka skildret bedre enn serien, etc. 5
Lyd Skrevet 16. april 2013 #643 Skrevet 16. april 2013 (endret) Edit: Så jeg hadde skrevet dette i feil tråd... Beklager! Endret 18. april 2013 av Lyd
Anoia Skrevet 16. april 2013 #644 Skrevet 16. april 2013 Btw, jeg holdt på å dø av cliffhangeren(e) i siste bok, aner ikke hvordan jeg skal holde ut til neste! Vil at Martin skal forte seg, men samtidig så vil jeg jo at han skal ta seg god tid så de neste bøkene blir like bra...
Gjest Armule Skrevet 16. april 2013 #645 Skrevet 16. april 2013 Håper bare det ikke utvikler seg til å bli noe sånn klisjeaktig Lord of the Rings opplegg, dvs. de gode mot de onde (mennesker vs. white walkers og hva som er deres opphav der oppe i isødet) Bokserietittelen sier en del - A Song of Ice (White walkers) and Fire (Dragons). Siden vi ikke akkurat har fått sjans til å sympatisere med White walkers, så vil nok sluttemaet i bunn og grunn være godt mot ondt - men at det er veldig mye gråsone i den gode delen.
Gjest Armule Skrevet 16. april 2013 #646 Skrevet 16. april 2013 Når det lages filmer og tv-serier basert på bøker, er det jo naturlig å sammenligne Så lenge man holder avslørelser i spoilertags, er det noe stort problem, da?
Anoia Skrevet 16. april 2013 #647 Skrevet 16. april 2013 Bokserietittelen sier en del - A Song of Ice (White walkers) and Fire (Dragons). Siden vi ikke akkurat har fått sjans til å sympatisere med White walkers, så vil nok sluttemaet i bunn og grunn være godt mot ondt - men at det er veldig mye gråsone i den gode delen. Åh, jeg vet ikke. G. Martin har jo klart å overraske en god del allerede... 1
cellar Skrevet 17. april 2013 #648 Skrevet 17. april 2013 Når det lages filmer og tv-serier basert på bøker, er det jo naturlig å sammenligne Så lenge man holder avslørelser i spoilertags, er det noe stort problem, da? Det burde ikke være nødvendig når det finnes en egen tråd for bøkene, nei. Denne tråden heter "HBO,say no more", og da dsikuterer vi serien, og holder spoilers unna, uavhengig om de er skjult eller ikke. Om dere har et behov for å diskutere det som kommer, så gjør det et annet sted. 6
Gjest Armule Skrevet 17. april 2013 #649 Skrevet 17. april 2013 (endret) Det burde ikke være nødvendig når det finnes en egen tråd for bøkene, nei. Denne tråden heter "HBO,say no more", og da dsikuterer vi serien, og holder spoilers unna, uavhengig om de er skjult eller ikke. Om dere har et behov for å diskutere det som kommer, så gjør det et annet sted. Så vi skal bringe tv-serien inn i boktråden? Da får man samme problem der. Tre tråder om samme temaet blir veldig mye rot. Det er dessuten denne tråden som er mest aktuell, fordi den følger noe som skjer nå - ikke ei bok som ble skrevet for 13 år siden. Hvorfor er det et problem, når man diskuterer mulige spoilere i tags? Endret 17. april 2013 av Cervix
NancyB. Skrevet 17. april 2013 #650 Skrevet 17. april 2013 Så vi skal bringe tv-serien inn i boktråden? Da får man samme problem der. Tre tråder om samme temaet blir veldig mye rot. Det er dessuten denne tråden som er mest aktuell, fordi den følger noe som skjer nå - ikke ei bok som ble skrevet for 13 år siden. Hvorfor er det et problem, når man diskuterer mulige spoilere i tags? Dei aller, aller fleste som har lest bøkane ser også fjernsynsserien, men det er ikkje alle som ser serien som har lest bøkane. Trur ingen i bok-tråden har noko imot at fjernsynsserien blir diskutert. Eg har planer om å lese bøkane etter fjernsynsserien, så å bli spoila på berre småtteri, som for eksempel at noko som er med i bok 2 ikkje kjem før sesong 3, er veldig kjedelig for meg. Eg vil gjerne få den aha-opplevelsen når eg les sjølv. Eg går inn i denne tråden på eget ansvar, eg trykker ikkje på spoiler-tags, men føler likevel eg blir litt spoila i ny og ned. Er det verkeleg nødvendig å vere så sta? 4
AnonymBruker Skrevet 17. april 2013 #651 Skrevet 17. april 2013 Enig! HVA er problemet med å holde dere til den andre tråden? Å ha tre tråder om samme emne er heller ikke helt utenkelig, så lenge det finnes ulike målgrupper og innfallsvinkler. Ta et hint (eller fire) og ta diskusjonen et annet sted! Såvidt jeg vet har det ikke skjedd noe flåing i serien enda? Nei? SPOILING!!! Anonym poster: 578f0c12894996dc3291f9c33c41c4b9 5
Sophie-Ann Skrevet 17. april 2013 #652 Skrevet 17. april 2013 Jeg har tatt en titt på denne tråden, og det er umulig å skilleut innleggene som omhandler bøkene. Så jeg vil derfor oppfordre dere til å fortsette å bruker spoilertags når dere omtaler bøkene. Sophie-Ann, mod
Gjest Tekola Skrevet 20. april 2013 #653 Skrevet 20. april 2013 Avsporinger ryddet. Minner om at bok-serien har en egen tråd her. Om det er ønskelig å opprette en tråd for tv-serie og bøkene står man fritt til det. Tekola, mod.
