Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvilke av Daenerys sine soldater er leiesoldater, egentlig? 

Anonymkode: 67084...d74

Hvilke er ikke leiesoldater? Kommer ikke frem i serien, men regner med at soldatene til Dany får betalt for jobben de gjør. Dany sier jo rett ut til Unsullied at de er frie menn og når de da kjemper for henne så blir de jo leiesoldater.

Anonymkode: 0c089...a65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilke er ikke leiesoldater? Kommer ikke frem i serien, men regner med at soldatene til Dany får betalt for jobben de gjør. Dany sier jo rett ut til Unsullied at de er frie menn og når de da kjemper for henne så blir de jo leiesoldater.

Om soldatene til Dany er ulønnede så er de selvsagt ikke leiesoldater. Ikke at det gjør henne noe mer sympatisk om det er tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Martin revealed one of his greatest frustrations: "You get totally extraneous things like the studio or the network weighing in, and they have some particular thing that has nothing to do with story, but relates to 'Well this character has a very high Q Rating so let's give him a lot more stuff to do.'"

Da håper jeg de i tråden som halshugger alle som er kritisk til de siste sesongene klarer å innrømme at serien faktisk har blitt dummet ned for å nå til et bredere publikum. Hadde de lagt første sesong etter prinsippene fra de siste sesongene så hadde Ned Stark aldri dødd. 

The Q Score (popularly known as Q-Rating) is a measurement of the familiarity and appeal of a brand, celebrity, company, or entertainment product (e.g., television show) used in the United States.

Neppe. De har ikke fått med seg at dnd ville ha 8 sesonger, hbo 10 og grrm 13. Så q-viewersene her nekter å innse dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Martin revealed one of his greatest frustrations: "You get totally extraneous things like the studio or the network weighing in, and they have some particular thing that has nothing to do with story, but relates to 'Well this character has a very high Q Rating so let's give him a lot more stuff to do.'"

Da håper jeg de i tråden som halshugger alle som er kritisk til de siste sesongene klarer å innrømme at serien faktisk har blitt dummet ned for å nå til et bredere publikum. Hadde de lagt første sesong etter prinsippene fra de siste sesongene så hadde Ned Stark aldri dødd. 

The Q Score (popularly known as Q-Rating) is a measurement of the familiarity and appeal of a brand, celebrity, company, or entertainment product (e.g., television show) used in the United States.

Hva?! Ønsker det kommersielle selskapet som betaler for GoT å tjene mest mulig penger på investeringen sin? Sjokkerende! Du kunne også ha tatt med den delen av artikkelen som sier at det ikke er D&D GRRM kritiserer, i motsetning til kritikerne: 

Sitat

It's not the writers he has an issue with in this one particular case, it's the suits, the producers and studio heads who decide they want more of a certain character because they are popular with viewers.

Han snakker også at som forfatter er han vant med at «the writer is king» og at det uvant å forholde seg til å jobbe i et team og ha folk over en som mener noe. Og det er litt av cluet. GRRM er en dyktig forfatter, som behersker sitt medium og forteller en god, detaljert og enorm historie. Men det er fortsatt D&D som har klart å ta historien, selge den til HBO og adaptere den inn i et filmformat som fungerer.

Og de grepene som du kaller «dumme ned» har de gjort hele veien. Ikke bare i de siste sesongene. TV-serien har alltid tatt vekk karakterer, detaljer, kokt sammen elementer og gjort om på ting. Se f. eks. på hvordan de byttet ut Jayne Westerling med Talisa, og dermed gjorde om på både historien om Robb og deler av Red wedding og plottet rundt. I serien har det blitt en historie hvor forelskelse og kjærlighet fører til et tragisk utfall. Bøkene har langt mindre romantikk i historien. Jeg har ikke et problem med den endringen, men det er uten tvil et eksempel på både «Hollywoodifisering» og «neddumming». De har laget en kjærlighetshistorie, fordi man tenker det appellerer mer til publikum, enn historien om et trøsteligg som fører til ekteskap og død. På samme måte som feks Aragorn og Arwens forhold fikk mer fokus i filmene enn bøkene. 

Kort oppsummert, jeg har aldri vært uenig i at de gjør slike grep. Mitt poeng er at det ikke er noe nytt, og at jeg personlig ikke har et problem med det. 

2 timer siden, Takida skrev:

Neppe. De har ikke fått med seg at dnd ville ha 8 sesonger, hbo 10 og grrm 13. Så q-viewersene her nekter å innse dette

Ikke bare har jeg fått det med meg, jeg skrev for mange sider siden at jeg har forståelse for at det finnes en grense for hvor mange år av livet sitt både D&D og skuespillere er villig til å dedikere til GoT. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det trygt å lese denne tråden mtp spoilere ang det som sies å ha lekket? Vil ikke vite hva det er, men vet ikke om det skrives om i denne tråden uten Spoiler tag. Har ikke lest de siste sider med innlegg siden jeg leste i media at det var lekkasjer.

Anonymkode: 8b7ef...a63

Så vidt jeg har fått med meg, så har ikke noen av spoilerne blitt diskutert her. Noen har diskutert at det har vært en leak, men ikke hva disse går ut på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner ikke at Sansa gikk rett til Tyrion og plapret om Jons herkomme. Hun gav et løfte til Jon om å holde tett. Er ikke the Starks kjent for å holde sine løfter? Eddard Stark var i hvert fall en svært ordholden mann.

Lurer på om det at Jon, Arya, Bran og Sansa hadde den samtalen foran det der Goodswood-treet har noen betydning. Såvidt jeg husker så kan andre i klanen til Lord of Light se hva som skjer i Godswood'ene rundt omkring i Westeros? Og nå røpte de Jons herkomst foran treet. Vil Lord og Light spille en rolle i episode 5 og 6? Irriterende at vi ikke fikk se Arya og Sansas reaksjon på nyheten, forresten! Jon er søskenbarnet deres nå.

Andre ting som gikk for hastig i episode 4 var gjennombruddet mellom Jamie og Brienne. Jeg hadde sett for meg at dette skulle foregå mer romantisk, i stedet ligger de plutselig på hver sin side av sengen og jeg bare ?? ble det ikke noe på dem? Jamie, Kingslayeren, som ingen synes godt om, med unntak av Brienne. Jamie respekterer Brienne og han trenger henne, trenger noen som tror på ham, mens Brienne trenger noen som liker henne. Og så drar Jamie plutselig, med en fryktelig tale om at han må til Cersei, nå etter at Brienne har turt å åpne hjertet sitt for ham? Hva skulle være poenget her?

Anonymkode: c80b3...ec6

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror den dragen som var borte litt i sesong 4 var borte fordi den la egg, og jeg tror ungene kommer i neste episode. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, Mann1979 said:

HBO har tidligere gitt klar beskjed om at de ønsker så mange sesonger som overhodet mulig av GoT. Det er D&D som har nektet å lage mer.

Takk gud for at D&D har nektet å lage mer, de må være de verste skriverne jeg noensinne har vært borti. Er det mulig å ødelegge noe så bra, så hardt? Synes synd på Star Wars fans, siden de tydeligvis skal involvere seg der og...

Anonymkode: a7ee5...c4a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er episode 4 så himla dårlig ratet? 6.5 er den dårligste ratingen en GoT-episode har fått.

Jeg syns episoden var helt ok, en vanlig gjennomsnittlig episode. Hva er det folk misliker så med denne episoden?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Takk gud for at D&D har nektet å lage mer, de må være de verste skriverne jeg noensinne har vært borti. Er det mulig å ødelegge noe så bra, så hardt? Synes synd på Star Wars fans, siden de tydeligvis skal involvere seg der og...

Jeg tror ikke det gjør særlig forskjell for Star Wars, den serien er allerede ødelagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
7 timer siden, Fornuftig-mann skrev:

Hvorfor er episode 4 så himla dårlig ratet? 6.5 er den dårligste ratingen en GoT-episode har fått.

Jeg syns episoden var helt ok, en vanlig gjennomsnittlig episode. Hva er det folk misliker så med denne episoden?

Har du sett den?

Har du lest denne trådens siste sider?

Hvis ikke, gjør det og du skal få svar. Det er også skrevet veldig mange andre grunner rundt om på nettet, du kan veldig lett søke svar på spørsmålet ditt.

Hvorfor spør du om dette i en tråd som gir deg svar på akkurat det du lurer på egentlig? :klaske:

Anonymkode: eee76...362

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Fornuftig-mann said:

Jeg lurer på det samme. Jeg likte episoden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg lurer på hva produsentene / manus-forfatterne tenker, dersom noen av dem legger merke til alle kommentarene på sosiale medier.                     

Temmelig lite å hente for dem, i positiv forstand...                     

Anonymkode: 882d3...32b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ser du på GoT hvis du synes serien er skrevet av de verste du noen gang har vært borti i hele ditt liv? 

Makan til unyansert sutring fra enkelte. Er ingen som tvinger dere til å følge med på en serie dere tydeligvis forkaster. Hjelpes.

Anonymkode: aba6f...0b6

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ser du på GoT hvis du synes serien er skrevet av de verste du noen gang har vært borti i hele ditt liv? 

Makan til unyansert sutring fra enkelte. Er ingen som tvinger dere til å følge med på en serie dere tydeligvis forkaster. Hjelpes.

Anonymkode: aba6f...0b6

Fordi mange av oss har sett på siden start og blitt så glade i serien og rollepersonene fordi den og de var så bra, at vi bare MÅ vite hvordan det slutter.

Dessverre. Det hadde spart meg mye frustrasjon å bare fantasere meg til en slutt selv.

En annen grunn til at jeg ser på slutten er at jeg for hver episode håper så inderlig at jeg blir like fortryllet som jeg ble av de første sesongene. At serien tar seg opp, fordi serieskaperne leser tilbakemeldingene fra publikum og lytter til de. Det var en fantastisk opplevelse å se de første sesongene. Et stykke vakker kunst.

Men nei. Magien er borte.

Jeg er irritert, men mest av alt lei meg. På ekte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, Fornuftig-mann said:

Det kan du lese om her: https://asoiaf.westeros.org/index.php?/topic/154218-poll-how-would-you-rate-episode-804/

Så vidt jeg vet er dette eneste episode hvor flertallet har gitt den dårligste karakteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...