Gjest Gjest Skrevet 30. april 2011 #21 Skrevet 30. april 2011 Er flere måter å se dette på,hun er ansvarsbevisst. Det ikke er 100 prosent sikkert med p piller som prevensjon. Muligens er hun også noe overforsiktig, litt psykisk engstelig. Har hun vært noe eldre han hun nok ikke vært så engstelig. Men hver glad du ikke kjører henne på tjukken og blir ufrivillig far. Er nok av de jenter som dropper prevensjon og bare bruker hoppe av metoden på mannen. Dette fører til graviditet før eller seinere.
Hankjønn Skrevet 30. april 2011 #22 Skrevet 30. april 2011 (endret) Kjæresten min går på p-piller og hun ønsker jeg skal komme inni henne, fordi hun kjenner det når utløsningen kommer inn i skjeden, pluss det er lettere å tørke opp. Kondom har ikke vært brukt siden de første tre månedene etter debutten vår, takk og lov. Kjipe saker det der når man er i fast forhold Endret 1. mai 2011 av Hankjønn
Gjest norah Skrevet 30. april 2011 #23 Skrevet 30. april 2011 Herregud, hva er poenget med å bruke p-pille hvis hun alikevel skal ha deg til å bruke kondom? Det virker for meg som at denne jenta er litt uinformert om hvordan p-piller og kondomer fungerer. Når man bruker p-pille er kondom unødvendig (med mindra man fremdeles vil beskytte mot kjønnsykdommer, men da er det ikke poeng i pilla uans). Enten er hun uviten, eller så er hun over beskyttende. mjæ, det kommer jo an på p-pillern det, da. Er det minipille er jo risikoen ganske mye større for ¨bli gravid om man eksempelvis glemmer en pille. Det har noe med hvor mange timer man har på seg på å få tatt en ny uten at beskyttelsen avtar. får man omgangssyke/litt dårlig form en dag, eksempelvis kaster opp på fylla uten å helt huske det(og dermed ikke bruke prevensjon i dager/par uker etterpå altettersom) kan man også bli gravid. men en anbefaling til t, dersom kjæresten er nervøs for å glemme pille er jo å forsøke p-sprøyte/p-ring/stav eller plaster.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2011 #24 Skrevet 30. april 2011 Er flere måter å se dette på,hun er ansvarsbevisst. Det ikke er 100 prosent sikkert med p piller som prevensjon. Muligens er hun også noe overforsiktig, litt psykisk engstelig. Hun er nok ikke psykisk engstelig eller overforsiktig. Hun er nok bare helt overbevist om at hun ikke ønsker barn nå, med denne mannen. Og vil ikke ta noen sjanser siden det er svært viktig for henne å ikke bli gravid, fordi hun har andre prioriteringer. Det kalles fornuft, bessluttsomhet og egen vilje, - ikke psykisk engstelighet eller overforsiktighet. Bare ren overbevisning om å ikke ville bli mor nå med ham, siden det føles helt uaktuellt og ikke er ønsket av henne. 1
Gjesten Skrevet 30. april 2011 #25 Skrevet 30. april 2011 Herregud, hva er poenget med å bruke p-pille hvis hun alikevel skal ha deg til å bruke kondom? Det virker for meg som at denne jenta er litt uinformert om hvordan p-piller og kondomer fungerer. Når man bruker p-pille er kondom unødvendig (med mindra man fremdeles vil beskytte mot kjønnsykdommer, men da er det ikke poeng i pilla uans). Enten er hun uviten, eller så er hun over beskyttende. Det er nok du som er uinformert. P-pillen er 97% sikker, 99% ved helt riktig bruk. Det vil si at hun (statistisk rett) vil bli gravid én gang hvis dere har sex 100 ganger, selv om dama er superflink til pillebruken. 1
Skade Skrevet 30. april 2011 #26 Skrevet 30. april 2011 Jeg bruker bare minipillen, pga at jeg ikke har gidda å gjort om etter at jeg amma gutten, og jeg lar elskeren min komme inni meg... En risiko å ta, ja, men ingen av oss liker kondom, blir liksom ikke helt det samme... :gjeiper: Første gangen brukte vi vel kondom, men aldri etter det... Tror ikke noen av oss tenker over det egentlig...
chikako Skrevet 30. april 2011 #27 Skrevet 30. april 2011 (endret) Herregud, hva er poenget med å bruke p-pille hvis hun alikevel skal ha deg til å bruke kondom? Det virker for meg som at denne jenta er litt uinformert om hvordan p-piller og kondomer fungerer. Når man bruker p-pille er kondom unødvendig (med mindra man fremdeles vil beskytte mot kjønnsykdommer, men da er det ikke poeng i pilla uans). Enten er hun uviten, eller så er hun over beskyttende. Det er vel å ta litt hardt i? Vi vet ingenting om hvorfor hun vil bruke begge deler, men mest sannsynlig er hun klar over at ingen prevensjonsmiddel gir 100% beskyttelse. Er man da overbeskyttende fordi man vet at det kan forekomme glipper? For alt vi vet kan hun ha opplevd å bli gravid på p-piller før, eller hun kan bare være såpass sikker på at hun IKKE vil bli gravid at hun vil ikke vil ta noen risiko. For det er faktisk en sjanse for å bli gravid hvis man har sex. Det er mye mer sannsynlig enn at hun er feilinformert om hvordan p-piller fungerer; det er det muligens andre her inne som er? Endret 30. april 2011 av chikako 1
Ziegel Skrevet 30. april 2011 #28 Skrevet 30. april 2011 Det er nok du som er uinformert. P-pillen er 97% sikker, 99% ved helt riktig bruk. Det vil si at hun (statistisk rett) vil bli gravid én gang hvis dere har sex 100 ganger, selv om dama er superflink til pillebruken. Mitt poeng er, det er ikke vitsi med p-pille om HAN skal bruke kondom :)
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2011 #29 Skrevet 30. april 2011 Mitt poeng er, det er ikke vitsi med p-pille om HAN skal bruke kondom :) Det senker faren for graviditet fra ca 0,3%-3% (en av 300 til en av 33 blir gravid i løpet av et år) til 0,03%-0,3%. (en av 3000 til en av 300 blir gravid i løpet av et år) Det er så absolutt vits om man av ulike årsaker ser på graviditet som en katastrofe. 1
Gjesten Skrevet 30. april 2011 #30 Skrevet 30. april 2011 Mitt poeng er, det er ikke vitsi med p-pille om HAN skal bruke kondom :) What (s)he said: Det senker faren for graviditet fra ca 0,3%-3% (en av 300 til en av 33 blir gravid i løpet av et år) til 0,03%-0,3%. (en av 3000 til en av 300 blir gravid i løpet av et år) Det er så absolutt vits om man av ulike årsaker ser på graviditet som en katastrofe. Verken kondom eller p-pille er helt sikkert, men bruker man begge skal det mer enn uflaks til for å bli gravid. 1
Gjest Katten. Skrevet 1. mai 2011 #31 Skrevet 1. mai 2011 Kondomen er 99% sikker. Den ene prosenten er brukerfeil (den sprekker ikke, ruller av eller pungteres ikke om man bruker den riktig).
