Genesis Skrevet 1. mai 2011 #21 Del Skrevet 1. mai 2011 Jeg er helt enig i at byen ikke er noe perfekt sted! Men jeg ser liksom ikke helt hvilke alternativer som er bedre! Hvis det er 200 mennesker på et utested og bare halvparten er single, og halvparten er jenter, så er det 50 single jenter du har muligheten til å treffe. Sannsynligheten for at ingen av disse er "bra" nok, eller kompatible med dine holdninger og verdier, er vel heller liten? Hvis du har forslag til steder med bedre grunnlag for å finne en langvarig partner, vil jeg gjerne høre om det Steinar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 2. mai 2011 #22 Del Skrevet 2. mai 2011 Jeg er helt enig i at byen ikke er noe perfekt sted! Men jeg ser liksom ikke helt hvilke alternativer som er bedre! Hvis det er 200 mennesker på et utested og bare halvparten er single, og halvparten er jenter, så er det 50 single jenter du har muligheten til å treffe. Sannsynligheten for at ingen av disse er "bra" nok, eller kompatible med dine holdninger og verdier, er vel heller liten? Hvis du har forslag til steder med bedre grunnlag for å finne en langvarig partner, vil jeg gjerne høre om det Steinar! Problemet ute på byen er at man aldri rekker å bli kjent med noen. Og da hjelper det lite om det er 50 single jenter der. Det er altfor mye fyll og støy og umulig å vite hvem det ville lønne seg å bli kjent med. Førsteinntrykket blir alpha og omega. Noe som ofte kan vise seg å være helt feil. Der har forsåvidt Internett sin store fordel ved at det er mulig å bli bedre kjente over litt tid. Hvis man er seriøs med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 5. mai 2011 #23 Del Skrevet 5. mai 2011 Problemet ditt er at du går etter feil gruppe menn. Hvis du brenner deg gang på gang så sier det bare at du ikkje lærer av feilene dine. Menn som kommer bort til deg og er profull av selvtilitt har sjangs på en hau med damer. Med mindre de har et noen lunde monogant syn på ting så kommer de til å kjøre på der de vil. No vet ikkje eg kor hardt du prøver med finne ut om han er singel eller ikkje, men det er ikkje værre enn å spørre om han er det. Enkelt og greit. Lyger han så er det kjipt, men man vil jo merke ettervært om han har dame eller ikkje. Kan fortelle deg at damer flørter like mye uten å ha noen særlige inntensjoner annet enn å få bekreftelse. Faktisk så er det ganske normalt at folk ikkje aviser en annen fordi man liker oppmerksomheten man får. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bankai L Skrevet 5. mai 2011 #24 Del Skrevet 5. mai 2011 Problemet ute på byen er at man aldri rekker å bli kjent med noen. Og da hjelper det lite om det er 50 single jenter der. Det er altfor mye fyll og støy og umulig å vite hvem det ville lønne seg å bli kjent med. Førsteinntrykket blir alpha og omega. Noe som ofte kan vise seg å være helt feil. Der har forsåvidt Internett sin store fordel ved at det er mulig å bli bedre kjente over litt tid. Hvis man er seriøs med det. Problemet på byn er at det er helt andre sosiale regler der enn ellers. Man er mye frekkere, mer frempå osv og det er selvfølgelig alkohol i bilde. Eg har møtt masse brae damer på byn med å unngå de som har oppfører seg som fjortisser. Så lett er det. Dersom man er noen lunde selektiv i kem man går bort til og har en eller annen form for stander slipper man å møte på uhyggelige folk, eventuelt møte de igjen. Det som er synd er jo at pga av dårlige erfaringer på byn så mister folk troen på det. Det går fint ann å finne en god partner på byn, man må bare prøve et par ganger før man finner den riktige Problemet med internett er at man kan ha super kontakt via siden, men når man møtes irl så finnes ikkje kjemien tilstede. Det er spesielt viktig for damer at den er der ellers så er løpet kjørt for mannen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ziegel Skrevet 6. mai 2011 #25 Del Skrevet 6. mai 2011 Kan jeg få ta hele posten til TS og bare flippe kjønnsmønster? Absolutt ikke bare gutter som flørter for "selvtillitsboost". Jeg tør vedde barten min på at det er et større antall jenter som gjør dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2011 #26 Del Skrevet 6. mai 2011 Kan jeg få ta hele posten til TS og bare flippe kjønnsmønster? Absolutt ikke bare gutter som flørter for "selvtillitsboost". Jeg tør vedde barten min på at det er et større antall jenter som gjør dette! Tror det er veldig skjelden . At jenter flørter direkte og pågående med menn , når de er på byen alene uten typen sammens med veninner . Mine veninner hadde sett rart på meg , om de visste jeg hadde type , men oppførte meg som en flørter når vi var ute på byen sammens med veninnegjengen . De utøver jo litt " sosial kontroll " , ved at de vil moralisere ovenfor meg da og si . DU , DU HAR JO TYPE ...GLEMT DET ELLER ? Som oftest er kvinner mye mer generte og forsiktige enn menn , når det gjelder å flørte . Men klart , noen jenter kan være like tøffe som gutta når det gjelder å vise interesse : ) Forøvrig bør de som flørter forstå hvordan dette virker på andre psykologisk ....særlig når de liker hun / han som flørter og blir begeistret for denne flørteren og interesert i han eller henne . Så kan de t.o.m bli veldig forelsket . Og som forskning viser , så kan en forelskelse føles sterkere enn begjær , og man kaster bort tiden sin på å ønske en som er opptatt og plages med tanker om denne forelskelsen , dermed kaster man vekk tiden som singel og avviser andre intereserte beilere / beilerinner . Litt dumt det . Får ringvirkninger ovenfor mange flere enn du tror . Og det er ikke gøy å gå rundt å være forelska i en flørt som er opptatt . Flørt kan føre til både forelskelse og sex . Er jo derfor vi flørter ubevisst .Det er på en måte en fristelse , som om flørteren sier at med meg kan du få en romanse og sex ...Klart det er fristende .Lett å bite på , om man liker flørteren sin og samtidig er singel og virkelig savner både romanse og sex . Jeg ville aldri flørtet direkte og tydelig med andre menn , mens jeg selv var i forhold . Det er bare " luremus / lurekuk " oppførsel og dårlig gjordt ovenfor de stakkars mennene som skulle ta meg seriøst og bli interesert . Jeg hater å avvise og skuffe . Så jeg prøver bevisst å ikke lure uskyldige til å tro at jeg er interesert , om jeg ikke er det . Jeg vil nemlig ikke ødelegge for andre . Eller stå i veien for andre , som kunne fått noe seriøst med den personen . Da er det dumt om han avviser henne , forde jeg har flørtet på tull med han , men ikke mener noe med det . Jeg vil ikke såre andre . Jeg har veldig mye empati og innlevelsesevne i allt kaoset jeg kunne skapt , om jeg gikk rundt og flørtet tydelig med masse single menn . Og ALLE trodde jeg var interesert .... Kaos , huff . Nei det tør jeg ikke . Jeg vet jeg kan være veldig SJARMERENDE ovenfor det motsatte kjønn . Moralen er bare den at man skal opptre så ærlig som mulig med folk. Vise respekt for andre , ved å behandle dem ærlig og seriøst . Og ikke drive spill med dem .Og ikke flørte bak partnerens rygg , dersom man er opptatt og i forhold . Sånt kan det bli kaos av . Og man lurer og forleder folk , og gir de falske håp . Og det er jo bare trist , med falske forhåpninger og være forelsket i tillegg... Ja ja . Mange har blitt forelsket i meg også . Men UTEN at jeg har flørtet med de . Da er jeg uskyldig i den håpløse forelskelsen demmes .. I det minste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå