Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Rights

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå fikk jo Dany viljen sin, de marsjerte sørover og resultatet var jo bare enda flere av hennes soldater(og drage) døde. 

Skjønner for øvrig godt at det blir konspirert mot henne. Bare fordi hun har ofret mange av sine soldater og drager betyr jo ikke at hun egner seg som dronning.  Å gi noen retten til å styre landet resten av livet som "takk for hjelpen" virker jo som galskap. 

Anonymkode: 0c089...a65

Utfallet ville ikke blitt annerledes dersom de hadde ventet med å marsjere sørover. Poenget mitt er at Danys er veldig svekket etter at hun deltok i «the great war.» Hun var jo overlegen tidligere, men steppet opp når folk i nord trengte henne. Hun mistet godt over halvparten av hæren sin og Viserion.

Anonymkode: 15840...4fd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 6.5.2019 den 20.43, Jadzia skrev:

Jeg er nok enig med de som er litt skuffa over episoden. Synes den var langtekkelig og lite underholdende. Trenger ikke action i alle retninger, men det ble litt for mye stirrende ansikter som så forvirra ut for min del. Men tipper de sparer på kruttet og bygger opp nå til finalen. Og ja, det var noen logiske brister i denne jeg ikke er helt komfortabel med.

Jeg ser heller på en slik episode enn ekstremt kjedelige episoder fulle av krig. Krigingen er bare kjedelig og unødvendig. De kan vise litt, men det har vært en tendens at de har vist for mye. Episode 3 var en elendig episode også på den måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som denne serien har falt i kvalitet. Første fire sesonger var glimrende, så har det blitt dårligere og dårligere. Denne sesongen har vært elendig Hollywood ræl.

Anonymkode: d6791...df2

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2019 den 21.03, Rørleggerfrue skrev:

Det er to (!) episoder igjen. De har fått x antall episoder å snurpe det sammen. De gjør så godt de kan, og regissørene kan ikke klandres for begrensningene..

Selvsagt kan de det. De kunne gjort det på en bedre måte. Men de er inkompetente.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Hvorfor har de ikke flere episoder i sesong 7 og 8?

Plottet som nå utspiller seg trenger ikke flere episoder, men kanskje flere episoder kunne gitt et bedre plot?

Serien er ikke til å kjenne igjen... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og den elendige streaming-kvaliteten til HBO ødelegger alle mørke scener. Episode 3 var nesten som å høre et hørespill i radio. Umulig å se noe som helst.

Anonymkode: d6791...df2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, jabx skrev:

Denne episoden var mye bedre enn episode 3, men det er fortsatt mye rart her... F.eks. tilsynelatende usynlige skip som kan skyte ned en drage uten at noen ser dem. De har altså dragen i skuddlinjen og har god tid til å sikte, men ingen der oppe i himmelen ser visst noe som helst.

Og:

https://www.reddit.com/r/gameofthrones/comments/bl6bu1/spoilers_euron_greyjoy_is_the_worst_written/

Er det så nøye akkurat hvordan skipene dukket opp?

Det er "dårlig" regi, og ikke dårlig manus. "Dårlig" regi på den måten at regissøren velger dramatikk fremfor "realisme". Selve utfallet med en død drage og utradert flåte er troverdig nok. 

Poenget er at det blir spennende igjen, og ganske åpent hvordan det ender. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må si meg enig med en del av kritikken! Jeg føler serieskaperne får frem situasjoner på en veldig lite logisk måte. 

Irriterer meg mer enn noen sinne, at om gjengen aldri dro for å hente en white til KL. Så hadde ikke NK kommet seg gjennom veggen. Og Dany hadde ikke mistet Viserion. Da hadde resten av serien kanskje blitt mer logisk. I tillegg kommer Euron ut av løse luften og skyter lett ned Reaghal. Hallo.. 

Jeg gleder meg til å se hvordan bøkene ender. Det blir garantert mye bedre 

Anonymkode: d0b47...1f4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, jabx skrev:

Selvsagt kan de det. De kunne gjort det på en bedre måte. Men de er inkompetente.

Hvordan mener du de skulle løst det med reisene da? Siden de er så inkompetente 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som fikk litt Red wedding-ish vibber fra episoden; «and then they did not live happily ever after», i skikkelig GoT ånd 😅😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må si meg enig med en del av kritikken! Jeg føler serieskaperne får frem situasjoner på en veldig lite logisk måte. 

Irriterer meg mer enn noen sinne, at om gjengen aldri dro for å hente en white til KL. Så hadde ikke NK kommet seg gjennom veggen. Og Dany hadde ikke mistet Viserion. Da hadde resten av serien kanskje blitt mer logisk. I tillegg kommer Euron ut av løse luften og skyter lett ned Reaghal. Hallo.. 

Jeg gleder meg til å se hvordan bøkene ender. Det blir garantert mye bedre 

Anonymkode: d0b47...1f4

De aller fleste skjønner at bokserien mest sannsynlig aldri kommer til å bli fullført, med tanke på George’s alder og det at første bok er 23 år gammel og at han ikke har klart å fullføre 6. bok i løpet av disse 8 årene siden 5. bok ble utgitt. 

Så du bør vel ikke glede deg så alt for mye akkurat..

Anonymkode: aba6f...0b6

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker denne sesongen jeg. Endelic er tronekampen i gang igjen. Men Euron er fryktelig irriterende, men det syntes jeg om Tyrion, Joffrey, Ramsay og Stannis også. Og Melisandre.

Har trua på at vi får litt flere svar de neste episodene.. Må ha vært noe magi med flåten siden de ikke så den.

Anonymkode: c29a0...06e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel, om zombieapokalypsen skjer, så kanskje de blir ferdige likevel.. 😂

Anonymkode: bf747...b08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker said:

ha vært noe magi med flåten siden de ikke så den.

Anonymkode: c29a0...06e

Neida. I ettersnakk om episoden så sier serieskaperne selv at Daenerys «hadde helt glemt av Euron og flåten hans». Makan til dårlig skriving skal man lete lenge etter.

Anonymkode: c86d3...1c2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida. I ettersnakk om episoden så sier serieskaperne selv at Daenerys «hadde helt glemt av Euron og flåten hans». Makan til dårlig skriving skal man lete lenge etter.

Hva har de røyka? Hvordan fikk de jobben? Hvorfor er ikke seriens plot godkjent av en tredjepart? Fjerdepart? Sesong 8 hadde 750mill i budsjett... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, loveli said:

Hva har de røyka? Hvordan fikk de jobben? Hvorfor er ikke seriens plot godkjent av en tredjepart? Fjerdepart? Sesong 8 hadde 750mill i budsjett... 

Ingen fuckings aning. Bare søk på game of Thrones episode 5 på YouTube så finner du preview for episoden og inside the episode i ett og samme klipp. Det er der de «forklarer» det jeg nettopp skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

#TeamDany så lenge hun ikke ikke skader sine allierte og for mange uskyldige. 

209759281_Skjermbilde2019-05-08kl_00_44_20.thumb.png.4710352b5ef8ad496f1b48eb4d89a957.png651688685_Skjermbilde2019-05-08kl_00_44_41.thumb.png.03b2114ce10fec0ec202a581c8116c4f.png1732614759_Skjermbilde2019-05-08kl_00_46_08.thumb.png.b880f973f038ef7c38141d18b036b67d.png2099321884_Skjermbilde2019-05-08kl_00_46_58.thumb.png.d5a5adfc635c50cd7793f6fefc814f54.png2030330829_Skjermbilde2019-05-08kl_00_48_11.thumb.png.5f752111931d0594f03f51e053f0414c.png1428896021_Skjermbilde2019-05-08kl_00_43_53.thumb.png.2e905459e9313bd19b50edee36e3a577.png

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, loveli said:

HBO bryr seg katta om hvor lite mening ting gir. Det som teller er hvor populær serien er.  Så da er det ingen som stopper serieskaperne så lenge de fortsetter å levere et produkt som er superpopulært. 

Trist for de som likte de første sesongene og ønsket mer av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 7.5.2019 den 0.35, AnonymBruker skrev:

Det var nok ikke Sansa som fortalte det til Tyrion, men Bran. Han hadde en lang samtale med Tyrion før "the great war." 

Nei, det var Sansa som fortalte det. Hun satset på at han skulle fortelle det til Varys, og det gjorde han jo. Når Varys vet det får det konsekvenser. Hun er en av få karakterer igjen som driver med politikk.

Det ble bekreftet i Inside the episode. 

Anonymkode: 9282d...77b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

HBO bryr seg katta om hvor lite mening ting gir. Det som teller er hvor populær serien er.  Så da er det ingen som stopper serieskaperne så lenge de fortsetter å levere et produkt som er superpopulært. 

Trist for de som likte de første sesongene og ønsket mer av det.

De er prisgitt at de skal avslutte en bra serie, disse folka hadde aldri klart å gjøre GoT så populær som den er hvis det var de som skrev serien fra start.

GRRM må føle at livsverket er ødelagt, barnet hans er drept... Men han ler vel hele veien til banken så det er ikke direkte synd på han heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...