Gå til innhold

17.mai antrekk til barn

Anbefalte innlegg

Gjest Mamma mia
Skrevet

Hvilke klær kjøper dere til 17.mai til barna? Jeg har to jenter på 1 1/2 år og 3 1/2 år, og vi har fram til i fjor fått låne bunader av nær familie.

Men nå har jentene vokst ut av dem, og de trenger nye 17.maiklær.

Tenker å kjøpe noe annet enn bunader, heller noen kjoler/skjørt som kan brukes flere ganger utover våren/sommeren/høsten. Føler det er liten vits i å kjøpe bunader for 300-500 pr stk hvert år, ikke så mange ganger de får brukt den før de er for små.

Håper noen har forslag til et pent antrekk som kan brukes både på 17.mai og andre selskap/begivenheter framover. Gjerne forslag til eksakte kjoler/cardigan/jakker som dere har sett i butikker/nettbutikk. Ser for meg f.eks en kjole som man kan ha genser under og tykk strømpebukse under hvis det er kaldt og dårlig vær, evt en bolero/cardigan å ha over. Håper på forslag! =D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Matrosdress/kjole er jo kjempefint på små ungar på 17. mai. Kan jo fint brukas i andre festlege anledningar og :)

• Liker 2
Skrevet

Den slipper jeg billig unna. De bruker korpsuniform :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en hvit bomullskjole? De har noen nydelig på HM for tiden. Går fint å bruke en body/genser under hvis skuldrene blir for bare så tidlig i mai + cardigan over og strømpebukse.

Skrevet

De har noen helt NYDELIGE kjoler på Kappahl. Fine i pris og utrolig søte. Litt vintage-look. Hvite, lysrosa eller lyslilla (mener jeg å huske). Har bare sett de på stativet når jeg har gått forbi.

Er det kaldt, kan du bare bruke en ulltrøye under. Jeg venter ei jente denne mnd og har nesten lyst til å kjøpe en av disse til henne (liker å handle litt i forkant), men blir kanskje drøyt å handle noe jeg skal ha liggende 2-3 år fram i tid, hehe.

Selv har jeg en gutt på snart 2. Siden vi ikke skal storfeire 17.mai i år - fordi jeg er høygravid og ikke orker fyke rundt i byen - har jeg kjøpt et pent og kult antrekk til han som jeg kan bruke senere. Beige linbukser, hvit linskjorte, en tøff cardigan og en kul lue/hatt (litt Emil-aktig). Har noen brune skinnsko fra Bisgaard som jeg bruker til dette. Synes han er fantastisk fin i dette!

Lykke til!

Gjest Mamma mia
Skrevet

Takk for tips jenter, skal sjekke ut kjolene på kappahl og H&M, de hørtes fine ut =) Satser på at det finnes boleroer/cardigans på en av kjedebutikkene også, så blir jentene fine og varme. God 17.mai til alle og lykke til med fødsel til deg som er høygravid ;)

Gjest Blondie65
Skrevet

Den slipper jeg billig unna. De bruker korpsuniform :)

Når de er 3,5 og 1,5 år gamle? Jøss skal si du har fremmelige barn.

Skrevet

Matrosdress/kjole! :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...