Gå til innhold

Angstedempende - reseptfri/naturlig.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det angstedempende medisiner man kan få som man ikke trenger resept på?

Evt naturmedisin? En spes type mat?

Jeg er så drittlei den vonde og urolig følelsen i magen som igjen trigger tvangstanken!

Tvangstankene er liksom ikke det største problemet nå, - men angsten. Har liksom vondt i magen, noe som får meg til å huske på tvangstankene, og da begynne tvangsgrublinga igjen!

OND SIRKEL! 0o

Videoannonse
Annonse
Gjest Naenia
Skrevet

Rød te virker beroligende. Men også det å lære seg pusteteknikker som demper angstfølelsen er bra. Selv hadde jeg godt utbytte av ashtanga yoga, som bruker en spesiell pusteteknikk. Når jeg kjenner at angsttaknkene og mageknipen kommer snikende, setter jeg meg ned og puster på denne måten, det hjelper skikkelig! :)

Skrevet

Vet ikke om dette er noe som er bevist, men synes lavkarbo virket veldig mot angsten min! Når blodsukkeret mitt er jevnt og jeg ikke har de store svingningene så har jeg ikke angst lenger..:S Hadde alvorlig angst med panikkanfall og problemer med å gå ut døren men etter noen måneder med lavkarbo var angsten borte!!

Spiser jeg feil nå, så får jeg angst igjen med en gang...veldig merkelig!

• Liker 1
Gjest Naenia
Skrevet

Jevn og god døgnrytme er også noe som hjelper mange :)

Skrevet

Avena Sativa :) Bruker det selv. Har i perioder med dårlige tanker og stress problemer med søvnen, og denne har hjulpet meg. Sammen med B6-vitamin :)

Skrevet

de har flere forskjellige på helsekosten :) er jo verdt et forsøk! Har ikke brukt noe selv, så har Ingen navn på ting men har hørt flere med bra virkning :)

Skrevet

Aktivitet. Trening er den beste naturlige måten å overvinne angst på.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å se denne episoden av Schrödingers katt. Der snakker de om blant annet placeboeffekten, og antidepressiva blir spesielt nevnt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...