AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4361 Del Skrevet 9. mai 2019 2 timer siden, Mann1979 skrev: Hvorfor det? Hvorfor er det bare kvinnene som blir framstilt slik? Anonymkode: 35ed5...937 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann1979 Skrevet 9. mai 2019 #4362 Del Skrevet 9. mai 2019 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det bare kvinnene som blir framstilt slik? Anonymkode: 35ed5...937 Du mener Ramsey Bolton virket riktig skrudd sammen? Quyburn eller The Mountain, bra folk? Hva med Merryn Trant? Bra folk? Om det er en trøst så er Cersei langt mer sympatisk fremstilt i serien enn i bøkene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 9. mai 2019 #4363 Del Skrevet 9. mai 2019 3 hours ago, AnonymBruker said: Kan du legge link i spoiler? Finner ikke! Anonymkode: 33021...29f Ok. Men jeg dobbeltsikrer den. Eller trippelsikrer den. Linken under tar deg til en artikkel, som ikke inneholder lekkasjene. Den linker derimot til Reddit-tråden om dette. Finn setningen som begynner med: Like you, Metro.co.uk do not want anything spoiled moving and won’t be outlining any of the major plotlines, but the thread is available to read... Så kommer du til Reddit, som har lagt teksten bak grå felt, som du må klikke på for å lese del for del. Først nå kan du lese, så du har mange muligheter til å trekke deg. GoT it? https://metro.co.uk/2019/05/09/game-thrones-fan-leaks-every-single-death-season-8-ahead-episodes-5-6-hasnt-gone-well-9466999/ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4364 Del Skrevet 9. mai 2019 11 minutter siden, ops2 skrev: Ok. Men jeg dobbeltsikrer den. Eller trippelsikrer den. Linken under tar deg til en artikkel, som ikke inneholder lekkasjene. Den linker derimot til Reddit-tråden om dette. Finn setningen som begynner med: Like you, Metro.co.uk do not want anything spoiled moving and won’t be outlining any of the major plotlines, but the thread is available to read... Så kommer du til Reddit, som har lagt teksten bak grå felt, som du må klikke på for å lese del for del. Først nå kan du lese, så du har mange muligheter til å trekke deg. GoT it? Skjul innhold https://metro.co.uk/2019/05/09/game-thrones-fan-leaks-every-single-death-season-8-ahead-episodes-5-6-hasnt-gone-well-9466999/ Takk så mye! Anonymkode: 33021...29f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 9. mai 2019 #4365 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) La oss snakke litt om Whitewalkers. Jeg tror at serien kommer til å slutte på samme måte som sesong 1 begynte. Vi får se noen mennesker som går oppe i den frosne skogen, og finner så drepte lagt i det sirkelmønsteret WW bruker. Skummel musikk. Rulletekster. Kanskje Bran vil se vis ut og si: "There will always be a Night King". Har vi ikke nettopp sett NK dø, og alle WW med han? Hvorfor brukte serien tidligere mye tid på å la Bran se fortiden, hvor en WW plukker opp en av spebarna den onde Crastor brukte å legge ut i skogen? Bran fikk se denne WW krigeren ri med babyen levende, til han kom fram til NK. NK la da en finger på babyens kinn og han fikk straks WW-øyne, uten å dø først. Uten å dø først. Dette er forskjellig fra hvordan vanlige WW skapes. Jeg tror dette var skapelsen av den neste i rekken av Night Kings. Jeg tror det har vært flere. Det er som med Fantomet. Night King Junior har hatt flere år på seg til å skape sine egne WW. Han har sikkert et lite hoff rundt seg, som ikke dør. For de kan bare dø når Junior dør. Nå bygger han opp sin hær, så de blir den nye truselen menneskene må kjempe mot om 100 år. Husk at spin-offs av GoT er planlagt. Endret 9. mai 2019 av ops2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 9. mai 2019 #4366 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) Jeg tror ikke serieforfatterne er interessert i mysteriet bak WW. Jeg tror de er mer interessert i hva som skjer med cersei, dany, jon, arya, kanskje sansa og skriver historien utifra det. De er fornøyd med en slutt der NK er ond og det er det At de har brukt mye tid på historien til Bran spiller ingen rolle. De har ikke tenkt å la serien slutte på en logisk måte. Alt Bran var gjennom betyr ingenting lenger. Mulig vi ikke kommer til å se noe særlig mer til han. Det er ingen stor plan bak slutten på serien her, vi kommer til å få en tilfeldig slutt som etterlater oss med mange spørsmål. Vi håper alle at bøkene vil bli bedre, men grrm begynner bli gammel og han tar ikke vare på helsen sin, så mulig han dør før bøkene er ferdig Endret 9. mai 2019 av Parkeringsvakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 9. mai 2019 #4367 Del Skrevet 9. mai 2019 Jeg har lest enda mer detaljerte lekkasjer. De var så detaljerte at Reddit slettet posten. " This has been removed due to multiple reports that it is likely from a leak. If you wish to have your post reinstated, please message the moderators. " De har mange ting felles med de tidligere lekkasjene jeg har snakket om, men er forskjellige på noen punkter. Nå, skal jeg stå opp 04 natt til mandag, for å se om de stemmer. Det er en vinn-vinn for meg. Enten stemmer de, og da får jeg si Haha, jeg visste det, eller så Wow, jeg ble totalt lurt. Uansett, ny spenning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 9. mai 2019 #4368 Del Skrevet 9. mai 2019 1 minutt siden, Parkeringsvakt said: Jeg tror ikke serieforfatterne er interessert i mysteriet bak WW. Jeg tror de er mer interessert i hva som skjer med cersei, dany, jon, arya, kanskje sansa og skriver historien utifra det. De er fornøyd med en slutt der NK er ond og det er det At de har brukt mye tid på historien til Bran spiller ingen rolle. De har ikke tenkt å la serien slutte på en logisk måte. Alt Bran var gjennom betyr ingenting lenger. Men det var rart at han skulle se akkurat denne babyen, de andre tingene han så forklarte Jons fødsel og hans foreldre. Hvorfor vise babyen også, helt uten sammenheng med noe annet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 9. mai 2019 #4369 Del Skrevet 9. mai 2019 Just now, ops2 said: Men det var rart at han skulle se akkurat denne babyen, de andre tingene han så forklarte Jons fødsel og hans foreldre. Hvorfor vise babyen også, helt uten sammenheng med noe annet? Grrm var med på å skrive noen episoder, tror jeg? Han ville da skrevet scener som var viktige og som ville gi mening senere når vi fikk vite mer. Men det betyr jo ingenting når serieforfatterne har sine egne ideer om hvordan serien skal slutte og lager en historie som er helt annerledes enn det som ble hintet om tidlig i serien. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4370 Del Skrevet 9. mai 2019 2 timer siden, Parkeringsvakt skrev: Grrm selv sier han har lagt igjen mange hint om det som har skjedd og det som vil skje i bøkene. Det var for eks hint i bøkene om at Jon var sønn av Rhaegar og Lyanna, og mange gjettet seg frem til det før avsløringen. Jeg tror heller det er slik at serieforfatterne ikke ville følge grrm sin slutt og valgte sin egen. Derfor er det mye som ikke gir mening, i tillegg har de skrevet inn mange hendelser som ikke gir mening. Alt i alt blir det veldig dårlig. Hadde de fulgt grrm sin historie til en logisk slutt, tror jeg mange ville tilgitt mye av fast travel som foregår, for eks. De kunne tilgitt litt slapp dialog om historien gav mening i forhold til hvordan vi har sett karakterne frem til nå og hvordan vi har fulgt dem så lenge. Grrm sier selv at selv om andre finner ut slutten basert på hintene man har lagt igjen, er det viktig å fullføre historien slik man planla. Se for deg en krimhistorie der man legger igjen mange hint om at butleren gjorde det, men så ser man at mange gjettet slutten og endrer morderen til kammerspiken. Da vil plustelig alle hintene man la igjen ikke gi mening og historien vil kollapse og bli dårlig. Grrm mener da at det er viktig at historien skal ende slik man har hintet om at den vil gjøre. Men her virker det som om serieforfatterne har valgt en helt annen måte å skrive historien på, der de har vektlagt hva de selv liker og hvordan de selv vil at historien skal ende. Samtidig har altså GRRM selv sagt at slutten sannsynligvis vil bli veldig lik? Sitat Martin discussed the main points of the ending with HBO many years ago and everyone on both sides has said these will remain in place, but the author admits there will stll be some variations: "On certain secondary characters there may be big differences.” He also admits this primarily due to the increasingly overdue final two books in the series: "Some of the deviation, of course, is because I’ve been so slow with these books. I really should’ve finished this thing four years ago — and if I had, maybe it would be telling a different story here." Historien har hele veien vært den samme, at de jobber mot samme slutt. På samme måte som de feks hele veien visste om opphavet til Jon, slik at de hintene også har vært med i serien fra sesong 1. Men det er klart, endringene de har gjort for å tilpasse seg filmens medium, 8 sesonger og HBO gjør at det blir noen forskjeller, selv om grunntanken etter alt å dømme er den samme. NK er jo et eksempel på en tråd serien pr nå har laget helt selv, og dermed må løse selv. Men jeg blir ikke overrasket over om selve slutten bygger på GRRMs tankegods. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4371 Del Skrevet 9. mai 2019 23 minutter siden, ops2 skrev: La oss snakke litt om Whitewalkers. Jeg tror at serien kommer til å slutte på samme måte som sesong 1 begynte. Vi får se noen mennesker som går oppe i den frosne skogen, og finner så drepte lagt i det sirkelmønsteret WW bruker. Skummel musikk. Rulletekster. Kanskje Bran vil se vis ut og si: "There will always be a Night King". Har vi ikke nettopp sett NK dø, og alle WW med han? Hvorfor brukte serien tidligere mye tid på å la Bran se fortiden, hvor en WW plukker opp en av spebarna den onde Crastor brukte å legge ut i skogen? Bran fikk se denne WW krigeren ri med babyen levende, til han kom fram til NK. NK la da en finger på babyens panne, og han fikk straks WW-øyne, uten å dø først. Uten å dø først. Dette er forskjellig fra hvordan vanlige WW skapes. Jeg tror dette var skapelsen av den neste i rekken av Night Kings. Jeg tror det har vært flere. Det er som med Fantomet. Night King Junior har hatt flere år på seg til å skape sine egne WW. Han har sikkert et lite hoff rundt seg, som ikke dør. For de kan bare dø når Junior dør. Nå bygger han opp sin hær, så de blir den nye truselen menneskene må kjempe mot om 100 år. Husk at spin-offs av GoT er planlagt. Spin offen er en prequel, ikke en sequel. Og NK er fortsatt serieskapt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #4372 Del Skrevet 9. mai 2019 Jeg sier det bare... hvis det blir som det er leaked... da har de ødelagt ALT! Det er den lameste slutten noen gang.. Anonymkode: 60c27...9ac 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Parkeringsvakt Skrevet 9. mai 2019 #4373 Del Skrevet 9. mai 2019 3 minutter siden, Vampen said: Samtidig har altså GRRM selv sagt at slutten sannsynligvis vil bli veldig lik? Når sa han det? Tror nok serieforfatterne hadde et ganske likt løp en stund, men jeg tror mot slutten så har ting endret seg mye. Så dette kommer nok veldig an på når Grrm sa dette. Det avhenger også om grrm har trodd at serieforfatterne vil lytte til han. Kanskje han trodde de ville det, men så lagde de en egen slutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4374 Del Skrevet 9. mai 2019 13 minutter siden, ops2 skrev: Jeg har lest enda mer detaljerte lekkasjer. De var så detaljerte at Reddit slettet posten. " This has been removed due to multiple reports that it is likely from a leak. If you wish to have your post reinstated, please message the moderators. " De har mange ting felles med de tidligere lekkasjene jeg har snakket om, men er forskjellige på noen punkter. Nå, skal jeg stå opp 04 natt til mandag, for å se om de stemmer. Det er en vinn-vinn for meg. Enten stemmer de, og da får jeg si Haha, jeg visste det, eller så Wow, jeg ble totalt lurt. Uansett, ny spenning. Reddit har forskjellige regler for forskjellige underforum. Noen steder er alt som minner om leaks eller spoilers forbudt og blir slettet, andre steder er det lov. Det ser ikke ut som noe er slettet på freefolk, som tillater både leaks og spoilers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 9. mai 2019 #4375 Del Skrevet 9. mai 2019 Er det noen andre som er litt bekymret for hva som kan skje med little-Sam som unslapp NK? Jeg vet at NK nå er blitt drept, men en liten del av meg klarer ikke helt slappe av... 🤔 såklart vi har jo ikke så mange episoder igjen da der det kan skje noe 😅😂 men en liten del av meg er litt bekymret ja 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 9. mai 2019 #4376 Del Skrevet 9. mai 2019 D&D 2 minutter siden, Vampen said: Spin offen er en prequel, ikke en sequel. Og NK er fortsatt serieskapt. Jeg har hørt flere spinoffs. Ikke bare en. Men D&D hadde ikke noe å gjøre med den sesongen med WW-babyen? Jeg har ikke giddet å se om de har hatt ansvaret for mer enn 7 og 8. De kutter sikkert ut mye fordi de ikke har tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4377 Del Skrevet 9. mai 2019 10 minutter siden, Parkeringsvakt skrev: Når sa han det? Tror nok serieforfatterne hadde et ganske likt løp en stund, men jeg tror mot slutten så har ting endret seg mye. Så dette kommer nok veldig an på når Grrm sa dette. Det avhenger også om grrm har trodd at serieforfatterne vil lytte til han. Kanskje han trodde de ville det, men så lagde de en egen slutt Han har sagt det flere ganger, og jeg finner det så sent som i Rolling Stone anno slutten av mars i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 9. mai 2019 #4378 Del Skrevet 9. mai 2019 (endret) 16 minutter siden, Vampen said: Reddit har forskjellige regler for forskjellige underforum. Noen steder er alt som minner om leaks eller spoilers forbudt og blir slettet, andre steder er det lov. Det ser ikke ut som noe er slettet på freefolk, som tillater både leaks og spoilers. Jo, jo men dette jeg sier er slettet, var noe helt annet. Mange likheter, men ikke alt. Og så veldig detaljert. Brukeren hevdet det var hans egne ideer, men viktige hendelser stemmer bra med tidligere lekkasjer. De tidligere lekkasjene kommer fra folk som har jobbet på settet, men som ikke har hatt tilgang på manus eller sett sammenhengende scener. For eksempel har de sett starten på en scene, ikke det i midten, og så slutten. De har bare sett biter her og der, actionscener som ikke er ferdig redigert, skuespillere foran green screen, overhørt snakk. Selvsagt har de skrevet under på en taushetskontrakt, men når de er en av dusinvis underassistenter som har jobbet på settet i 2 måneder, og så sier de noe anonymt lenge etter at de sluttet, så kan ingen vite hvem det er. Endret 9. mai 2019 av ops2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 9. mai 2019 #4379 Del Skrevet 9. mai 2019 21 timer siden, tranedatter skrev: Skulle det forestille Kings Landing, der Missandei døde??? Er jo ute i en ørken! Trodde de hadde et treff på en borg utenfor Kings Landing, fordi Cersei ikke ville møte motstanderne på hjemmebane, men holde de borte.. Jeg har tydelig gått glipp av noe. Du har gått glipp av at skaperne av serien er udugelige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampen Skrevet 9. mai 2019 #4380 Del Skrevet 9. mai 2019 9 minutter siden, ops2 skrev: D&D Jeg har hørt flere spinoffs. Ikke bare en. Men D&D hadde ikke noe å gjøre med den sesongen med WW-babyen? Jeg har ikke giddet å se om de har hatt ansvaret for mer enn 7 og 8. De kutter sikkert ut mye fordi de ikke har tid. D&D har hatt noe med alle sesongene å gjøre, de er serieskaperne. De samme D&D som alle nå kritiserer ikke bare skapte serien, men har skrevet de alle fleste episodene siden sesong 1. GRRM har skrevet en og annen episode, men de er få. Episoden du sikter til er episode 4 i sesong 4, og den er skrevet av Bryan Cogman. Mens D&D har skrevet 7 av de 10 episodene i den sesongen. Og alle de potensielle spin offene er prequels. Sitat Martin established that the chosen spin-off will be a prequel: "Every one of the concepts under discussion is a prequel, rather than a sequel. Some may not even be set on Westeros. Rather than 'spinoff' or 'prequel', however, I prefer the term 'successor show'. That's what I've been calling them." 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå