ops2 Skrevet 2. august 2017 #2901 Del Skrevet 2. august 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Troverdig innenfor premissene i universitet det er satt i. Trodde ikke det var så vanskelig å forstå. Helt fram til nylig har karakterenes handlinger, motiver osv. vært realistiske. Nå er alt bare Hollywood-surr. Kvaliteten har gått fra top notch til bønn i bøtta. Anonymkode: 82242...6a7 Jeg er enig i at de setter opp tempoet for mye. Intrigen og handlingen lider under det. Cersei lurte alle på grunn av at det tok noen dager å reise. Hvor er spionene som ville sett hæren på marsj? Hallo, de lille spurvene til Varys? En ravn ville flydd til Dragonstone raskere enn kompaniene kan gå eller ri. At Dany holder igjen å angripe Kings Landing er troverdig, gitt hennes personlighet. Cersei vinner første stikk, pluss lager en mega-armbrøst er der for å skape spenning. Prøv å sikte inn en manuell armbrøst på en flygende drage. Men, kan de få dragen til å lande - det er mulig. Jeg tror en av dragene blir skutt, for å skape spenning. Viserion eller Rhaegal, tror jeg. Ikke Drogon. Igjen, ingen spioner lenger i Kings Landing, i palasset. Varys vet plutselig ingen ting. Husker godt hvordan han hadde tjenestefolk som rapporterte til han. Og han visste hva som skjedde i andre kongedømmer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 2. august 2017 #2902 Del Skrevet 2. august 2017 (endret) Dette er nok hva forfatteren synes om den nye sesongen så langt, makan til kvalitetsfall i en serie har jeg ikke sett siden overgangen fra sesong 1 til sesong 2 av Prison Break Endret 2. august 2017 av JackIost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #2903 Del Skrevet 2. august 2017 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Igjen, det er ikke meningen at det skal være troverdig. Det hadde vært dritkjedelig om de brukte mye tid på reising. Aint nobody got time for that, spesielt serieskaperne som har et veldig begrenset antall episoder på seg før serien er over. Anonymkode: c86d3...1c2 Det er ganske så utrolig at det finnes folk som sutrer at karakterene bruker for lite tid på reising, for det er jo så mye gøyere at ting tar tid og spesielt når det er så få episoder igjen, da er det helt klart viktigere å bruke tid på reisene enn å faktisk avslutte serien. Og troverdighetsargumentet? Jeg for min del klarer ikke å begripe at folk må ha det inn med teskje. Alle forstår at Jon Snow ikke driver med teleportering, de fleste forstår at det passerer tid mellom scenene. Folk altså… Anonymkode: 15840...4fd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #2904 Del Skrevet 2. august 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ganske så utrolig at det finnes folk som sutrer at karakterene bruker for lite tid på reising, for det er jo så mye gøyere at ting tar tid og spesielt når det er så få episoder igjen, da er det helt klart viktigere å bruke tid på reisene enn å faktisk avslutte serien. Og troverdighetsargumentet? Jeg for min del klarer ikke å begripe at folk må ha det inn med teskje. Alle forstår at Jon Snow ikke driver med teleportering, de fleste forstår at det passerer tid mellom scenene. Folk altså… Anonymkode: 15840...4fd Problemet er at den tiden reisene tar ikke passer med den øvrige handlingen. Se på kartet. Da Daenerys krysset The Narrow Sea dro hun altså videre nordover til Dragonstone. Så holdt de "råd" der. Yara og Ellaria var der. For så å få beskjed om å reise til Casterly Rock.. Helt ulogisk. Se på kartet. Hvorfor møtte ikke Daenerys dem i Dorne? Hvorfor skulle de dra fra Dorne og til Dragonstone, en reise på flere uker, for at Daenerys der skulle gi dem beskjed om at de måtte reise tilbake til Dorne og videre til Casterly Rock? Tapt en måned eller to i krigen fordi.. D&D gir blaffen og ikke har giddet å se på kartet. George R.R. Martin ville selvsagt aldri skrevet det så håpløst dårlig som det. Anonymkode: 82242...6a7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #2905 Del Skrevet 2. august 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at den tiden reisene tar ikke passer med den øvrige handlingen. Se på kartet. Da Daenerys krysset The Narrow Sea dro hun altså videre nordover til Dragonstone. Så holdt de "råd" der. Yara og Ellaria var der. For så å få beskjed om å reise til Casterly Rock.. Helt ulogisk. Se på kartet. Hvorfor møtte ikke Daenerys dem i Dorne? Hvorfor skulle de dra fra Dorne og til Dragonstone, en reise på flere uker, for at Daenerys der skulle gi dem beskjed om at de måtte reise tilbake til Dorne og videre til Casterly Rock? Tapt en måned eller to i krigen fordi.. D&D gir blaffen og ikke har giddet å se på kartet. George R.R. Martin ville selvsagt aldri skrevet det så håpløst dårlig som det. Anonymkode: 82242...6a7 Så drit i å se serien og hold deg til bøkene da, herregud. Synes du Ringenes Herre og Hobbiten er like "urealistisk" også eller? Nei vent, ikke svar, synes dette er mer enn nok avsporing. Anonymkode: c86d3...1c2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #2906 Del Skrevet 2. august 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så drit i å se serien og hold deg til bøkene da, herregud. Synes du Ringenes Herre og Hobbiten er like "urealistisk" også eller? Nei vent, ikke svar, synes dette er mer enn nok avsporing. Anonymkode: c86d3...1c2 Er det avsporing å utrykke misnøye med de idiotiske snarveiene "D&D" tar? Ulovlig å diskutere serien om man ikke er en som sluker alt rått og jubler uansett hva som kommer? Om du tror det, så bør du finne deg et annet sted å være enn et forum. Anonymkode: 82242...6a7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2017 #2907 Del Skrevet 2. august 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det avsporing å utrykke misnøye med de idiotiske snarveiene "D&D" tar? Ulovlig å diskutere serien om man ikke er en som sluker alt rått og jubler uansett hva som kommer? Om du tror det, så bør du finne deg et annet sted å være enn et forum. Anonymkode: 82242...6a7 Tror du skulle funnet deg et mer langdrygt forum jeg, så kan dere ta det så sakte som dere vil Anonymkode: c86d3...1c2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #2908 Del Skrevet 3. august 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at den tiden reisene tar ikke passer med den øvrige handlingen. Se på kartet. Da Daenerys krysset The Narrow Sea dro hun altså videre nordover til Dragonstone. Så holdt de "råd" der. Yara og Ellaria var der. For så å få beskjed om å reise til Casterly Rock.. Helt ulogisk. Se på kartet. Hvorfor møtte ikke Daenerys dem i Dorne? Hvorfor skulle de dra fra Dorne og til Dragonstone, en reise på flere uker, for at Daenerys der skulle gi dem beskjed om at de måtte reise tilbake til Dorne og videre til Casterly Rock? Tapt en måned eller to i krigen fordi.. D&D gir blaffen og ikke har giddet å se på kartet. George R.R. Martin ville selvsagt aldri skrevet det så håpløst dårlig som det. Anonymkode: 82242...6a7 Nå har du skrevet ørten innlegg om at reisingen i denne sesongen burde tatt lengre tid, men nå er det plutselig problemet at de kunne brukt kortere tid på reisingen… Tror du bare er ute etter å sutre, og det er dritkjedelig å lese denne sutringen side opp og side ned. Har du ikke noe annet å komme med enn sutring, så jeg ser ikke helt vitsen med å poste innlegg. Vi har skjønt at du og Jacklost ikke liker denne sesongen, den informasjonen er ganske så uinteressant for oss som følger med på serien. Anonymkode: 15840...4fd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 3. august 2017 #2909 Del Skrevet 3. august 2017 hvor får jeg sett game of thrones? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #2910 Del Skrevet 3. august 2017 48 minutter siden, WubWub skrev: hvor får jeg sett game of thrones? Hbonordic.no Anonymkode: 749ba...9be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 3. august 2017 #2911 Del Skrevet 3. august 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hbonordic.no Anonymkode: 749ba...9be Tusen takk Hørt mye bra om serien så skal få den med meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aglaea Skrevet 3. august 2017 #2912 Del Skrevet 3. august 2017 Reisene har nå aldri vært helt "realistiske" i denne serien da.. Sånn som at Varys plutselig var hos Dany etter å ha vært i Dorne. Men det må jo til for at det ikke skal bli veldig langtekkelig historie. Og reisene går enda fortere denne sesongen, men tenkte at det jo var fordi det er få episoder igjen og mye som skal dekkes, så man må gå fortere frem. Så det gjorde meg ikke noe. Det jeg derimot la merke til i episode 3 var at Jamie kommenterte til Euron at folket snur fort og for bare noen uker siden spyttet de på henne. Altså tolket jeg det som at han siktet til når hun gikk "the walk of shame" gjennom byen. Hvordan er det mulig at det bare er noen uker siden?! Det var jo sesong 5.. Eller siktet han til en annen spytteepisode? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. august 2017 #2913 Del Skrevet 3. august 2017 1 time siden, aglaea skrev: Reisene har nå aldri vært helt "realistiske" i denne serien da.. Sånn som at Varys plutselig var hos Dany etter å ha vært i Dorne. Men det må jo til for at det ikke skal bli veldig langtekkelig historie. Og reisene går enda fortere denne sesongen, men tenkte at det jo var fordi det er få episoder igjen og mye som skal dekkes, så man må gå fortere frem. Så det gjorde meg ikke noe. Det jeg derimot la merke til i episode 3 var at Jamie kommenterte til Euron at folket snur fort og for bare noen uker siden spyttet de på henne. Altså tolket jeg det som at han siktet til når hun gikk "the walk of shame" gjennom byen. Hvordan er det mulig at det bare er noen uker siden?! Det var jo sesong 5.. Eller siktet han til en annen spytteepisode? Det er ikke annet enn et bevis på at "D&D" gir blaffen i timelines. Ut fra reisene siden den gang skulle det ha vært mange, mange måneder siden. Anonymkode: 82242...6a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackCloud Skrevet 3. august 2017 #2914 Del Skrevet 3. august 2017 1 time siden, aglaea skrev: Reisene har nå aldri vært helt "realistiske" i denne serien da.. Sånn som at Varys plutselig var hos Dany etter å ha vært i Dorne. Men det må jo til for at det ikke skal bli veldig langtekkelig historie. Og reisene går enda fortere denne sesongen, men tenkte at det jo var fordi det er få episoder igjen og mye som skal dekkes, så man må gå fortere frem. Så det gjorde meg ikke noe. Det jeg derimot la merke til i episode 3 var at Jamie kommenterte til Euron at folket snur fort og for bare noen uker siden spyttet de på henne. Altså tolket jeg det som at han siktet til når hun gikk "the walk of shame" gjennom byen. Hvordan er det mulig at det bare er noen uker siden?! Det var jo sesong 5.. Eller siktet han til en annen spytteepisode? Jeg tolket det ikke så bokstavelig. Mer at han rett og slett bare ville fortelle hvordan folket snur. Selv om han sier "noen uker" så trenger ikke det å bety annet enn at det er noen uker siden hun ble sett ned på og ikke var dronning, trenger ikke å nødvendigvis være den episoden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aglaea Skrevet 3. august 2017 #2915 Del Skrevet 3. august 2017 35 minutter siden, BlackCloud skrev: Jeg tolket det ikke så bokstavelig. Mer at han rett og slett bare ville fortelle hvordan folket snur. Selv om han sier "noen uker" så trenger ikke det å bety annet enn at det er noen uker siden hun ble sett ned på og ikke var dronning, trenger ikke å nødvendigvis være den episoden. Ja det er nok gjerne det han sikter til. Håper hellet deres snur snart i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlackCloud Skrevet 3. august 2017 #2916 Del Skrevet 3. august 2017 1 time siden, aglaea skrev: Ja det er nok gjerne det han sikter til. Håper hellet deres snur snart i alle fall! Jeg liker faktisk Cersei. Jeg jublet da hun fikk knertet de fanatikerne. Synes også det er dødskult at hun reiser seg etter barnet hennes tar selvmord pga henne, for deretter å bli den første dronningen. Cersei er nok den mest egoistiske personen du finner, men hun er sterk. Jeg liker Cersei bedre enn Daenerys nå, selv om Daenerys var favoritten min i starten. Men Arya er definitivt min nummer 1 av de kvinnelige karakterene, og jeg håper faktisk at hun dreper Cersei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aglaea Skrevet 3. august 2017 #2917 Del Skrevet 3. august 2017 Nja, jeg likte Cersei bedre før. Hun viste seg som en sterk kvinne som nektet å la seg undertrykke, på tross av mange forsøk fra menn i hennes liv. Men nå begynner hun å bli mer og mer som The mad king.. Og ja for all del, veldig glad vi ble kvitt the High Sparrow (en av seriens mest irriterende personer!). Men hun er langt ifra en av mine favorittkarakterer i serien. Arya er på topp hos meg også. Jeg håper heller hun nå drar tilbake til Winterfell og at alle Stark barna blir gjenforent! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muscae Skrevet 3. august 2017 #2918 Del Skrevet 3. august 2017 2 timer siden, aglaea skrev: Nja, jeg likte Cersei bedre før. Hun viste seg som en sterk kvinne som nektet å la seg undertrykke, på tross av mange forsøk fra menn i hennes liv. Men nå begynner hun å bli mer og mer som The mad king.. Og ja for all del, veldig glad vi ble kvitt the High Sparrow (en av seriens mest irriterende personer!). Men hun er langt ifra en av mine favorittkarakterer i serien. Arya er på topp hos meg også. Jeg håper heller hun nå drar tilbake til Winterfell og at alle Stark barna blir gjenforent! Jeg håper de tar knekken på Cersei ganske fort, les: i denne sesongen. Jeg vil gjerne ha mer av fokuset nordover snart. Hvilke av Stark-barna (inkl Jon) kommer ikke til å overleve serien, tror dere? Så mange av hovedpersonene har blitt plukket vekk en etter en, og jeg nekter å tro at noen av dem er fredet lenger. Jeg håper Jon får leve, jeg føler at det er en del historie igjen i ham, når det viser seg at han er en Targaryen, og han har jo allerede dødd en gang. Jeg håper virkelig at Arya får leve, for hun har jo faktisk brukt en del år på å bli den hun er, og det er dumt om alt det blir forgjeves om hun dør før slaget virkelig setter i gang. På den andre siden er jeg ikke sikker på hvordan hun kan bruke sine mange ansikter mot the white walkers. Når jeg tenker meg om kan det hende hun ikke er blant dem som står igjen til siste slutt, men jeg håper det, for hun er min favoritt. Jeg husker når jeg leste bøkene (hadde ikke sett serien enda) og jeg alltid likte best å lese hennes historie. På slutten av et kapittel - jeg tror det var om the Red Wedding, om jeg ikke husker feil - sto det noe sånt som at hun fikk en øks i hodet og alt ble svart. Da tenkte jeg at "nei, nå gir jeg meg. De kan ikke ta livet av Arya!" Men så var det heldigvis baksiden av en øks hun hadde fått i hodet, og det gikk bra... Bran må nesten overleve, for han er the three eyed raven. Da gjenstår Sansa. Jeg tenker at Sansa er den som er "minst viktig" i den store sammenhengen fremover, og derfor kanskje ikke overlever til siste slutt. Det ville være veldig "happy ending"-klisje om alle de gjenværende Stark-barna overlever, etter min mening. Jeg håper Tyrion overlever også, som den siste Lannister. Jamie er jeg litt sånn frem og tilbake på, på den ene siden har han vist seg å være en god mann, feks ovenfor Brienne, Catelyn og Tyrion, men på den annen side er han fullstendig trollbunden av sin søster, og gjør at hun ber ham om. Nei, Tyrion kan godt bli den eneste som skal føre slekten videre, for min del. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JackIost Skrevet 4. august 2017 #2919 Del Skrevet 4. august 2017 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2017 #2920 Del Skrevet 4. august 2017 Noen som har sett episodetraileren for episode 4? Får en litt ekkel følelse av at little finger enten blir drept eller finner på noe faenskap selv... Anonymkode: d3894...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå