Gå til innhold

Rett på permisjon MED lønn når det er planleggingsdag i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det gå under punktet rett til permisjon med lønn ved barnepassers sykdom?

Er jo ikke akkurat foreldrenes feil at barnehagen skal ha opptil 7 dager med planleggingsdager på et år. Blir jo en ekstra ferieuke vi må ta ut det!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge de jeg jobber med som har barn får de ikke betaling når de må gå i planleggingsmøter på skolene eller barnehage. Enten må de jobbe dette inn, ta fri uten lønn eller bruke av ferien.

Skrevet

Nei, det går ikke under rett til fri ved barnepassers sykdom. Sjekk hva tariffavtalen sier, mest sannsynlig kan du har rett til velferdspermisjon uten lønn, tenker jeg.

Skrevet (endret)

Planleggingsdager må jobbes inn, ta fri uten lønn eller ta av ferien... desverre. På min jobb har vi en lønnet dag i året til planleggingsdager som et frynsegode.

Det er ikke så dumt å alliere seg med naboer eller kolleger og ta hver sin dag - det har vi ofte gjort.

Endret av suzie
Skrevet

Kan det gå under punktet rett til permisjon med lønn ved barnepassers sykdom?

Er jo ikke akkurat foreldrenes feil at barnehagen skal ha opptil 7 dager med planleggingsdager på et år. Blir jo en ekstra ferieuke vi må ta ut det!!

Og det er i alle fall ikke arbeidsgiverens feil at det er planleggingsdager i barnehagen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får knapt permisjon uten lønn! Jeg må jobbe inn eller ta av ferien. Og jeg vil jammen ikke bruke 10 dager av ferien min på det!! :(

Gjest Spinell
Skrevet

Jeg får knapt permisjon uten lønn! Jeg må jobbe inn eller ta av ferien. Og jeg vil jammen ikke bruke 10 dager av ferien min på det!! :(

That's life! En av konsekvensene ved å ha barn er at en må bruke av sin dyrebare tid på dem, gitt!

Når det er sagt: det er ikke bare foreldre som synes de planleggingsdagene i barnehagen kan være ubeleilige. Det er ganske kjedelig med de foreldrene som tar med gullet på jobb fordi det er planleggingsdag også.

For å slippe å avspasere alle de inntil 7 dagene, allier deg gjerne med 1 - 2 andre foreldre i barnehagen, slik at dere kan passe hverandres barn under planleggingsdagene.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...