Gå til innhold

Hvor mange vogner...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvor mange vogner har du/har du hatt? Og hvilke :)

Merker at jeg har skikkelig lyst på enda en, men nå holder det egentlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nå har jeg ikke noen barn enda så jeg kan ikke hjelpe deg med min erfaring men jeg bare lurte på, trenger du så mange vogner da?

jeg har en simo kombi som jeg kommer til å bruke, den brukes jo både når barnet er baby og som trille som barnet sitter selv oppi når det er stort nok til det? etter det er det vel ikke strengt tatt nødendig med vogn pga at barnet kan gå selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rampunge

4(3).

Sykkelvogn (som fungerer fint som vanlig vogn).

Emmaljunga Edge Duo Combi (arvegods, permanent barnehagevogn)

Simo Kombi - Den opprinnelige vogna fra dag en.

Reisetrille, robust.. Husker ikke merket, men ligner veldig på Zero2Four. Genial å ha i bilen. Tar ikke noe plass, i motsetning til Simoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har én vogn. Det er en 7 år gammel arvet kombivogn som har blitt brukt av tre barn før mitt. Den er litt slitt i sømmene noen plasser, men jeg synes den er fin og den fungerer utmerket. Regner med jeg må en ekstra til barnehagebruk, men kommer nok til å kjøpe brukt.

Endret av Icicle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Her har vi 3:

- Simo duo (vogna vi bruker mest)

- Simo reisetrille (ekstravogn, grei å ha med i bilen)

- Graco reisetrille (brukte den når vi brukte babysetet og skulle i butikken etc.)

Egentlig skulle vi ikke ha Simo sin reisetrille, men så var den på tilbud og jeg så fordelen med å ha en ekstra til han begynner i barnehagen og vi noen ganger lar duoen stå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har/har hatt:

Stokke Xplory

Simo kombi (solgt)

Simo sportsvogn

...og lurer på å kjøpe en Simo Classic..... :sjenert:

Syns jeg trenger flere vogner, hvertfall to. Stokkevogna er kjempefin å ha på senter, eller å trille tur når han ikke skal sove. Mens Simovogna er veldig god å sove i, men forferdelig å få inn i bilen, og tung å kjøre i butikker. Ikke sitter han noe godt i den heller. Han sitter kjempefint i Stokkevogna, men den har ikke full liggestilling.

Simo Classic har jeg bare lyst på fordi den er utrolig fin. Trenger den egentlig ikke, men skulle nok fått brukt den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teutonia misteral (solgt)

Emmaljunga city cross

emmaljunga scooter

Carena trille

Paraplytrille (arvegods)

Emmaljunga vognene er helt fantastiske:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ekstrem.... :sjenert:

Begynte med en Basson Parma, kjempefin. Stor og god bag, og gode hjul. Men fryktelig tung. Jeg klarte ikke løfte den i det hele tatt, og bekkenet mitt verket hver gang jeg "dyttet" den for å svinge.

Etterpå kom Brio Go i hus. Helt fantastisk som bagvogn, med alle egenskaper jeg ønsket meg. Svingbare hjul, liten og lett og plass til Voksi-posen i bagen. Men ungen sov ikke noe godt i vogna på tur (det har ingenting med vogna å gjøre) og lå bare våken og hylte, så vi måtte frem med sportsdelen da han var 4 mnd. Som sportsvogn likte jeg ikke Go like godt, følte han var langt vekke fra meg og at han satt dumt, siden den ikke har full liggestilling.

Nå har vi Bugaboo Cameleon, og jeg er helt frelst, selv om jeg i utgangspunktet aldri kunne tenkt meg den. Ungen trives veldig godt i den, sover bedre enn i Go og den har mange fine egenskaper jeg savnet hos Go. Så jeg regner med jeg kommer til å beholde denne til neste også.

Til høsten begynner han i bhg. og da må vi til med sovevogn der. Blir en gammel Simo eller noe liknende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt har det holdt med én vogn - Emmaljunga City Cross (med City Bag i starten, nå bruker vi sportsdelen). Etter hvert går vi antagelig til innkjøp av en enkel trille og en (helst brukt) sovevogn til barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Emmaljunga City cross, veldg fornøyd :) Hadde egentlig klart meg med bare den, men nå venter vi en liten til så da må vi ha ihvertfall en vogn til. Går nok for en brukt vogn, som kan brukes av den eldste i barnehagen. I tillegg er det mulig at vi går til innkjøp av en søskenvogn og kanskje en reisetrille :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Simo Duo som ble kjøpt ny til førstemann, den har jeg tenkt å bruke som barnehagevogn når den tid kommer. Så har vi en TFK buggster som ble kjøpt ny til nr 2, men som er ganske utslitt - da vi har lånt den vekk, så den er brukt på tre unger. Nå har vi kjøpt en splitter ny TFK joggster twist med hardbag og bilstoladapter som venter VELDIG på å begynne å bli brukt....

Regner med å kjøpe ny trille i kategorien buggster når gullet nærmer seg et par år, og jeg kvitter meg med joggster twist-vogna. Simoen beholder jeg sikkert til vi er ferdig med soving i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til førstemann hadde vi en kombivogn og en reisetrille, samt sykkelvogn. Da nr 2 kom, kjøpte vi en søskenvogn, mens kombivognen brukes som sovevogn i bhg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Teutonia Primus - solgt pga. tung å trille

Mutsaerts trans4mer - solgt pga. vinglete trehjuling + kun forovervendt sportsdel

Bruker nå:

Bugaboo Frog, en helt super vogn selv om den er eldre/godt brukt

Carena Easy trille, super ekstratrille som er godt brukt til to barn, spares til nr. 3

TFK twinner twist som søskenvogn, veldig god vogn

Bugabooen er den beste, så nå trenger vi ikke flere vogner. Muligens kunne vi hatt en paraplytrille, men Carenaen har alltid dugd, så vi har aldri kommet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emmaljunga Edge Duo - vogna vi har brukt fra dag en. Brukes også som sovevogn i barnehagen (går til barnehagen, så trenger ikke ha en stående)

Teutonia Timmy - reisetrille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet med Emmaljunga Edge Duo Combi, deretter Teutonia Spirit S3 og avsluttet med Easy Walker Sky. Mest fornøyd med sistnevnte.

Har dessuten hatt en gammel Simo til barnehagebruk, og to triller. Den ene vokste han ut av (Titanium Breeze) og den andre har vi enda og forguder den. Det er en Babyjogger City Mini.

Nå venter vi ny baby i august, så da må jeg ha ny vogn igjen. Tenker vi går for Easy Walker Sky til lillebror siden vi var så fornøyd med den sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Kjøpte en brukt teutonia mistral kombivogn som jeg brukte fra starten.. Den var grei den, liten bag til min store gutt så måtte fort over til sportsvogn da han ble 3 måneder.. Men det var egentlig ikke noe problem! Liten og nett vogn hvert fall som er greit i Oslo når man skal bruke kollektiv-trafikken, veide ikke så mye heller..

Da han var nærmere året solgte jeg den og kjøpte en Mountain Buggy!! ELSKER DEN!!! Blir nok det til nestemann, men med bag til først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en (nå er babyen min bare 2 mnd da) og kommer aldri til å bytte!! Jeg er Mountain buggy freeeelst!!! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Maxi Cosi mura 4, som vi har vært veldig fornøyd med selv om den er forholdsvis stor og tung. Men den er god å trille, bagen var (er) veldig romslig, og ungen trives godt oppi både den og sportsdelen.

Vi kjøpte en easy baby reisetrille da vi skulle på ferie første gang da gutten var ett år. Kjøpte den billigste vi fant med full liggestilling, fordi vi var redd for at den kom til å få hard medfart på flyet, og vi regnet uansett ikke med å bruke den noe særlig, men den har vært overraskende bra, og vi har endt opp med å bruke den ganske mye. Gutten sover veldig godt oppi der, og har masse plass.

Vi kjøpte en brukt simo sportsvogn på finn som står fast i barnehagen. Fornøyd med denne også, den er lang i ryggen, og veldig romslig. Solid og god, ikke all verden å trille, men det er jo heller ikke derfor vi har den!

Venter nestemann nå i slutten av mars, og selv om storebror bare er nesten 2 har vi ikke tenkt å investere i søskenvogn, kjøper et rullebrett bare, han er glad i å gå, og kan bruke trilla hvis vi trenger to vogner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en Maxi Cosi mura 4, som vi har vært veldig fornøyd med selv om den er forholdsvis stor og tung. Men den er god å trille, bagen var (er) veldig romslig, og ungen trives godt oppi både den og sportsdelen.

Litt off topic, men den vognen vurderer jeg nå! Tar den mye plass sammenslått? Vi har så lite bagasjerom i bilen, så det er ikke snakk om å få både understell og sportsvogndel til Emmaljunga som vi har nå, i bagasjerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...