Sheherasade Skrevet 7. august 2017 #3021 Skrevet 7. august 2017 (endret) Med fare for å gjenta meg selv (for jeg ser ikke at noen har svart på det enda...): hvorfor prøvde Littlefinger å drepe Bran? Endret 7. august 2017 av Sheherasade
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3022 Skrevet 7. august 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi ser i traileren for neste episode at Drogon lever, men han ble jo truffet i skulderen-ish, så hvem vet om han vil klare å fly igjen? Og ja, dothrakiene var overlegne. Var det ikke King Robert som sa at man ALDRI burde møte dothrakier på åpen slette? Jamie er enten 1) ferdig, eller 2) blir dratt opp fra vannet og venter en eller annen skjebne. Tatt til fange kanskje? Anonymkode: c86d3...1c2 Jeg har ikke sett traileren for episode 5. Glad for at Drogon overlevde! Stemmer. King Robert sa noe sånt som at en var en "fool" dersom en møtte dothrakiene på åpen slette. "Let's say Viserys Targaryen lands with 40,000 Dothraki screamers at his back. We hole up in our castles. A wise move. Only a fool would meet the Dothraki in an open field. They leave us in our castles. They go from town to town, looting and burning, killing every man who can't hide behind a stone wall, stealing all our crops and livestock, enslaving all our women and children." Anonymkode: 15840...4fd 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3023 Skrevet 7. august 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og dersom du har lest bøkene, burde du forstå hvorfor de har de travelt med de siste sesongene. Det er ikke mange episoder igjen og skal historien få en avslutning, så kan en ikke bruke lang tid på reisene. Martin har jo ikke skrevet siste boka engang. Har du hørt om marbakke noen gang? Da er det ikke så merkelig at det pluselig blir "uendelig dypt". https://snl.no/marbakke Jeg sier ikke at Lannisterhæren ikke kjemper, for det gjorde de Anonymkode: 15840...4fd De har det travelt? Så hvorfor da helt unødvendig sørge for at store deler av hæren måtte reise fra Dorne til Dragonstone og så tilbake til Dorne, helt uten grunn? Det er kun ett svar på det, nemlig at "David and Dan" ikke har giddet å se på kartet. Anonymkode: 82242...6a7 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3024 Skrevet 7. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De har det travelt? Så hvorfor da helt unødvendig sørge for at store deler av hæren måtte reise fra Dorne til Dragonstone og så tilbake til Dorne, helt uten grunn? Det er kun ett svar på det, nemlig at "David and Dan" ikke har giddet å se på kartet. Anonymkode: 82242...6a7 Måtte vi seerne lide på grunn av det? Nei. Som sagt, det passerer tid mellom scenene, tid som ikke vi seerne ikke trenger å tenke på. Anonymkode: 15840...4fd 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3025 Skrevet 7. august 2017 11 minutter siden, Sheherasade skrev: Med fare for å gjenta meg selv (for jeg ser ikke at noen har svart på det enda...): hvorfor prøvde Littlefinger å drepe Bran? Det er ingen som vet hvem som bestilte drapsforsøket på Bran i sesong 1. Men Littlefinger løy nok da han hevdet overfor Catelyn at han hadde tapt dolken til Tyrion. Littlefinger har spilt et spill hele tiden, og det kan ha vært i hans interesse å få Bran til å tie den gangen. Det blir nok avslørt av Bran nå at det var Littlefinger som bestilte drapsforsøket, det er i hvert fall det det blir lagt opp til. Anonymkode: 82242...6a7 5
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3026 Skrevet 7. august 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Måtte vi seerne lide på grunn av det? Nei. Som sagt, det passerer tid mellom scenene, tid som ikke vi seerne ikke trenger å tenke på. Anonymkode: 15840...4fd Vi hadde vel ikke lidd om de hadde besluttet å reise til muren for å holde et møte, for så å reise tilbake, heller. Så da ville det bare vært helt greit om de hadde gjort det, eller hva? Anonymkode: 82242...6a7 1
