Gå til innhold

Game of Thrones (USA-sendetid) Bokprat IKKE lov!

Anbefalte innlegg

Gjest Nikee
Skrevet

Jeg synes den er veldig bra så vi er alle forskjellige.

Noen som har sett den siste episoden? Jeg fikk så utrolig vondt av Sansa :trist:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ramsay er så psycho og ond, men jeg synes han er veldig spennende å følge med på, blir fascinert :) Lurer på om det klikker for Theon/Reek snart nå.

Anonymous poster hash: 5709a...805

Skrevet (endret)

Er også spent på Reek og Ramsay. Skulle tro episoden igår tipper Reek/Theon over.

Er ellers litt skuffet over sesongen så langt, men håper den snart tar seg opp!

Edit: Autokorrekt. 😡

Endret av Maneo
Skrevet

Er også spent på Reel og Ramsay. Skulle tro episoden igår tipper Reel/Theon over.

Er ellers litt skuffet over sesongen så langt, men håper den snart tar seg opp!

Det er ikke "Reel", men "Reek". Som betyr "stank" eller "å stinke".

Skrevet

Denne sesongen er også basert på bøkene. Den er basert på bok 4 og 5 (to store bøker). Ting er natulig nok mer kompakt i serien og de har endra og kutta noen historielinjer. De store hendelsene er likevel de samme.

Selv synes jeg det har vært en styrke og liker sesongen godt, men har forståelse for at ikke alle deler den oppfatningen.

Anonymous poster hash: 723b7...e59

Åh, GUD, han snakket om BØKENE! Off with his head!!

• Liker 4
Skrevet

Det er ikke "Reel", men "Reek". Som betyr "stank" eller "å stinke".

Jeg skylder faktisk på autokorrekt her! Jeg skrev Reek!

Skrevet

Åh, nå syns jeg det er på høy tid at noe går Sansas vei. Herregud hvor mye dritt skal den jenta liksom tåle.

AnonymBruker
Skrevet

Åh, GUD, han snakket om BØKENE! Off with his head!!

Hæ?

Dorne er skikkelig dølle. Håper de blir bedre etterhvert. The Sand Snakes fremstår som en parodi av Oberyn. "I am Obara Sand, daughter of Oberyn" - som om ikke vaktene visste det?

Flere som la merke til at Bronn fikk et kutt fra spydet? Håper ikke hun hadde gjort det samme med spydet som Oberyn hadde gjort. I så fall lover ikke det godt for Bronn :(

Anonymous poster hash: 723b7...e59

Skrevet

Jeg har hatt for høye forhåpninger føler jeg.
Hvert fall så mye mediene har "hypet" opp The Sand Snakes, og den brutale scenen til Sansa - greit, lydene i seg selv var ille nok, men jeg forventet å faktisk se deler av det!
Nå er jeg veldig spent på scenen med Cersei det har vært så mye snakk om..
Om den vil leve opp til forventningene eller knuse dem.

Håper Theon og Sansa får sin hevn over Ramsay.

Skrevet

Jeg fikk så vondt av Sansa i siste episode. Hun klarte seg gjennom forferdelige ting bare for å bli voldtatt hjemme av en psykopat.

Skrevet

Var grusomt å lese inne på forumet til imdb, da det haglet med kommentarer fra alle kanter om at sansa fortjente det som skjedde siden hun har tatt så dumme valg osv. Hun har tatt noen dumme valg i løpet av serien, men så var hun også strengt tatt et lite barn i begynnelsen. ALLE i serien har da tatt noen dumme valg, hvordan kan man mene at noe så grusomt som det Ramsey gjorde er fortjent på grunn av feile valg hun tok som barn?? Greit nok at dette bare er en serie, men blir uvel av å se hvor usympatiske meninger andre har. Jeg synes veldig synd i sansa og ble småkvalm av siste episode. Selv ikke Cercei hadde fortjent noe slikt!

• Liker 5
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Var grusomt å lese inne på forumet til imdb, da det haglet med kommentarer fra alle kanter om at sansa fortjente det som skjedde siden hun har tatt så dumme valg osv. Hun har tatt noen dumme valg i løpet av serien, men så var hun også strengt tatt et lite barn i begynnelsen. ALLE i serien har da tatt noen dumme valg, hvordan kan man mene at noe så grusomt som det Ramsey gjorde er fortjent på grunn av feile valg hun tok som barn?? Greit nok at dette bare er en serie, men blir uvel av å se hvor usympatiske meninger andre har. Jeg synes veldig synd i sansa og ble småkvalm av siste episode. Selv ikke Cercei hadde fortjent noe slikt!

Jeg syns ikke Sansa fortjener det, men det var jo dømt til å skje. Sansa er bare en liten dukke som gjør som hun får beskjed om, hun tar sånn ca. aldri selvstendige valg. Hun har en gang blitt lovet bort til en guttunge som var sadistisk og gal (Joffrey), hvorfor i all verden skulle hun forvente at det ble noe bedre denne gang? Spesielt når hun gifter seg med sønnen av mannen som (praktisk talt) drepte familien hennes.

Så nei, hun fortjener det ikke, men hun har ikke akkurat gjort noe som tilsier at hun fortjener en normal, god mann heller. Jeg syns historien om Sansa begynner å bli kjedelig, hun bidrar ikke til historien, hun er bare en dukke i serien som skal vise psykopatenes gale sider fordi hun aldri protesterer på noe som helst.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror nok at vår kvinnelige ridder kommer Sansa til hjelp.

Det må jeg tro, for siste episode var fæl å se på. Samme hvilke valg hun har tatt og ikke tatt.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det må jeg tro, for siste episode var fæl å se på. Samme hvilke valg hun har tatt og ikke tatt.

Ja, det er jo sant. Brienne of Tarth er i byen. Valyrisk sverd og full pakke.

Og Sansa har mange støttespillere blant lokalbefolkninga. Det er neppe noen som har særlige problemer med å velge side dersom de blir stilt overfor valget Bolton-Stark, ialfall ikke så lenge det fortsatt er en viss sjanse for at "number one" kommer fra det med liv og helse intakt.

Endret av Mann 42
Skrevet

Ingen fortjener en natt med Ramsay Bolton. For ikke å snakke om et helt liv.

Skrevet

Jeg syns ikke Sansa fortjener det, men det var jo dømt til å skje. Sansa er bare en liten dukke som gjør som hun får beskjed om, hun tar sånn ca. aldri selvstendige valg. Hun har en gang blitt lovet bort til en guttunge som var sadistisk og gal (Joffrey), hvorfor i all verden skulle hun forvente at det ble noe bedre denne gang? Spesielt når hun gifter seg med sønnen av mannen som (praktisk talt) drepte familien hennes.

Så nei, hun fortjener det ikke, men hun har ikke akkurat gjort noe som tilsier at hun fortjener en normal, god mann heller. Jeg syns historien om Sansa begynner å bli kjedelig, hun bidrar ikke til historien, hun er bare en dukke i serien som skal vise psykopatenes gale sider fordi hun aldri protesterer på noe som helst.

Hva mener du nøyaktig hun burde gjøre annerledes da? For meg er hennes uheldige valg det eneste hun kunne gjort for å overleve. At hun ble valgt bort til joffrey var aldri et valg hun hadde, det var bestemt for henne. Er liksom ikke sånn at hun kunne nektet. Ned var strengt tatt den som satt henne i den posisjonen. Hadde hun ikke gått med på å gifte seg med tyrion ville hun enkelt og greit endt opp drept. Hadde hun ikke rømt med little finger etter joffreys død ville hun endt opp død av den onde dronningen. Hun er også smart nok til å skjønne at å rømme fra little finger er uaktuelt, og tror du virkelig hun hadde noe valg ved little fingers avgjørelse om å bli værende i westeros for å giftes vekk til Ramsey?

Hun har som du sier blitt brukt som en brikke, uten at hun har hatt noe valg i avgjørelsene i livet hennes. Hun har siden barndommen blitt frarøvet livet hennes og har blitt misbrukt, utnyttet, mishandlet og torturert. Hun er den som har lidd en mest urettferdig skjebne synes jeg.

Hun virker til å være en veldig mislikt karakter, så jeg er vel en av de få som faktisk liker henne. At hun har kjempet seg gjennom det utenkelige og er en av de sterkeste i hele serien synes jeg. At hun er kjedelig synes i hvert fall ikke jeg, og det er blir bare mer gnist i henne for hver sesong. Jeg håper virkelig at sadismen til Ramsey er vendepunktet som får Reek tilbake til sitt sanne seg, og at han slår seg sammen med Sansa nå for å endelig utrydde den djevelen, eller at de kommer seg vekk derifra i det minste.

Jeg håper også at Sansa får litt guts og dreper den tøsen til Ramsey, hadde jo vært en kul tvist om hun sendte hundene på jakt for å ta henne, for å markere sin plass til Ramsey.

• Liker 6
Skrevet

Hva mener du nøyaktig hun burde gjøre annerledes da? For meg er hennes uheldige valg det eneste hun kunne gjort for å overleve. At hun ble valgt bort til joffrey var aldri et valg hun hadde, det var bestemt for henne. Er liksom ikke sånn at hun kunne nektet. Ned var strengt tatt den som satt henne i den posisjonen. Hadde hun ikke gått med på å gifte seg med tyrion ville hun enkelt og greit endt opp drept. Hadde hun ikke rømt med little finger etter joffreys død ville hun endt opp død av den onde dronningen. Hun er også smart nok til å skjønne at å rømme fra little finger er uaktuelt, og tror du virkelig hun hadde noe valg ved little fingers avgjørelse om å bli værende i westeros for å giftes vekk til Ramsey?

