AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Hva syntes dere om høyhæler på vgs? Jeg er en av de få som bruker høyhæler på skolen min, har gjort det nesten heletiden(unntatt når det er vinter) men føler alle er så negative om det. jeg får mange positive komentarer av veninnene mine og de rundt meg, men får jo mange stygge blikk av de andre eldre jentene på skolen. Noe jeg egentlig ikke pleier å bry meg så mye om. hehe Det er altså snakk om kilehæler, eller korte støvletter med 5-6 cm høye hæler (tjukke hæler som er komfortabel å gå i, selvfølgelig) Jeg er sånn som kler meg fint vær dag, og føler at jeg ikke klarer meg uten høye hæler. Det får meg til å føle meg så mye bedre. Og det passer jo så bra til min stil. Jeg har ikke tenkt til å slutte å gå i høye høler altså, men lurer på hva dere andre syntes? Hvorfor se stygt på noen som bruker høye hæler liksom. SKjønner ikke poenget bare. hehe
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Synes det er kjempefint når folk ser selvsikker ut, og klær kan ha mye å si for selvsikkerheten. Ei venninne av meg som kjørte en litt spesiell stil, gikk alltid i høye hæler. De var ikke nødvendigvis så veldig høye eller ekstremt formelle, men de passet alltid til antrekkene hennes. Hadde jeg klart å gå i høye hæler uten å få vondt etter bare noen få minutter hadde nok jeg også brukt det oftere.
FrøkenJosefine Skrevet 29. april 2011 #3 Skrevet 29. april 2011 Trodde det var ganske vanlig jeg.....
MilliVanilli Skrevet 29. april 2011 #4 Skrevet 29. april 2011 På skolen min er det vanlig med wedges(nesten alle har det), og jeg går med det selv(9 cm. er mine). Men stiletter har jeg til gode å se noen gå i, men personlig kunne jeg godt ha tenkt meg å gå i det selv. Synes de aller fleste ser bedre ut på høye hæler, forutsatt at de klarer å gå på dem.
Tears.of.the.Sun Skrevet 29. april 2011 #5 Skrevet 29. april 2011 (endret) Jeg har inntrykk av at det har blitt veldig vanlig de siste 2 årene. Min personlige mening er at jeg ikke bryr meg rett og slett. Så lenge det ikke er en person som ikke kan gå i høye hæler sånn at det klikker tungt i gulvet for hvert eneste steg. Endret 29. april 2011 av Tears.of.the.Sun
Gjest Fikira Skrevet 29. april 2011 #6 Skrevet 29. april 2011 Bryr meg midt på ryggen hvilke sko folk bruker.
Tulling Skrevet 29. april 2011 #7 Skrevet 29. april 2011 Ja hvorfor ikke, gå med hæler nå som du lever i en tilværelse hvor du sitter store deler av degen. Jeg nekter å tro at det kun er hælene som gjør at de kikker på deg. Men de om det 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #8 Skrevet 30. april 2011 Jeg gikk i sløyden på mekanisk linje med høyhæler en gang fordi jeg glemte verneskoene. Fikk noen blikk, men ikkeno negativt i den forstand. Men nå var det jo 99% gutter der da. Jeg som jente tenker ikke over det iallfall, om så bare positivt fordi jeg elsker sko. Klikkesko er litt behagelig å høre på og bryter endel stillhet i gangene synes nå jeg. Jeg sitter mest i gangene i friminuttene, kjekt med andre lyder enn inget.
liseanthus Skrevet 30. april 2011 #9 Skrevet 30. april 2011 Jeg har alltid lurt på hva de som går i høye hæler og pynter seg overdådig på skolen gjør når de skal på fest jeg da.. da bir det lissom ikke noe "nytt"
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #10 Skrevet 30. april 2011 Jeg har alltid lurt på hva de som går i høye hæler og pynter seg overdådig på skolen gjør når de skal på fest jeg da.. da bir det lissom ikke noe "nytt" For meg er forskjellen mellom høye (ikke skyhøye) hæler og hverdagskjoler og festantrekk relativt stor. Jeg fester ekstremt sjeldent må det sies så jeg liker å se litt pyntet ut hver dag. På fest er det alltid noe bling på kjolen i form av glitter paljetter eller hva det måtte være, og åpne shiny høyhæler. Samt mørkere farger. Også mye mer sminke samt bruk av varmeverktøy i håret. Å være redd for å se for pyntet ut høres ut som en dårlig unnskyldning for å gå i joggebukse og converse. 4
bukett Skrevet 30. april 2011 #11 Skrevet 30. april 2011 Hva syntes dere om høyhæler på vgs? Jeg er en av de få som bruker høyhæler på skolen min, har gjort det nesten heletiden(unntatt når det er vinter) men føler alle er så negative om det. jeg får mange positive komentarer av veninnene mine og de rundt meg, men får jo mange stygge blikk av de andre eldre jentene på skolen. Noe jeg egentlig ikke pleier å bry meg så mye om. hehe Det er altså snakk om kilehæler, eller korte støvletter med 5-6 cm høye hæler (tjukke hæler som er komfortabel å gå i, selvfølgelig) Jeg er sånn som kler meg fint vær dag, og føler at jeg ikke klarer meg uten høye hæler. Det får meg til å føle meg så mye bedre. Og det passer jo så bra til min stil. Jeg har ikke tenkt til å slutte å gå i høye høler altså, men lurer på hva dere andre syntes? Hvorfor se stygt på noen som bruker høye hæler liksom. SKjønner ikke poenget bare. hehe Synes det er fint og bare bra at du vil kle deg pent hver dag og ha høyheler. Om man er elev ved videregående skole, bør jo ikke det være til hinder! De som ser stygt på det er i dårlig humør og blir irrirtert fordi andre kler seg pent? 1
liseanthus Skrevet 30. april 2011 #12 Skrevet 30. april 2011 For meg er forskjellen mellom høye (ikke skyhøye) hæler og hverdagskjoler og festantrekk relativt stor. Jeg fester ekstremt sjeldent må det sies så jeg liker å se litt pyntet ut hver dag. På fest er det alltid noe bling på kjolen i form av glitter paljetter eller hva det måtte være, og åpne shiny høyhæler. Samt mørkere farger. Også mye mer sminke samt bruk av varmeverktøy i håret. Å være redd for å se for pyntet ut høres ut som en dårlig unnskyldning for å gå i joggebukse og converse. okeei, jeg ser på meg selv som en mellomting mellom det da, for jeg kan komme på fest uten ballkjole å folk blir positivt overrasket allikevel, mens jeg gikk helt normalt hverdagslig når jeg gikk på skolen. Sier ikke at det er noe galt med høye hæler hver dag, heller at Jeg ikke har skjønt poenget med det. - Og jeg kunne fint gått i joggebukse og converse en dag på skolen uten å være redd for hva andre skulle mene om det.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2011 #13 Skrevet 30. april 2011 Blir så glad for de positive komentarene hehe Jeg kan ikke si jeg pynter meg for mye til hverdag akkurat. Jeg bruker helt passe med sminke til hverdag, (litt mascara eyeliner naturlig lys leppestift og mineralpudder som syntes så vidt? håret er naturlig rett så den har jeg rett ned hver dag. Mange som tror jeg bruker hair extensions og fikser masse på det, men det gjør jeg da ikke. Har alltid fransk manikyr som jeg selv gjør på negla mine (alle tror det er falske negler, det også). jeg er veldig jentete syntes jeg da, forhold til mange av de jentene på skolen som går rund i joggebukse, baggy klær heletiden. Men det er meg, og jeg elsker det. De klærne og skoa jeg går med på skolen er laangt ifra fest antrekk. stilen min er ganske enkel egentlig, er veldig glad i stramme høylivsbukse .. bruker det veldig ofte... liker heller ikke å bruke store kjeder og masse tilbehør.. Jeg syntes ikke jeg sminker meg/fikser meg så mye mer en alle andre bortsett fra jeg er veldig opptatt av å ha på meg fine klær. Så det var litt om meg. føler dere fikk intrykk av at jeg var sånn gæærn trashy jente nå, haha
Gjest solveig92 Skrevet 30. april 2011 #14 Skrevet 30. april 2011 Hva syntes dere om høyhæler på vgs? Jeg er en av de få som bruker høyhæler på skolen min, har gjort det nesten heletiden(unntatt når det er vinter) men føler alle er så negative om det. jeg får mange positive komentarer av veninnene mine og de rundt meg, men får jo mange stygge blikk av de andre eldre jentene på skolen. Noe jeg egentlig ikke pleier å bry meg så mye om. hehe Det er altså snakk om kilehæler, eller korte støvletter med 5-6 cm høye hæler (tjukke hæler som er komfortabel å gå i, selvfølgelig) Jeg er sånn som kler meg fint vær dag, og føler at jeg ikke klarer meg uten høye hæler. Det får meg til å føle meg så mye bedre. Og det passer jo så bra til min stil. Jeg har ikke tenkt til å slutte å gå i høye høler altså, men lurer på hva dere andre syntes? Hvorfor se stygt på noen som bruker høye hæler liksom. SKjønner ikke poenget bare. hehe Tror det er ganske vanlig å bli sett slik på av andre eldre jenter. Særlig på vår skole, jeg går selv 3.klasse vgs, er det "negativt" å skille seg ut på noen måte. Dersom du skiller seg ut, så er det lett å få noen stygge blikk og noen kommentarer. Men for all del, du er tøff som tør å skille seg ut
FrøkenSommer Skrevet 1. mai 2011 #15 Skrevet 1. mai 2011 Jeg går i 9... Og mange på mitt trinn går i høyehæler; noen på trinnet under også i starten synes jeg det var litt tidlig, men nå ser jeg på det som veldig normalt! Noen reagerer negativt fremdeles, dette er folk fra uten for min "klikk", men ingen av mine nærmeste venner tenker det er unormalt. Og jeg er ikke fra en bimbo/fjortisgjeng, bare så det er sagt:D
smalls Skrevet 1. mai 2011 #16 Skrevet 1. mai 2011 (endret) Kanskje det har blitt mer vanlig i de 2 siste årene med høye hæler på skolen, men da jeg gikk på VGS så var det nesten ingen som gikk med hæler. Det var en i klassen min som gikk med høye hæler hver eneste dag og var veldig pyntet, mens vi andre kun gikk med jeans and t-shirt liksom. Men jeg synes ikke det er noe negatvit med å gå med høye hæler på skolen, men jeg gjorde det ikke da. Endret 1. mai 2011 av smalls
Wildy Skrevet 1. mai 2011 #17 Skrevet 1. mai 2011 Har to tenåringer i hus 8 dog ungdomskole) og ser jo hva både de og venninnene går med. Noen går nesten alltid medlitt eller høye hæler, og jeg har ikke hørt noe om at det er så spesielt. Ser også når jeg er på skolen at mange av jentene bruker hæler; dog mye kilehæler. Synes mange av de ser knallflotte ut! Det eneste som slår meg av og til er at de må bli fryktlig sliten i bena? Men.. når man er ung tåler man gjerne litt mer også... Synes det er flott at man kler seg litt ordenlig, og ikke bare i slaskete joggebukser, forsett slik! :-)
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2011 #18 Skrevet 3. mai 2011 Var innom på en videregående skole idag, og der så jeg ingen som gikk med høye hæler. De fleste gikk i tøysko eller joggesko. Supert at du driter i andre å kjører ditt eget løp! Kanskje du får blikk og kommentarer, men so what? Ikke bry deg om det. Overse det. De er garantert misunnelige fordi at du kler deg bra og har kule sko. Det er helt sikkert veldig mange som tenker det samme som deg, men som ikke tør å ta steget fullt ut. Det er som oftest dem som alltid kommer med negative kommentarer.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #19 Skrevet 5. mai 2011 Dette er egentlig et veldig sensitivt tema for meg (haha)! Da jeg gikk på vgs (var ferdig for et år siden) var jeg definitivt ei av de som "pyntet" meg mest, dvs enten ankelboots med litt hæl, wedges, eller støveletter til kneet uten hel, samt "fine" klær (tights og tunika f.eks), og jeg gikk mye med trange jeans og gensre - fordi jeg synes det ser pent ut og jeg vet jeg klær det. Pga dette var det svæææært mange jenter som mislikte meg, jeg fikk faktisk høre fra mange av kompisene mine på skolen at de brukte å baksnakke antrekkene mine osv og jeg ble stemplet som hore kun pga dette. Dette hørtes skikkelig fjortis ut da men Det jeg vil fram til er DRIT i de jentene som ikke har selvtillit nok å gå med noe annet enn joggebukse og bruk høye hæler du! :-)
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2011 #20 Skrevet 5. mai 2011 Skulle selvfølgelig stå at kompisene fortalte at de andre jentene "baksnakket" meg, ikke at de selv gjorde det.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå