AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Har vært i noen bryllup de siste årene og det er en ting jeg ikke skjønner: Hvorfor MÅ alle absolutt ha tilnærmet lik kjole? Tykk eller tynn, absolutt alle har stroppeløs kjole! Syntes forøvrig kjolen til Kate var helt fenomenal!!!!!!! I en annen tråd her sa noen at den ville være finere uten ermer!!! WHY? 12
Gjest Fikira Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Syns også nærmest alle bryllupskjolene er dønn like. Litt kjedelig egentlig... 1
Gjest loren Skrevet 30. april 2011 #3 Skrevet 30. april 2011 Jeg er veldig glad for at jeg har valgt kjole med stropper på. Jeg har litt brede blondestropper som jeg synes er nydelige :-) Er enig i at det er mye likt ute og går for tida..
Tralla la Skrevet 30. april 2011 #4 Skrevet 30. april 2011 Selv om kjolene er stroppeløse så er det jo ikke slik at det er helt like. Likt snitt kanskje, men det er jo mange varianter av stoffer, broderier, perler, draperier, ulik lengde på slep og så videre. At mange velger stroppeløs skyldes vel at det er dette mange forbinder med den klassiske brudekjolen, og det er jo gjerne overvekt av slike i brudesalongene. Selv skulle jeg absolutt IKKE ha en slik, men endte opp med det likevel etter å ha prøvd ørten ulike kjolemodeller. Den klassiske stroppeløse var rett og slett den som satt finest på meg. Hver brud har sin egen grunn til å velge en slik kjole, og jeg tror IKKE det er fordi "alle andre har det". Man velger en kjole man liker og føler seg vel i. 1
Rødtoppen86 Skrevet 30. april 2011 #5 Skrevet 30. april 2011 Det er vel fordi de fleste kler kjoler med tubetopp Jeg synes det er svært få som kler halterneck og tynne stropper for eksempel. Det kan man se på finn.no. Jeg synes ikke en tubeoverdel på kjolene er nok til å si at alle har lik kjole. Det er så mye forskjellig der ute.
Niennas Skrevet 30. april 2011 #6 Skrevet 30. april 2011 Jeg er veldig glad for at jeg har valgt kjole med stropper på. Jeg har litt brede blondestropper som jeg synes er nydelige :-) Er enig i at det er mye likt ute og går for tida.. Hvilket kjolemerke har du ? JEg er dødsforelsket i min Miss Kelly brudekjole, som har brede blondestropper, som går i en dyp utringning på ryggen. Den er vakker, og det er ikke en kjole som absolutt ALLE har. Jeg kjenner jeg himler litt når jeg ser at "alle" har den samme kjolen, selv om det er litt forskjell på broderier eller lignende.
Anglofil Skrevet 30. april 2011 #7 Skrevet 30. april 2011 Jeg valgte en kjole som jeg falt pladask for, og jeg synes selvsagt den er finere enn alle andre kjoler. For meg er det revnende likegyldig om andre reagerer på at den er lik andre. Jeg går for hva jeg liker, ikke hva alle andre synes. Og ja, den har ikke stropper. Mvh Yvonne 1
Gjest loren Skrevet 30. april 2011 #8 Skrevet 30. april 2011 Hvilket kjolemerke har du ? JEg er dødsforelsket i min Miss Kelly brudekjole, som har brede blondestropper, som går i en dyp utringning på ryggen. Den er vakker, og det er ikke en kjole som absolutt ALLE har. Jeg kjenner jeg himler litt når jeg ser at "alle" har den samme kjolen, selv om det er litt forskjell på broderier eller lignende. Jeg har en Iris by Kristin Schikora kjole - denne (hvis linken virker): http://www.irisbykristinschikora.com/vp/JS-Lib/CustomerSites/Common/view_larger.htm?src=http%3A%2F%2Fwww.irisbykristinschikora.com%2F334_500_csupload_6592267.jpg%3Fu%3D3699826156 Jeg falt pladask for den og kjøpte den selv om jeg allerede hadde kjøpt en billigere en fra ebay...
Gjest Blondie65 Skrevet 30. april 2011 #9 Skrevet 30. april 2011 Jeg synes det er merkelig at dere kaller stroppeløse kjoler for "den klassiske brudekjolen". Dette er bare tull. Stroppeløse er et nymotens fenomen fra de siste 10 år eller der omkring. Det som er utrolig synd er at slett ikke alle kler stroppeløs kjole. Spesielt hvis vi snakker litt overvektige eller svært store bryster eller også svært små bryster så ville bruden kledd langt bedre en helt annen kjole. Når det blir hudfolder som velter seg over kjolekanten eller kroppen i kjolen beveger seg, uten at kjolen beveger seg med da er det feil kjole. Forhåpentligvis vil Kate nå skape en trend der det igjen er lov med ermer eller tildekkede skuldre. Forøvrig synes jeg egentlig ikke alle stroppeløse kjoler er like - det er mange varianter f.eks. i skjørtet og fasongen på utringingen. Jeg understreker: Dette er MIN mening - som jeg må ha lov til å ha.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #10 Skrevet 30. april 2011 Jeg har også stusset veldig på denne trenden med at alle skal ha stroppeløst. Spesielt når det går så langt at folk her skriver ting ala "å neiii, den har ermer!!?!" når kjolen kommer til syne. Og det til tross for at kjolen faktisk hadde mer eller mindre gjennomsiktige ermer og topp. Personlig liker jeg best kjoler med lange ermer (ikke gjennomsiktige) og uten utringning. Synes det er klart finest på en brudekjole. At den stroppeløse kjolen er den klassiske brudekjolen er jo, som en skriver her, bare tull. Det er et moderne fenomen, og moten kommer helt sikkert til å skifte igjen. Jeg er helt enig i at alle bør velge den kjolen de liker selv, uavhengig av om den er moderne eller ikke. Men det er litt morsomt og pussig at alle har samme smak samtidig, og alle påstår hardnakket det ikke har noenting med mote å gjøre. Dette gjelder forsåvidt ikke bare brudekjoler. Eneste jeg misunner dere stroppeløse bruder er at dere tydeligvis klarer å gå med stroppeløs bh. Det har aldri vært et alternativ her i gården. Men jeg ville uansett ikke gått stroppeløs selv om jeg hadde hatt et lettere frontparti. Og jeg savner den gode gamle, utskjelte bløtkakekjolen. Alle synes tilsynelatende det er viktig at kjolen skal være enkel nå om dagen. Hvorfor trenger alt være så enkelt akkurat på bryllupsdagen? 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #11 Skrevet 30. april 2011 Eneste jeg misunner dere stroppeløse bruder er at dere tydeligvis klarer å gå med stroppeløs bh. Apropos det, hva var det Kate gikk med i går egentlig, hun så jo så "spiss" ut foran? Spesielt på kjole nr. 2. Hadde hun jern-bh? Jeg antar at prins William har funnet ut av det nå.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #12 Skrevet 30. april 2011 Det med moten påvirker jo dessuten utvalget også. Når man ser på kjoler i salonger eller bilder på nettet, så virker det faktisk som om utrolig få kjoler i dag lar seg kombinere med en normal BH. Selv om kjolen ikke er stroppeløs så har den ofte gjerne veldig tynne stropper, bare en stropp, eller stroppene er langt ut til siden. Se bare på Mette-Marits egentlig veldig dydige kjole, kanten på kjolen går for langt ut til at man kan ha noe særlig under. Hvis det jeg ser på nettet er representativt, tror jeg at jeg ville vraket minst 9 av 10 kjoler med en gang, og da blir utvalget dårlig. Jeg får vel finne meg en prins så jeg kan få bestemme alle detaljer selv. Er Harry fortsatt ledig?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #13 Skrevet 30. april 2011 Dessverre er det noen bruder som velger kjole fordi kjolen er så fin og så vakker - uten å forstå at de ikke kler kjolen!
Barcelone Skrevet 30. april 2011 #14 Skrevet 30. april 2011 Da jeg skulle finne meg kjole ville jeg helst ha en med ermer. Det er det ikke så lett å finne. Det er rett og slett flest stroppeløse kjoler enten man liker det eller ei. 1
Havtorn Skrevet 30. april 2011 #15 Skrevet 30. april 2011 Så lenge bruda føler seg vel.. det er det aller viktigste! Men ja, mye stroppeløst! Selv kan jeg ikke ha tynne stropper da jeg tror jeg ble født uten skuldre, men noe á la http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=28193265 kunne jeg absolutt hatt, hadde bare fronten vært piittelitt annerledes. Det er en smakssak, i aller høyeste grad! Noen vil knappast ha slør, noen vil ha slør og blonder og det som er.. og noen vil ha dongeribukse.
Gjest Emera Skrevet 30. april 2011 #16 Skrevet 30. april 2011 (endret) Jeg synes det er merkelig at dere kaller stroppeløse kjoler for "den klassiske brudekjolen". Dette er bare tull. Stroppeløse er et nymotens fenomen fra de siste 10 år eller der omkring. Jeg tenkte å skrive akkurat det samme da jeg leste de første innleggene i tråden. Den klassiske brudekjolen er jo den som representerer høyeste brudekjolemote i et gitt tidsrom. Og der er vi veldig lette å påvirke, som med all annen mote. Nå er det altså stroppeløs som gjelder. Men mange bryllupsprogrammer på TV, som 3 Bryllup og Say Yes To The Dress viser at kjolene faktisk kan være mer forskjellige enn vi har inntrykk av. Edit.: 3 Bryllup, heter det... :gjeiper: Endret 1. mai 2011 av Emera
Gjest imli Skrevet 30. april 2011 #17 Skrevet 30. april 2011 Eg er ikkje så glad i stroppelaus, brudekjolen eg hadde var med sånne tjukke stroppar over skuldrene, viss eg kan kalle det det.
Hoppetaujenta Skrevet 30. april 2011 #18 Skrevet 30. april 2011 Jeg tror at folk generelt er litt redde for å skille seg ut, og kanskje få kritikk for valget, og det er kjempesynd. Et hvert forhold er stort og spesielt, og det finnes så mye artig en kan ha på seg som understreker det unike ved dem som gifter seg. Hvorfor er det så viktig å gjøre som alle andre da? Jeg sier: "Det er bedre å være en original, enn en dårlig kopi"! Enig?
pandabear Skrevet 30. april 2011 #19 Skrevet 30. april 2011 Jeg tror at folk generelt er litt redde for å skille seg ut, og kanskje få kritikk for valget, og det er kjempesynd. Et hvert forhold er stort og spesielt, og det finnes så mye artig en kan ha på seg som understreker det unike ved dem som gifter seg. Hvorfor er det så viktig å gjøre som alle andre da? Jeg sier: "Det er bedre å være en original, enn en dårlig kopi"! Enig? Veldig enig. Forøvrig syns jeg det var ermende på kjolen til kate som fikk den til å skille seg ut!
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #20 Skrevet 30. april 2011 Jeg har en Iris by Kristin Schikora kjole - denne (hvis linken virker): http://www.irisbykristinschikora.com/vp/JS-Lib/CustomerSites/Common/view_larger.htm?src=http%3A%2F%2Fwww.irisbykristinschikora.com%2F334_500_csupload_6592267.jpg%3Fu%3D3699826156 Jeg falt pladask for den og kjøpte den selv om jeg allerede hadde kjøpt en billigere en fra ebay... Den minnet litt om min brudekjole, Basera fra San Patrick
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå