Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg jobbet i en matvarebutikk for ca 2 år siden.

En dag var det en dame som glemte lommeboken i kassen, eg la den i en hylle bak kassen. Når damen kom og skulle hente den igjen påstår hun at det mangler penger i den og siden det kun var meg som hadde sett den påstår min sjef at jeg har tatt penger av den, NOE JEG IKKE GJORDE !!! Det ble en svær sak om dette og distriktsjefen kommer å jeg får beskjed om å komme ellers går de til politiet.. På møtet griller de meg i flere timer !! Til slutt blir jeg så lei og redd med konstant truing av politiet vist jeg ikke sier jeg har gjort det at jeg sier GREIT det var meg, jeg var ung og redd.. Så skrev jeg under på noe oppsigelsesgreier..

Men så er tingen nå, denne jobben er den eneste "skikklige" jobben jeg har hatt, de andre har bare vert ringevikar og sommerjobber og så har jeg vert hjemme med sønnen min.

Nå når jeg skal søke jobber igjen vet jeg ikke om jeg skal føre denne jobben opp på CV`en, det hadde jo vert en fordel men om fremtidige arbeidsgivere da vil ringe og høre om hvordan jeg var er jo IKKE det en fordel og de skal fortelle om denne situasjonen ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du kan skrive opp jobben, men du trenger ikke oppgi referanse derfra.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke tro de ringer med mindre du setter dem opp som referanse. Skriv at du har hatt denne jobben, og finn på en god grunn til at du sluttet. Du trivdes ikke sosialt eller et eller annet sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? Hadde ALDRI I LIVET brukt dem i en cv- hadde politianmeldt dem for trakkasering.

• Liker 2
Gjest made4u
Skrevet

Jeg hadde ikke funnet meg i det du fant deg i fra tidligere arbeidsgiver, snarere tvert imot så hadde jeg laget en ordentlig sak mot dem hadde jeg vært deg. Du kan jo bruke media, anmelde dem og få hjelp og kanskje erstatning for usaklig oppsigelse og at du ble presset av dem. Få saken fem i lyset, det som skjedde var urett overfor deg...

AnonymBruker
Skrevet

På den annen side...TS scorer utrolig lavt i troverdighet - når hun faktisk har signert et dokument der hun tilstår!

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg jobbet i en matvarebutikk for ca 2 år siden.

En dag var det en dame som glemte lommeboken i kassen, eg la den i en hylle bak kassen. Når damen kom og skulle hente den igjen påstår hun at det mangler penger i den og siden det kun var meg som hadde sett den påstår min sjef at jeg har tatt penger av den, NOE JEG IKKE GJORDE !!! Det ble en svær sak om dette og distriktsjefen kommer å jeg får beskjed om å komme ellers går de til politiet.. På møtet griller de meg i flere timer !! Til slutt blir jeg så lei og redd med konstant truing av politiet vist jeg ikke sier jeg har gjort det at jeg sier GREIT det var meg, jeg var ung og redd.. Så skrev jeg under på noe oppsigelsesgreier..

Men så er tingen nå, denne jobben er den eneste "skikklige" jobben jeg har hatt, de andre har bare vert ringevikar og sommerjobber og så har jeg vert hjemme med sønnen min.

Nå når jeg skal søke jobber igjen vet jeg ikke om jeg skal føre denne jobben opp på CV`en, det hadde jo vert en fordel men om fremtidige arbeidsgivere da vil ringe og høre om hvordan jeg var er jo IKKE det en fordel og de skal fortelle om denne situasjonen ?

En tyv ville tatt pengene og kastet lommeboken. Sagt de ikke hadde funnet noe...slik tenker jeg. Hva skulle damen sagt da? Synd du skrev under press.

jeg har ikke villet sagt opp,men de skulle fått anmelde meg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes dere kan svare på det TS lurer på, for det er ingen av dere som hjelper henne akkurat nå...

AnonymBruker
Skrevet

Skriv opp jobben på CVen, men bruk noen andre som referanse.

Dersom du blir spurt direkte om referanse fra denne jobben (noe jeg ikke vil tro du blir, dersom du oppgir et par andre referanser) så si at den du jobbet under den gangen har sluttet, så du ikke har noen referanser fra den jobben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...