Hun har som du sier blitt brukt som en brikke, uten at hun har hatt noe valg i avgjørelsene i livet hennes. Hun har siden barndommen blitt frarøvet livet hennes og har blitt misbrukt, utnyttet, mishandlet og torturert. Hun er den som har lidd en mest urettferdig skjebne synes jeg.

Hun virker til å være en veldig mislikt karakter, så jeg er vel en av de få som faktisk liker henne. At hun har kjempet seg gjennom det utenkelige og er en av de sterkeste i hele serien synes jeg. At hun er kjedelig synes i hvert fall ikke jeg, og det er blir bare mer gnist i henne for hver sesong. Jeg håper virkelig at sadismen til Ramsey er vendepunktet som får Reek tilbake til sitt sanne seg, og at han slår seg sammen med Sansa nå for å endelig utrydde den djevelen, eller at de kommer seg vekk derifra i det minste.

Jeg håper også at Sansa får litt guts og dreper den tøsen til Ramsey, hadde jo vært en kul tvist om hun sendte hundene på jakt for å ta henne, for å markere sin plass til Ramsey.

Jeg er enig med deg i din analyse av Sansa. Hun har ikke hatt store valget mht hva hun skulle gjøre og ikke gjøre. Bestisene Robert Baratheon og Eddard Stark bestemte seg imellom å forene familiene og gjøre Eddard til Kongens Hånd, og fra det øyeblikket var Sansa fanget uten utvei.

Jeg håper virkelig at Sansa slipper å konsoliderer sin posisjon gjennom å late som om hun er den sorten kvinne som Ramsay liker (altså er sadistisk merr) men den sjalu dattera til hundepasseren har forsåvidt gitt henne resepten på hvordan man overlever som kvinne i Bolton-familien. Sørg for at det ikke blir kjedelig. For da dør man.

Det beste vi kan håpe på, er at det åpner seg en mulighet for flukt, ved at Theon tar en beslutning, og utnytter sin innsidekunnskap i riktig øyeblikk, og muligens ved assistanse fra Brienne. Det er et angrep i emning fra Stannis Baratheon, og mye kan skje.

Det nestbeste er at Ramsay får ambisjoner om dynasti og ønsker seg en arving til Dreadfort og Winterfell kombinert. Det gir i det minste Sansa litt tid.

• Liker 1
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Åh, ja henne hadde jeg glemt!

Hun kunne latt vær å gifte seg med Ramsey? Hun fikk jo et valg av Little Finger, og sa først nei, så sa han litt svada, og så gikk hun med på det. Hun stiller aldri noen krav, aldri noen spørsmål, hun bare lar seg diktere. Hun kjemper ikke, hun utøver ikke motstand, hun bare holder ut og håper på det beste. Igjen sitter publikum og håper på at NOEN skal redde henne - ingen forventer at hun blir å gjøre noe som helst for seg selv.

Jeg misliker henne ikke, mens syns historien hennes er kjedelig fordi den bare gjentar seg, og likevel får vi se så mye til henne.

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Det beste vi kan håpe på, er at det åpner seg en mulighet for flukt, ved at Theon tar en beslutning, og utnytter sin innsidekunnskap i riktig øyeblikk, og muligens ved assistanse fra Brienne. Det er et angrep i emning fra Stannis Baratheon, og mye kan skje.

Det nestbeste er at Ramsay får ambisjoner om dynasti og ønsker seg en arving til Dreadfort og Winterfell kombinert. Det gir i det minste Sansa litt tid.

Hvorfor er det mer fornuftig (eller realistisk) av henne å flykte nå, enn før hun (frivillig) ble gift?

Sansa trenger å ta kontrollen over eget liv, og ikke la alle ta hennes valg for seg.

Skrevet

Hvorfor er det mer fornuftig (eller realistisk) av henne å flykte nå, enn før hun (frivillig) ble gift?

Sansa trenger å ta kontrollen over eget liv, og ikke la alle ta hennes valg for seg.

Man må ha et sted å flykte til. Dersom hun unnslipper under det kommende angrepet fra Stannis Baratheon, så er det problemet løst.

Sansa har ingen kunnskaper eller egenskaper som ville gjøre henne i stand til å klar seg på egen hånd. Hun ble oppdradd til å bli noens kone. Hun kan styre en husholdning, hun kan sy, hun kan lage mat. Hun kan ikke slåss.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...