Browncoat Skrevet 7. august 2017 #3027 Skrevet 7. august 2017 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ingen som vet hvem som bestilte drapsforsøket på Bran i sesong 1. Men Littlefinger løy nok da han hevdet overfor Catelyn at han hadde tapt dolken til Tyrion. Littlefinger har spilt et spill hele tiden, og det kan ha vært i hans interesse å få Bran til å tie den gangen. Det blir nok avslørt av Bran nå at det var Littlefinger som bestilte drapsforsøket, det er i hvert fall det det blir lagt opp til. Anonymkode: 82242...6a7 Var det ikke Joffrey som gjorde det? Mener å huske at Tyrion legger merke til at Joff ikke kjenner igjen valyrisk stål og resonnerer seg fram til at det var Joffrey som bestilte mordet og ga leiemorderen kniven. Det var Robert som eide kniven på det tidspunktet, Littlefinger var i kings landing, ser ikke helt hvordan han skulle ha arrangert det. Derimot brukte han mistanken som han allerede hadde plantet, og ledet Cat og Ned til å tro at det var Tyrion som gjorde det. Som igjen førte til mye dritt. Om ikke Cat hadde arrestert Tyrion ville vel hele krigen ikke blitt noe av. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3028 Skrevet 7. august 2017 Nei, nei. Det var bare noen få som hadde interesse av å ta Bran av dage i de tider. Viktigere er at dolken har havnet i de helt rette hender nå.. "Arya's justice" Anonymkode: c80b3...ec6
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3029 Skrevet 7. august 2017 Jeg skjønner ikke hvorfor Daenerys er så hard mot Jon, tvinger han til å "bend the knee" når hun ellers vil fremstå som en som ikke tvinger folk, men vil befri dem og tjene folket. Hvorfor får de ikke reise hjem?! og hvorfor, hvorfor tok de ikke vare på alle vognlassene med mat og korn og gull som var stjålet fra Highgarden? Om planen er å vinne folks hjerter, må hun ikke brenne opp maten deres når det står en lang vinter for døren. Jeg hadde trodd hun ville gi tilbake alt Lannisters hadde stjålet, og dermed sikre seg mange nye allierte.... Anonymkode: 3f57c...5c4 6
Gjest Herr Heftig Skrevet 7. august 2017 #3030 Skrevet 7. august 2017 2 timer siden, Sheherasade skrev: Med fare for å gjenta meg selv (for jeg ser ikke at noen har svart på det enda...): hvorfor prøvde Littlefinger å drepe Bran? Det var Joffrey som prøvde å drepe Bran, men han tok kniven til Tyrion som han hadde vunnet fra Petyr i et veddemål.
AnonymSjiraff Skrevet 7. august 2017 #3031 Skrevet 7. august 2017 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor Daenerys er så hard mot Jon, tvinger han til å "bend the knee" når hun ellers vil fremstå som en som ikke tvinger folk, men vil befri dem og tjene folket. Hvorfor får de ikke reise hjem?! Anonymkode: 3f57c...5c4 Daenerys tror jo at det er hennes rett å bli dronning. Det var jo aldri folket som ba henne komme tilbake til Westeros. Hun ønsker trolig å være en god dronning, men hun ønsker først og fremst å bli dronning. Det er vel der konflikten oppstår når hun f.eks trolig ikke er ønsket av folket i Nord. Hun ønsker ikke slaveri, men hun ønsker å være dronning. Endret 7. august 2017 av AnonymSjiraff 4
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3032 Skrevet 7. august 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor Daenerys er så hard mot Jon, tvinger han til å "bend the knee" når hun ellers vil fremstå som en som ikke tvinger folk, men vil befri dem og tjene folket. Hvorfor får de ikke reise hjem?! og hvorfor, hvorfor tok de ikke vare på alle vognlassene med mat og korn og gull som var stjålet fra Highgarden? Om planen er å vinne folks hjerter, må hun ikke brenne opp maten deres når det står en lang vinter for døren. Jeg hadde trodd hun ville gi tilbake alt Lannisters hadde stjålet, og dermed sikre seg mange nye allierte.... Anonymkode: 3f57c...5c4 Jeg tror kanskje Drogon ikke kan å sikte unna ting man ønsker å beholde jeg, evt ikke ser forskjell på ting og tang Men det er jo mulig at de ikke visste at det var mat i vognene. Sånn sett tok de feil vogn - de skulle brent opp den med skorpionen i. Uansett - jeg har inntrykk av at det er massevis av mat igjen i Highgarden. De tok bare litt med seg som reisemat liksom. Hun trenger uansett ikke allierte i Highgarden. De VAR allierte, fram til Jamie & co drepte dem. Det som står igjen nå er da bønder og sånn. Ikke fighters. Og det er jo det hun trenger akkurat nå. Anonymkode: c86d3...1c2 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3034 Skrevet 7. august 2017 Nå er jeg forvirret... trodde dette var siste sesong, men nå viser det seg at det er en sesong 8 til neste år. 7 episoder nå, der den siste er på 80min og 6 episoder til neste år der det ryktes at alle episodene er 60-80min... Anonymkode: 9bb26...863
AnonymBruker Skrevet 7. august 2017 #3035 Skrevet 7. august 2017 https://www.google.no/amp/s/www.express.co.uk/showbiz/tv-radio/787668/game-of-thrones-season-7-series-8-how-many-episodes-count-got/amp Anonymkode: 9bb26...863
Gjest HarryDotter Skrevet 7. august 2017 #3036 Skrevet 7. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor Daenerys er så hard mot Jon, tvinger han til å "bend the knee" når hun ellers vil fremstå som en som ikke tvinger folk, men vil befri dem og tjene folket. Hvorfor får de ikke reise hjem?! og hvorfor, hvorfor tok de ikke vare på alle vognlassene med mat og korn og gull som var stjålet fra Highgarden? Om planen er å vinne folks hjerter, må hun ikke brenne opp maten deres når det står en lang vinter for døren. Jeg hadde trodd hun ville gi tilbake alt Lannisters hadde stjålet, og dermed sikre seg mange nye allierte.... Anonymkode: 3f57c...5c4 Hun er Targaryan. Alle i den slekta blir gale med makt. Hun har blitt en drittsekk etter hun kom seg over vannet og inn i borgen. Jo nærmere makten hun er, desto større rasshøl blir hun. Jeg håpet tidligere at hun skulle ende på tronen. Nå håper jeg hun er den siste som får komme i nærheten av den. Æsj for en heks!
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3037 Skrevet 8. august 2017 21 minutter siden, HarryDotter skrev: Hun er Targaryan. Alle i den slekta blir gale med makt. Hun har blitt en drittsekk etter hun kom seg over vannet og inn i borgen. Jo nærmere makten hun er, desto større rasshøl blir hun. Jeg håpet tidligere at hun skulle ende på tronen. Nå håper jeg hun er den siste som får komme i nærheten av den. Æsj for en heks! Wtf. Som om Cercei er så sinnsykt mye bedre liksom. Én av de to må gå, og jeg håper det blir Cercei. Anonymkode: c86d3...1c2 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3038 Skrevet 8. august 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wtf. Som om Cercei er så sinnsykt mye bedre liksom. Én av de to må gå, og jeg håper det blir Cercei. Anonymkode: c86d3...1c2 Det er flere kandidater om tronen, enn kun de to. Selv håper jeg begge av de renner ut i kulda. Anonymkode: 1089e...0c0 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3039 Skrevet 8. august 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hvorfor Daenerys er så hard mot Jon, tvinger han til å "bend the knee" når hun ellers vil fremstå som en som ikke tvinger folk, men vil befri dem og tjene folket. Hvorfor får de ikke reise hjem?! og hvorfor, hvorfor tok de ikke vare på alle vognlassene med mat og korn og gull som var stjålet fra Highgarden? Om planen er å vinne folks hjerter, må hun ikke brenne opp maten deres når det står en lang vinter for døren. Jeg hadde trodd hun ville gi tilbake alt Lannisters hadde stjålet, og dermed sikre seg mange nye allierte.... Anonymkode: 3f57c...5c4 Så du den behind the scenes-videoen hvor de som står bak scenen forklarer hva Dany muligens tenker om Jon? Hun vet jo ikke om han er til å stole på, hun ser på ham som en barbarisk mann fra nord som vil ha makt og kaller seg selv for "king in the North." Dany trenger Stark som allierte og hun forsøker jo å forhandle med Jon, og nå er jo Jon fornøyd nå som han får ta med seg drageglass. Når det gjelder matvognene, så er det logisk at hun ikke visste hvilken vogner som var matvogner. Hvordan tror du hun kunne se det oppe i høyden mens hun fløy en drage? Dessuten var det nok ikke så masse mat det var snakk om. Anonymkode: 15840...4fd 2
AnonymBruker Skrevet 8. august 2017 #3040 Skrevet 8. august 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde vel ikke lidd om de hadde besluttet å reise til muren for å holde et møte, for så å reise tilbake, heller. Så da ville det bare vært helt greit om de hadde gjort det, eller hva? Anonymkode: 82242...6a7 Det spiller absolutt ingen rolle. Anonymkode: 15840...4fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå