Gå til innhold

Bomiljø på Ammerud?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe en liten leilighet på Ammerud og lurer på hvordan det er å bo der? Jeg vet at det er sentralt med t-bane og 31-bussen som går hele døgnet, nært til marka og skiløyper. Men hvordan er miljøet? Er det mye bråk, rusmisbruk og gjenger foreksempel eller er området preget av mest småbarnsfamilier?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi trives veldig godt med miljøet på Ammerud. Har to barn.

Tror nok det kommer litt an på hvor du bosetter deg, det er for eksempel så å si ingen tull og tøys i villaområdet, mens det kanskje er mer av det i eksempelvis det man kaller "Kollenblokka" eller en av de fire Ammerudblokkene.

Det finnes imidlertid flere lavblokker i området.

Vil ikke egentlig svartmale de store høyblokkene, men det blir vel kanskje sånn at de billigste leilighetene tiltrekker seg mest av "støy"?

AnonymBruker
Skrevet

Ute på kvelden har jeg aldri opplevd en eneste negativ hendelse i løpet av de 5 årene vi har bodd der..

Skrevet

Jeg flyttet til Ammerud i år og trives veldig godt her. Ikke vært borti noen negative opplevelser her. Veldig fint og grønt å bo her. Du har marka her. Både buss og t-bane går herfra og inn til byen.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for postivie svar. Jeg har ikke råd til å kjøpe en stor leilighet og derfor skal jeg på visninger i høyblokkene. Der bor det kanskje både barnefamilier og enslige?

Støy er avhengig av hvem som er nære naboer og at man ikke finner det ut på en visning, men slik er det vel alle steder. Har bodd i en blokk med veldig mye støy fra småbarnsfamilier og lek i oppgangen og det er vanskelig å prate med naboene fordi alle leier og det er 8 leiligheter i hver etasje og umulig å finne ut hvor lydene kommer fra, og barna har heller ikke uteområder å leke på.

Jeg har hørt at Ammerud har et bra miljø på skolen og at de som bor i bydelen bidrar til å holde orden og skape godt bomiljø for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...