AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #1 Skrevet 29. april 2011 Jeg får 4000 kr hver 14 dag, alså 8000 kr i dagpenger i måneden, søker jobber som bare det for å ha sagt det. Jeg får ikke til å få dette til å gå rundt, jeg betaler 3000kr i husleie, og har ingenting annet å betale. Men jeg får jo ikke til å legge unna penger for føler alt av penger går til mat å bensin( har ikke lån på bil) Samboer har full lønn ca 21000, men vil jo ikke snylte på han heller. Er det noen som kan hjelpe meg med å sette opp et budsjett på hvor mye jeg egentli kan klare å legge unna... beklager om dette høres tullete ut, men måtte bare få det ut å spørre om hjelp:) ....
AnonymBruker Skrevet 29. april 2011 #2 Skrevet 29. april 2011 Sett opp alle faste utgifter du har pr. mnd som husleie, mobil, strøm mm. Så finner du ut hva du skal bruke til mat pr. måned. Da har du en sum igjen som du fordeler til sparing, fornøyelse og klær, lege mm. Har du bestemt at 1500 kr mnd skal være til mat så ta ut halvparten og da vet du at dette skal holde i 14 dager. Sørg for en sparing på minst kr. 500 hver måned. Da har du til uforutsette utgifter som lege mm. Før regnskap en måned eller to. Skriv opp absolutt alt du bruker penger på. Da ser du hvor du kan spare inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå