Gå til innhold

Styrke for timeglass

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først vil jeg bare si at dette er et spørsmål jeg VET blir tatt opp omtrent på annenhver topic, så beklager "repetisjonen" hehe. Men jeg lurer på litt "attåt", derfor lager jeg nytt emne.

Jeg har ikke trent regelmessig siden jeg var liten (danset til jeg var 12), og nå er jeg STOLT over å endelig ha "funnet frem" treningen igjen :) Trener på Sats, men har hittil bare løpt 45 - 60 minutter på tredemølle tre dager i uken. Siden målet mitt er STRAMMERE, SLANKERE kropp, har jeg lest at jeg også burde legge inn styrke. Her sitter jeg med mange spørsmål:

1. Jeg vil gjerne ha litt definert mage (i det minste flat), men vil IKKE bli brede i midjen! Jeg higer etter smal midje (den såkalte timeglassformen), og da er jeg usikker på om jeg burde trene magen i det hele tatt? Jeg vet at jenter ikke ser ut som bolere av å trene litt, men jeg må si at mange jenter jeg ser som trener mye styrke ser litt brede ut over midjen. Så hva synes dere jeg burde gjøre?

2. Jeg har ganske utoverrumpe, men det er nok mye fett der, ikke muskler hehe siden jeg ikke har trent på mange år. Vil gjerne holde rumpa, så da tenker jeg å trene rumpa ganske hardt. Vil markløft og utfall være greit å gjøre? Eller blir det smør på flesk? Og burde jeg gjøre det mer enn en gang i uken?

3. Jeg tenker å trene 3 ganger i uken. Holder det med markløft og utfall en gang i uken en gang og kanskje løpe 30 min samme dag (?), og løpe som vanlig de to andre treningsdagene? Eller burde jeg trene styrke flere andre dager også med kanskje andre kroppsdeler, for å bli slank?

Nei huff, dette ble et rotete innlegg. Tenkte bare å spørre om alt jeg lurte på, siden jeg har søkt på nettet i flere dagern, men finner så mye forskjellig svar. Håper noen kan hjelpe meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...