Gå til innhold

Flåtthalsbånd til katten min?

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue
Skrevet

Kan katten min ha flåtthalsbånd? Har lest noen plasser at det er giftig, og vil heller fjerne flått i sommer enn at pusen skal bli syk : ( Men er det bare en myte at det er farlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det vet jeg ikke, men jeg vet at det finnes et liniment du kan smøre på huden i nakken slik at flåtten ikke liker blodet.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Hmmm... Må man ha resept på det? =) Høres bra ut.

Skrevet

Det finnes reseptbelagte flåtthalsbånd til hund som er ekstremt giftige for katt. Katten kan dø av dem, så de skal absolutt ikke brukes på katten. Det er ikke en myte, men rett og slett katten som mangler enzymer til å nedbryte giften i kroppen.

I noen dyreforretninger finnes halsbånd til katt mot flått, men effekten av dem er ikke så god.

Det beste alternativet er reseptbelagte dråper, som nevt i innlegget over.

Hilsen dyrlegen :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Tusen takk! : D Har bare hatt katten min i ett år, så er litt usikker på det med resept da... Må jeg ringe en dyrlege, for så å hente resept, eller hvordan fungerer det?

Skrevet

Tusen takk! : D Har bare hatt katten min i ett år, så er litt usikker på det med resept da... Må jeg ringe en dyrlege, for så å hente resept, eller hvordan fungerer det?

Det er ulikt fra dyreklinikk til dyreklinikk hvordan dette praktiseres. Start med å ringe for å høre hvordan de gjør det på klinikkene i ditt område.

Gjest BabyBlue
Skrevet

Det skal jeg gjøre ;) Tusen takk. Er skikkelig kjipt å fjerne flått hver gang han kommer springende inn døra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...