Gjest caramiacaramella Skrevet 1. mai 2011 #32 Skrevet 1. mai 2011 For meg hadde det vært en katastrofe å bli gravid nå, og abort er uaktuelt. Derfor bruker vi både p-piller og kondomer. For øvrig har jeg snakket mye med kjæresten om det, og han synes også at vi burde bruke begge deler. Han har nemlig heller ikke særlig lyst til at jeg skal bli gravid.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2011 #33 Skrevet 1. mai 2011 Jøye meg. Her var det mange hysteriske folk. Har gått på p-pille (yasmin) i snart 8 år, og har aldri blitt gravid. Jeg tror jeg kan si at jeg gjennomsnittlig har hatt sex 150 ganger i året, med flere forskjellige partnere. De siste fire årene har jeg kun hatt sex med samboeren min. Det vil si at jeg på 8 år har hatt ca 1200 samleier, uten å bli gravid en eneste gang. Det har ikke falt meg inn å nekte noen å komme inn i meg! Det er jo det beste med sexen! Jeg har for øvrig alltid tatt pillen på timen hver kveld, og alltid tatt forholdsregler hvis jeg har kastet opp/ hatt dårlig mage. Konklusjon: P-pillen er trygg for mitt vedkommende.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2011 #34 Skrevet 1. mai 2011 Jøye meg. Her var det mange hysteriske folk. Har gått på p-pille (yasmin) i snart 8 år, og har aldri blitt gravid. Jeg tror jeg kan si at jeg gjennomsnittlig har hatt sex 150 ganger i året, med flere forskjellige partnere. De siste fire årene har jeg kun hatt sex med samboeren min. Det vil si at jeg på 8 år har hatt ca 1200 samleier, uten å bli gravid en eneste gang. Det har ikke falt meg inn å nekte noen å komme inn i meg! Det er jo det beste med sexen! Jeg har for øvrig alltid tatt pillen på timen hver kveld, og alltid tatt forholdsregler hvis jeg har kastet opp/ hatt dårlig mage. Konklusjon: P-pillen er trygg for mitt vedkommende. Det er en graviditet pr 33 bruksår ved "normal bruk", en pr 300 bruksår ved perfekt bruk. Så, om vi anser din bruk som perfekt (det vil da og inkludere at du anser sex rett før en pille blir glemt eller kastet opp, eller man begynner på medisiner som nedsetter opptaket som en risiko. Sæd lever som kjent 3-5 døgn i livmoren) kan vi da dele det på 8 år. 1 av 37 personer med din historie vil ha blitt gravid. Ved normal bruk, 33 deles på 8, og du er nede i en av 4. Konklusjon, du har hatt, og om du har "perfekt bruk" statestikken på din side, men i fortsetter du på p-piller i 25 år til, så ville du statistisk sett ha blitt gravid. (Jeg tar ikke her høyde for nedsatt fertilitet pga lang tides bruk av piller + alder) 1
chikako Skrevet 1. mai 2011 #35 Skrevet 1. mai 2011 Jøye meg. Her var det mange hysteriske folk. Har gått på p-pille (yasmin) i snart 8 år, og har aldri blitt gravid. Jeg tror jeg kan si at jeg gjennomsnittlig har hatt sex 150 ganger i året, med flere forskjellige partnere. De siste fire årene har jeg kun hatt sex med samboeren min. Det vil si at jeg på 8 år har hatt ca 1200 samleier, uten å bli gravid en eneste gang. Det har ikke falt meg inn å nekte noen å komme inn i meg! Det er jo det beste med sexen! Jeg har for øvrig alltid tatt pillen på timen hver kveld, og alltid tatt forholdsregler hvis jeg har kastet opp/ hatt dårlig mage. Konklusjon: P-pillen er trygg for mitt vedkommende. Yeah, well. Jeg er ikke hysterisk, men tar forhåndsregler etter at jeg faktisk ble gravid. Jeg gikk på p-ring og hadde dermed ikke mer å passe på enn å sette inn ringen ved samme tid hver fjerde uke. Det gjorde jeg, men jeg ble likevel gravid. Etter det tar jeg ikke sjanser mer. Jeg antar at jeg har en større risiko for å bli gravid med prevensjon og er derfor ytterst forsiktig.
Kitty_katt Skrevet 1. mai 2011 #36 Skrevet 1. mai 2011 Sluttet med kondom da jeg begynte på pillen, og har ikke sett meg tilbake :gjeiper: Syns kondom er utrolig ubehagelig, mye mer deilig med varm deilig hud enn plastikk. Har gått på pillen i 5 år nå og ikke blitt gravid
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå