Gå til innhold

Gaver til barn mellom alt fra 0-12 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Ser innimellom tråder der noen trenger tips til gave som skal gis til barn i ulike aldre og lurer på om dere har noen mening om hvilken kjønn det er lettest å finne noe til?

Eller er det like vanskelig å finne på noe som fenger uavhengig av kjønn?

Er det en spesiell aldersgruppe som er kinkig evt?

Selv synes jeg det å finne gave til jenter er myyyye lettere enn til gutter, da de fleste jenter liker alt mulig dilldall, alt fra hårstrikk/spenner, viskelær og tegnesaker, mens jeg har en idë om at gutter er mer spesifikke i forhold til interessefelt, uten at jeg vet om dette stemmer?! Kan jo like gjerne være enklere til jenter fordi jeg er jente selv? :)

Virker som om mange gutter gjerne har perioder der det er f.eks lego som gjelder, og ingenting annet, før det byttes ut til alt med bilde av spiderman på, så kommer det kanskje en dataspill/fotball-periode o.l.

Jenter har jo også ting de foretrekker fremfor andre, likevel føler jeg at jenter generelt er mer allsidige og kan bli fornøyd med alt fra såpebobler, klær eller ballonger. :)

Hva tenker dere?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker litt som deg, eller har i hvertfall gjort det. Men jeg tror det er fordi jeg selv er kvinne og føler jeg vet litt mer om hva ei lita jente kan ønske seg enn hva gutter liker.

Når det er sagt må jeg også si at jeg etter hvert har funnet ut at det ikke er så veldig vanskelig å finne småtteri som gutter kan like. Såpebobler som du nevner passer jo til både gutter og jenter, pluss sprettballer, penner som lyser når man skriver med dem, jojo'er (æh, hvordan skrives det?), slim, fotballkort osv.

Når barna bikker 11-12 år synes jeg det blir vanskeligere. Da er det greiere å gi penger i bursdagsgave sånn at de kan kjøpe seg det de selv vil ha. Til jul liker jeg å gi gaver, uansett alder, og med de store barna/ungdommer sliter jeg veldig. Så blir det lettere igjen når de blir voksne og etablerer seg med leilighet osv. Og så blir det "umulig" igjen når de blir 50-60 fordi de da har alt og ikke trenger noe. :fnise:

Skrevet

Jeg må nok innrømme at jeg synes det er myyyyye lettere å finne til gutter.

Jeg har 4 brødre, 7 fettere ( mot 1 kusine) og har bare sønner selv.

Ender alltid opp med å kjøpe ett eller annet dilldall til jenter. For å sitere min veninne: det er bedre at hun får 50 kr i år for hun har nok hårpynt til hun skal gå i grava.

Også er jeg guttejente selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...