Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, vi har på varmekabler på om høst/vinteren (men da kanskje på 2 av 15), så det er ikke så varmt. Om sommeren nekter min mann å ha på kablene, da han mener det ikke er noe vits. Sitat; man er jo bare på badet 10 min om dagen...+ sparer penger.

Vil fuktighet o.l bli påvirket av at varmen ikke står på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Våre står på det laveste, i allefall enda. Er ikke sommer enda (selv om vi bor i østfold)

Skrevet

Vi dusjer rett på flisene, så jeg har alltid på litt varme sånn for sikkerhets skyld. Jeg aner ikke om det har noe å bety. Jeg har bare hørt en gang at de bør stå på året rundt, så kanskje jeg bør sjekke opp dette ordentlig?

Gjest Harriet
Skrevet

Har vannbåren varme og varmekablene på året rundt. Stiller termostaten ned hvis det blir for varmt - men aldri helt av.

Gjest Mynona83
Skrevet

Vi dusjer rett på flisene, så jeg har alltid på litt varme sånn for sikkerhets skyld. Jeg aner ikke om det har noe å bety. Jeg har bare hørt en gang at de bør stå på året rundt, så kanskje jeg bør sjekke opp dette ordentlig?

Det har jeg hørt og, men har aldri sjekka opp selv.

Jeg har ikke på varmekablene på sommern da, for da orker jeg ikke dusje der inne. Blir for varmt. Når sola står på om sommern er det ca 45 grader i leiligheten (har funnet ut at min digitale temperaturmåler kun går til 49,9), så jeg tror nok det holder for evt vannskader.

AnonymBruker
Skrevet

Har man dusjkabinett e.l. så synes jeg da virkelig man kan skru av kablene på sommeren? Miljø, strømpriser, etc.

Skrevet

Vi har ikke varmekablene på om vinteren heller vi. Vi har gulvbelegg, og jeg synes aldri det blir særlig kaldt der. Kan hende vi skrur de på første vinteren med ny baby i hus, men etter spedbarnsperioden regner jeg med at vi skrur de av igjen.

Gjest Emo Fisk
Skrevet

Vi har skrudd de av for en uke to siden. Vi dusjer også rett på flisene, men gulvet er jo skrånet for at det skal renne ut. Tror egentlig ikke det er så farlig..

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på hvilke materialer man har, hvordan hus man bor i, osv? Fliser blir jo som nevnt her mye kjøligere å stå på enn belegg. Her jeg bor har jeg flisegulv, og skulle gjerne hatt gulvvarme, men har ikke det, så jeg har alltid et mykt badehånkle liggendes til å stå på.

Ellers, hva jeg alltid har hørt er at det er lurt å ha varmekablene ståendes litt på, fordi det tar så lang tid å varme dem opp igjen, og man må da gjerne kjøre dem på fullt i flere dager for å få en god temperatur.

Jeg syns kommentaren om strømbruk og miljø er litt forkastelig i denne situasjonen...

TS: tviler på at dere vil få fuktskdaer om dere slår av kablene. Da ville jo alle dem uten kabler i det hele tatt hatt konstant vannskade på badene. Og når det kommer til strømbruken så kan dere jo regne ut hvor mye strøm de trekker per måned, så ser dere om dere syns det er verdt det eller ikke.

Skrevet

Vi har fliser på gulvet, og bruker varmekablene kun de aller kaldeste månedene om vinteren. Er vel sikkert snart 2 mnd siden vi skrudde dem av. Varmekabler sluker strøm, så det er ikke noe vi prioriterer å bruke penger på. Synes ikke det er spesielt kaldt på gulvet.

(men, det vi bodde før var det bad i kjelleren og skikkelig gulvkaldt. Der sto varmekablene på året rundt)

Skrevet

Jeg fikk vite da badet var nyoppussa i oktober, med varmekabler, at de skal stå på hele året. Men lav varme om sommeren selvfølgelig. De skal visst ikke skrus av. Sikkert pga dusjing rett på flisene.

Skrevet

Jeg spurte elektrikeren min nå, og han mente det ikke er nødvendig å ha de på om sommeren. Vi pleier å ha de på det laveste, men skrur de helt av om det blir for varmt.

Skrevet

Har hørt de skal stå på året rundt så det prinsippet har jeg levd etter siden jeg flyttet inn. Synes også det virker fornuftig i og med at jeg dusjer rett på flisene. Men om sommeren skrur jeg ned termostaten en del sånn at gulvet akkurat er litt lunkent å stå på.

Gjest Mynona83
Skrevet

Jeg spurte elektrikeren min nå, og han mente det ikke er nødvendig å ha de på om sommeren. Vi pleier å ha de på det laveste, men skrur de helt av om det blir for varmt.

Hør med rørleggern i tillegg...

Skrevet

Hør med rørleggern i tillegg...

Får ringe rørleggeren min i morgen da, samt flisleggeren! Det er vel han som har mest peiling, når jeg tenker meg om :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...