Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, vet noen der ute hva ølgjær brukes til? vet det tas i bruk som energitilskudd, men jeg har hørt engang at man kan bruke det i f.eks pannekaker for å få en mer sunnere pannekake? Jeg har nettopp kjøpt en boks og det lukter ikke direkte godt for å si det sånn.......

Anette

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, vet noen der ute hva ølgjær brukes til? vet det tas i bruk som energitilskudd, men jeg har hørt engang at man kan bruke det i f.eks pannekaker for å få en mer sunnere pannekake? Jeg har nettopp kjøpt en boks og det lukter ikke direkte godt for å si det sånn.......

Anette

Ølgjær brukes vel primært til, eh, å lage øl?

AnonymBruker
Skrevet

B-vitaminer vel..

Skrevet (endret)

Jeg tok selv ølgjær for noen år tilbake. Jeg har aldri hørt at man kan tilsette det i mat, men etter smaken å bedømme ville jeg aldri tilsatt det i mat. Det smaker verre enn det lukter, men liker du øl så er ikke ølgjær så fryktelig ille. Jeg blandet det bare med vann og drakk det. Hvis du derimot ELSKER smaken er det jo bare å tilsette det i maten :)

Endret av Mubba
Skrevet

Jeg tok selv ølgjær for noen år tilbake. Jeg har aldri hørt at man kan tilsette det i mat, men etter smaken å bedømme ville jeg aldri tilsatt det i mat. Det smaker verre enn det lukter, men liker du øl så er ikke ølgjær så fryktelig ille. Jeg blandet det bare med vann og drakk det. Hvis du derimot ELSKER smaken er det jo bare å tilsette det i maten :)

Takk for svar;)

Da tror jeg rett og slett hele boksen går i søpla;)

Gjest Silvermist
Skrevet

Det brukes primært som B-vitamintilskudd. Smaker hy og helvete, men fungerer veldig bra for hårer mitt, og det er billig :)

Ville aldri ødelagt pannekakene mine med å tilsette det der :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...