Gjest Daenerys Skrevet 20. april 2013 #654 Skrevet 20. april 2013 Blir spennende å se hvordan Jaime klarer seg nå etter slutten av siste episode!
venus_ Skrevet 20. april 2013 #655 Skrevet 20. april 2013 Enig! HVA er problemet med å holde dere til den andre tråden? Å ha tre tråder om samme emne er heller ikke helt utenkelig, så lenge det finnes ulike målgrupper og innfallsvinkler. Ta et hint (eller fire) og ta diskusjonen et annet sted! Såvidt jeg vet har det ikke skjedd noe flåing i serien enda? Nei? SPOILING!!! Anonym poster: 578f0c12894996dc3291f9c33c41c4b9 Enig! Jeg har ikke lest bøkene og er ikke interessert i hvordan de er i forhold til serien. Så når jeg da følger med på en tråd hvor tv-serien skal diskuteres, så er det veldig irriterende å bla seg gjennom innlegg på innlegg som handler om noe annet. Lag en ny tråd der dere kan sammenligne bøker og serie er dere snille. 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #656 Skrevet 21. april 2013 Gleder meg til ny episode, bare en dag igjen. Anonym poster: 99abfdcfbe72647a6e0c12f50cc729a3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2013 #657 Skrevet 21. april 2013 Er denne tråden blitt trygg igjen? Gleder meg også til morgendagens episode, litt spent på hvordan frøken Tyrell kommer til å klare seg i hovedstaden, men virker som hun har en plan... Og så vil jeg se mer drager, litt satt ut da Daenerys solgte den ene, men vil tro damen har en plan. Anonym poster: f812bb74c228fb68aa46f9354937e680
cellar Skrevet 21. april 2013 #658 Skrevet 21. april 2013 Og så vil jeg se mer drager, litt satt ut da Daenerys solgte den ene, men vil tro damen har en plan. Anonym poster: f812bb74c228fb68aa46f9354937e680 Tror ikke hun hadde gitt fra seg dragen sånn helt uten videre. Min teori er at dragen enten dreper han fyren ++, eller at dragen vender tilbake til Daenerys.
RødeDrage Skrevet 21. april 2013 #659 Skrevet 21. april 2013 Hun var så innmari sikker da hun gav bort dragen, så jeg tror også den kommer tilbake. Kult om den dreper han fyren i samme slenger også Ellers kjenner jeg at jeg sliter med å få satt meg inn i hva alle karakterene egentlig prøver å gjøre, skulle nok tatt et maraton med sesong 2 før jeg begynte på sesong 3. Driver stadig å sjekker hvem som er hvem for å prøve å finne ut av hva de vil og hvem de egentlig vil sloss imot
NancyB. Skrevet 21. april 2013 #660 Skrevet 21. april 2013 Tror ikke hun hadde gitt fra seg dragen sånn helt uten videre. Min teori er at dragen enten dreper han fyren ++, eller at dragen vender tilbake til Daenerys. Eller, sidan ho forsikra seg om at slavene ville vere lojale mot henne, ta tilbake draken med makt. Ho har nok ein plan, og eg trur og håpar at ho kjem til å bli ganske så badass snart. Gledar meg til i morgo tidleg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå