Gå til innhold

mastercard,hvor mye skylder du de?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har du mastercard gjeld? Hva har du evntuelt brukt den på?

Bare lurer på om det er flere som meg..

Jeg skylder 15.000 på mastercardet å alt er forsåvidt brukt på klær,fyll og mat...

Skammer meg :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns ikke 15.000 er for ille.. Hvis du har sett på luksusfellen på tv3 har du sett at det kunne være MYE verre. Men det er greit å ikke la sånne lån vokse, og få betalt de ned så fort som mulig :)

AnonymBruker
Skrevet

har du mastercard gjeld? Hva har du evntuelt brukt den på?

Bare lurer på om det er flere som meg..

Jeg skylder 15.000 på mastercardet å alt er forsåvidt brukt på klær,fyll og mat...

Skammer meg :sukk:

Det er bra at du skammer deg. Bedre det enn at du ikke hadde brydd deg. Klipp kortet i to og betal regningen dine, bruk feriepengene dine på å betale ned.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg selv har ikke noe kort i mitt navn, men samboeren min hadde det da jeg var arbeidsledig, for at vi skulle få ting til å gå rundt (jada, vet det er en dårlig løsning, men det ble nå sånn). De pengene brukte vi hovedsaklig på mat. Alle kortene er idag klippet opp i mange bittesmå biter, men jeg vil ikke her gå inn på hvor mye balansen ligger på.

Ellers er det som andre sier ikke så ille å ha 15 000 i kredittkortgjeld, selv om det jo er ille nok da. Har du høy rente?

Et tips for å betale det fort ned er jo kanskje om du har foreldre/familie som har mulighet til å låne deg penger (vet at ikke alle har dette altså, er bare et tips), så kan du betale dem tilbake uten de skyhøye rentene.

Skrevet

Jeg har null og niks! Har ikke engang kreditt på visakortet mitt..:)

• Liker 3
Skrevet

Jeg er ca 7000 i minus på mastercardet, handlet pc. Bruker mastercardet mye men betaler hele beløpet hver eneste mnd så har full kontroll. Hadde jeg slitt med økonomien hadde jeg forhåpentligvis klippet kortet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt Mastercard lenge men i vår fikk jeg en skikkelig støkk ang kreditt og kan sverge dyrt og hellig på, ALDRI mer kredittkort på meg. Jeg hadde minuss 17000 på kortet mitt og betalte inn regelmessig, MEN selv om jeg betalte inn hver måned økte gjelda. Betaler du inn ca 500-600 kr pr måned går halvparten i gebyr og renter og man blir søren aldri ferdig med gjelda. Jeg måtte nærmest krype til banken for å få litt hjelp, mista matlyst og alt var bare kjipt. Nå har alt ordna seg og jeg har fått en DYR lærepenge....... :sjenert:

Skrevet

Har ikke mastercard, men har et VISA kredittkort. Brukes til netthandling, og større utgifter hvis jeg vet at penger kommer inn snart. Bruker det mye, men har så langt aldri latt det gå så langt at jeg har måttet betale renter på det.

AnonymBruker
Skrevet

6000 pr i dag, men planlegger 4-5000 til i løpet av helgen.

Bruker alltid Mastercard på reiser og til innkjøp av det meste. Betaler utestående beløp hver måned

Kredittkort er genialt! :klemmer:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes 15 000 er SVÆRT ille når det er penger som er brukt på fyll og klær. Kan forstå du må bruke det på mat hvis du ikke har noe penger i det hele tatt, men om det er feks kafebesøk/middag ute så er det og svært ille.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Nærmere 11000,-

Det verste er at jeg har brukt pengene på klær og sko, og det for over 3 år siden, men som student er det vanskelig å bli kvitt gjelda, og det siste året har jeg brukt det litt til mat også. Nå har jeg akkurat fått meg jobb, og har store planer om å betale det ned så raskt som mulig.

• Liker 1
Skrevet

Litt under 5000, som er grensa mi. Brukte dem blant annet på å hamstre ting i Sverige, siden det er mye billigere der og jeg dermed sparer på det.

AnonymBruker
Skrevet

2000,- nå tror jeg. Kjøpte mye god mat i påsken samt reisen til og fra hytta. Blir nok en lapp eller to til før lønn til mat. Betaler alltid før renten begynner å telle.

AnonymBruker
Skrevet

0;

Bruker aldri mer enn hva jeg kan cashe ut før renter inntreffer, alså innen 50 dager. Er fint å ha til f.eks ferie og supertilbud man eventuelt kommer over, men over det gjevne bruker jeg ikke kortet, men holder meg til det jeg tjener og sparer heller til bestemte ting.

15 000 er mye synes jeg, og enda mer når det er brukt på fyll og klær. Håper du tar det som en lærepenge, kvitter deg med kortet, får betalt gjelda så rask som mulig, og lærer deg å leve av det du faktisk tjener. Lykke til :klemmer:

Skrevet

0,-

Jeg bruker kun kortet når jeg er på ferie i utlandet, men bare for å kunne sikre at jeg ikke blir svindlet eller i tilfelle jeg blir frastjålet lommeboken. Jeg betaler alltid hele beløpet tilbake så fort jeg får regningen, og bruker aldri mer penger enn jeg kan avse. Er vel litt for glad i å ha kontroll.

Gjest döderlein
Skrevet

1000 kr tror jeg. Fikk ikke alltid brukt Visa-kortet på en båt, så da måtte det til. :)

AnonymBruker
Skrevet

Kun i overkant av 7000,-

Min kredittgrense er 100.000,- og det skjer at jeg bruker over halvparten i løpet av en måned. Sørger alltid for å betale det skyldige før forfall så klart, slik at jeg slipper renter.

Kjekt når en legger ut for reise, overnatting, middager, m.m.

• Liker 1
Skrevet

Mellom 2000 og 3000 for øyeblikket. Det er restene av påskeferien ;) . Beløpet var opprinnelig noe høyere pga. lang reise og sistelitenbestilling, men betalte inn en del med det samme jeg kom hjem. Resten betaler jeg når fakturaen kommer.

Ville ikke ha monsterregning i vente så jeg valgte å betale "på forskudd". Pleier for øvrig alltid å betale kortgjelda når fakturaen kommer, slik at ikke rentene begynner å løpe. Som kjent løper de fort.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ca 44 000,- som jeg har brukt på nødvendige medisiner. Og mere blir det nok... Jeg synes det er skremmende, men hva er poenget med å være gjeldfri hvis jeg ikke klarer noe som helst og bare ligger hjemme med vanvittige smerter i år etter år? 25 år er nok, tenker jeg, så nå betaler jeg det det koster å bli frisk(ere), for det er verdt alle pengene i hele verden!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...