Gjest Blondie65 Skrevet 1. mai 2011 #41 Skrevet 1. mai 2011 (endret) Jeg synes i hvert fall at både stroppeløse kjoler og hvitt interiør er mindre pent. Men kanskje noen av oss reagerer motsatt og automatisk misliker det som er in? Hehe. Men jeg har alltid likt kjoler med lange ermer best. Og interiør med farger. For meg er det slik at både interiør og klesstil må passe personen som skal bo der eller ha klærne på. Minimalistisk stil har aldri vært meg. Det kommer det heller aldri til å bli. Shabby chic har noen elementer jeg synes er fine. Noe av det rustikke som er fornyet kan være fint. Men når det "rustikke" er ferdigkjøpt og malt på en måte som gjør at det ser slitt ut DA mister jeg interessen totalt. Yvonne - og andre - må gjerne velge nøyaktig den kjolen de selv liker best. Jeg kritiserer ikke noens valg av kjole. Jeg synes bare det er så utrolig rart at et motebilde som overhodet ikke passer alle kroppsfasonger har fått lov å være nærmest enerådende i mange år nå. Og dette på tross av at en yndig stroppeløs kjole til en overtatovert brud (bare for å ta et eksempel) ikke er det aller minste pent. Og jeg spør meg: den jenten som til vanlig går med godt synlige tatoveringer og veldig individualistisk klesstil, hvorfor faller hun for en helt standard brudekjole som det går 13 av på dusinet, når vedkommende ALDRI ellers ville gått kledd i noe så A4? I et av bryllupene i TV-serien "3 bryllup" er det nettopp et eksempel på dette. De har et rockabilly bryllup der alt er i stil - helt til brudens hår til og med. Men kjolen passer overhodet ikke inn. Trist. En flott 50-talls kjole med ditto tilbehør og bruden med alle sine tatoveringer hadde passet langt bedre inn i sitt eget bryllup. Endret 1. mai 2011 av Blondie65
Gjest imli Skrevet 1. mai 2011 #42 Skrevet 1. mai 2011 Det kan sikkert ha litt med at det er utruleg vanskeleg å få tak i anna enn desse "heilt like" brudekjolane, då... Eg ville gjerne ha noko heilt annerleis då eg gifta meg,men det var jo ikkje å oppdrive (med mindre eg fekk spesialsydd sjølvsagt, noko eg, og sikkert mange med meg, ikkje har råd til). Kjolen min hadde i alle fall stroppar, då Det fekk eg heldigvis tak i. Men elles skilte den seg ikkje veldig ut, akkurat. Men eg er heilt einig i at ikkje alle kler stroppelaus. Kvinner med veldig kraftige overarmar og/eller store puppar er definitivt ikkje fine i stroppelaus...
Anglofil Skrevet 1. mai 2011 #43 Skrevet 1. mai 2011 (endret) Tja, hva med at man faktisk føler seg fin selv? Hvorfor skal man høre på hva alle andre sier? Jeg trodde at dette var et valg man selv skulle ta? Jeg er en av de som aldri bruker kjole, eller ihvertfall nesten aldri. Jeg kan ikke fordra det. Men allikevel har jeg en liten drøm om å være prinsesse for en dag, jeg må innrømme det. Å kunne bruke en kjole jeg føler meg fin og flott i er noe jeg drømmer om, bare for en dag, selv om kjolen både er veldig meg og samtidig ikke siden jeg egentlig ikke er mye prinsesse i det daglige. Jeg liker ikke mye oppstyr og oppmerksomhet, men jeg merker jeg gleder meg til den store dagen. Så er det sikkert finner feil ved både meg og min brudekjole, mange vil nok si at jeg har altfor store overarmer til min stroppeløse kjole, men vet dere det: jeg føler meg fantastisk flott hver eneste gang jeg prøver den. Og det er det som teller, så får det jo heller bare være da at man ikke er så perfekt. Jeg er en av de som ikke synes stropper og ermer er spesielt pent, derfor vil jeg ikke velge det heller. I stedet for å dømme alle andre så bør man vel kanskje heller tenke som så at "så flott da, at bruden føler seg flott og fin". Jeg vet med meg selv at hadde jeg valgt en annen kjole ville jeg følt meg både ukomfortabel og fryktelig lite flott. Og da hjelper det ikke at andre synes den kjolen er finere. Men nå er ikke jeg helt enig i all den kritikken som kommer her jeg da. Jeg frekventerer ganske mange bryllupsforum, både engelske, norske og danske, og jeg ser det er mange forskjellige kjoler. Men det er klart, hvis man ikke studerer kjolene nøye er det kanskje ikke lett å se forskjell, men for min del så synes jeg det er utrolig mange forskjellige kjoler. Mvh Yvonne Endret 1. mai 2011 av Yvonne 1
Kosemose Skrevet 1. mai 2011 #44 Skrevet 1. mai 2011 Har vært i noen bryllup de siste årene og det er en ting jeg ikke skjønner: Hvorfor MÅ alle absolutt ha tilnærmet lik kjole? Tykk eller tynn, absolutt alle har stroppeløs kjole! Syntes forøvrig kjolen til Kate var helt fenomenal!!!!!!! I en annen tråd her sa noen at den ville være finere uten ermer!!! WHY? Har ikke lest alle svarene du har fått, men svaret mitt er: fordi det er mote innenfor brudekjoler som innenfor alt annet. Hvorfor kan man plukke ut hvilke tidsepoke ulike brudepar har giftet seg i bare ved å studere kjole og hår, hvorfor kan man plukke ut hvilke tiår et hus er bygget i, hvorfor kan man skille mellom når et klassebilde er tatt, osv. Enig i at det er kjedelig, men virker som om de fleste av oss syns at nogenlunde det samme er "finest" enten det gjelder interiør, farge på bil eller brudekjole 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #45 Skrevet 1. mai 2011 Og jeg savner den gode gamle, utskjelte bløtkakekjolen. Alle synes tilsynelatende det er viktig at kjolen skal være enkel nå om dagen. Hvorfor trenger alt være så enkelt akkurat på bryllupsdagen? Det er ikke fordi man vil ha det så enkelt, det er vel heller det at man ønsker å føle seg vakrest mulig. Og overdådige bløtkakekjoler er noe veldig mange forbinder med stygt og smakløst.
Amélie E. Skrevet 1. mai 2011 #46 Skrevet 1. mai 2011 Har vært i noen bryllup de siste årene og det er en ting jeg ikke skjønner: Hvorfor MÅ alle absolutt ha tilnærmet lik kjole? Tykk eller tynn, absolutt alle har stroppeløs kjole! Syntes forøvrig kjolen til Kate var helt fenomenal!!!!!!! I en annen tråd her sa noen at den ville være finere uten ermer!!! WHY? Enig, Catherines kjolevalg var fenomenalt!! Óg så likte jeg at Kates kjole var litt kroppsnær i overpartiet; synes at enkelte av disse stroppløse kjoler som her nevnes kan bli litt som et "skjold" eller en viktoriansk korsett hvor kroppen snøres inn og brystene puffes opp - men for all del, jeg er ikke fremmed for odeen og ser det som et relevant alternativ det óg, selv om jeg personlig har sansen for den litt mer naturlige bruden slik som frøken Catherine :-) Kjedelig hvis det blir en "stramme inn/puffe opp" standard. Litt amerikansk, er det vel ikke? Enig med deg, trådstarter, bruden må være individuell i sin stil :-) .... og så synes jeg det er litt finere hvis kroppen blir vist på en sober måte, slik som f. eks. Kates kjole, enn ved for mye "stram og puff". Det er hva jeg tenker, men hver brud er en vakker brud :-)
Gjest Fikira Skrevet 1. mai 2011 #47 Skrevet 1. mai 2011 Det er ikke fordi man vil ha det så enkelt, det er vel heller det at man ønsker å føle seg vakrest mulig. Og overdådige bløtkakekjoler er noe veldig mange forbinder med stygt og smakløst. Men så er det jo ikke sånn at det må være enten en kjedelig stroppeløs A4 kjole ELLER en bløtkakekjole.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #48 Skrevet 1. mai 2011 Her synes jeg det var mange fine kjoler som ikke var A4 og de var billige i tillegg! Noen som har kjøpt kjole her?
Amélie E. Skrevet 1. mai 2011 #49 Skrevet 1. mai 2011 Her synes jeg det var mange fine kjoler som ikke var A4 og de var billige i tillegg! Noen som har kjøpt kjole her? Jeg har aldri kjøpt brudekjole, men i linken din var det mange vakre! En havfruekjole på en strand-brud hadde vært fint :-)
Havtorn Skrevet 1. mai 2011 #50 Skrevet 1. mai 2011 Alfred Angelo har mange vakre kjoler ja Hjemmesiden hans har mye mer å velge i.. nyyydelig!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2011 #51 Skrevet 1. mai 2011 Denne fra den brudonline-siden var virkelig fin synes jeg! Jeg hadde nok ikke brukt den selv men det er nesten så jeg skulle ønske jeg hadde det, hehe. Jeg synes at det finnes mange fine brudekjoler, vanlige så vel som spesielle, og at alle kanskje ikke kler visse kroppsfasonger like godt. Allikevel ser man lett om en brud er komfortabel eller ei, og om hun ser komfortabel ut i en kjole jeg personlig ikke synes kler henne helt perfekt, synes jeg at hun er vakrere enn om hun ser ukomfortabel ut i en kjole jeg synes hun kler bedre.
Havtorn Skrevet 2. mai 2011 #52 Skrevet 2. mai 2011 Når jeg er i et bryllup, er det jo gjerne til noen jeg er glad i. Da synes jeg de er vakre uavhengig av kjolen, har ei tante som veier en drøy 50 kg mer enn hun burde, mange vil sikkert mene at hun så ut som en marshmallow med blonder, men hun var MIN fine tante der og da. Og det er det som teller - det var hennes og mannen hennes sin dag. Klart, på bilder av fremmede mennesker blir det jo litt lett å sitte og tenke "håhåi, hun der så ikke ut!" osv.. men IRL klarer i hvert fall ikke jeg å tenke slik. (Haaar dog tenkt håhåi en gang.. ganske så overvektig dame med tettsittende hvitt silkeSKJØRT, kort modell, samt noe som så ut som en hvit tanktopp.. uæh!)
Kosemose Skrevet 2. mai 2011 #53 Skrevet 2. mai 2011 (endret) Her synes jeg det var mange fine kjoler som ikke var A4 og de var billige i tillegg! Noen som har kjøpt kjole her? Oi, der var det mange fine kjoler! Får nesten lyst til å gifte meg igjen (og gå ned maaange kilo, det er jo åpenbart at alle kjolene jeg så på på denne siden passer best på veldig slanke, unge kvinner...) Men selv om de er fine, syns jeg faktisk mange av "dagens brudekjoler" er litt tacky. Det er utrolig mye utrigning både foran og bak, veldig kropsnært og mye hud. Noen av de minner meg om nattkjoler eller underkjoler... Det kan være superflott det altså, men hvis man først velger hvit brudekjole, så mener jeg at den bør være litt mer "jomfruelig". Syns Kates kjole var utrolig nydelig og veldig passende til sitt formål. Det samme med f.eks MM sin. De var flatterende samtidig som de hadde dette litt tekkelige over seg, noe man ikke får med stivekorsettkjoler med spiler som ser ut som de egentlig skulle sittet under kjolen. Endret 2. mai 2011 av Kosemose
Kosemose Skrevet 2. mai 2011 #54 Skrevet 2. mai 2011 Men hvis man finner en kjole som ikke nødvendigvis skiller seg så mye ut, skal man da på død og liv velge en annen kjole? Bør man ikke velge noe man selv liker godt, fremfor å velge noe som ingen andre har? Det er bedre å velge noe man liker enn å velge noe fordi man føler man må skille seg ut. Mvh Yvonne Veldig enig. Og jeg ser ikke noe poeng i å på død og liv ha en mest mulig orginal kjole eller noe ingen andre har (sett før). Poenget må være å føle seg fin og vakker. Sånn er det jo med mote generelt og, man føler seg jo alltid finest i noe som er nogenlunde moderne. På 80-tallet ville jeg heller dødd enn å bli sett i slengbukse. Noen år senere var slengbukse og bootcut det fiiiineste jeg visste om Syns ingen skal trenge å forsvare seg/skamme seg over at de kler seg i takt med sin egen tid.
Jade Skrevet 3. mai 2011 #55 Skrevet 3. mai 2011 Jeg hadde en stroppeløs kjole. Den var pen for figuren min, og jeg likte den. Den var også i en prisklasse jeg hadde råd til. Jeg kunne selvsagt funnet noe utradisjonelt som også var lekker på, men for å ha litt mer utvalg, må man også ha litt mer penger. Tror ikke noen av mine gjester har fått noen varige mén etter å ha sett min 20-på-dusinet-kjole Spiller det noen rolle, da? Så lenge bruden er fin i kjolen og alle har det fint? Det er ikke alle som har råd (eller figur) til å velge å vrake i alle slags fasonger og design.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #56 Skrevet 3. mai 2011 Jeg synes ikke stroppeløse brudekjoler så veldig pent, det blir så veldig brå avslutning synes jeg. Jeg styrte langt unna stroppeløs kjole og fant faktisk en med tre kvart lange armer i blonde. Det finnes så mange forskjellige kjoler, det er bare å lete litt.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #57 Skrevet 3. mai 2011 Her synes jeg det var mange fine kjoler som ikke var A4 og de var billige i tillegg! Noen som har kjøpt kjole her? Mange av de kjolene SER jo billige ut da... 2
Matty Skrevet 7. mai 2011 #58 Skrevet 7. mai 2011 Jeg synes det er rart at denne trenden har vart så lenge jeg... Og så stusser jeg litt på folk sitt forhold til årstidene.. Stroppeløse kjoler om vinteren og tidlig på våren, så man nesten ser litt blå ut på noen bilder... Og jeg ville ikke stått stroppeløs foran presten... Alle kongelige som gifter seg finner jo på noe annet(jeg hadde trodd de hadde snudd trenden snart) Mette-Marit, Mary i Danmark, Marie til Joachim, Victoria i Sverige, og nå sist Kate... Jeg liker det meste av det som skiller seg fra det stroppeløse Om det er Cecilie Melli... http://www.ceciliemelli.com/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&b_id=873695&b_kid=664354 Eller brudekjoler med inspirasjon fra Ringenes Herre.... http://www.suite101.com/view_image_articles.cfm/412827 Eller andre kjoler som dekker skuldrene litt...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2011 #59 Skrevet 7. mai 2011 Og jeg ville ikke stått stroppeløs foran presten... Fordi?
Gjest Nadezhda Skrevet 7. mai 2011 #60 Skrevet 7. mai 2011 (endret) Er enig i at det er mye likt. Synes det hjelper en del på om det er sånn "sweetheart" kutt. Jeg hadde cap sleeves, synes personlig det er veldig pent (opplagt nok :gjeiper:). Likner en del på denne, bare med et smalere skjørt. Noen som legger merke til at jeg liker blonder, eller? Endret 7. mai 2011 av Nadezhda 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå