Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Igår morrest fikk jeg et anrop på mobilen min fra et uregistrert mobilnummer i Saudia Arabia (jeg sjekker på nettet for oversikt over landskoder). Jeg svarte ikke. Men i dag ringte de på nytt igjen på omtrent samme tid. Jeg skulle ignorere samtalen, men trykte feil og svarte. La på ettter et par sekunder. Det hørtes ut som at det var mye støy i den andre enden. Det jeg lurer på er om de kan trekke meg for tellerskritt eller andre "skumle" ting på denne måten?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det bør du sjekke med teleselksapet du bruker!

Vær ops på bankkontoer og alt annet du har nå som kan brukes, så du ikke blir svindlet fremover.

Skrevet

Er det ikke slik at de kan tappe deg for penger hvis du ringer opp igjen selv? Ring telefonselskapet ditt i tilfelle, men jeg tror du er trygg hvis du bare tar telefonen.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk alle nummer på telefonterror.no

Skrevet

Er det ikke slik at de kan tappe deg for penger hvis du ringer opp igjen selv? Ring telefonselskapet ditt i tilfelle, men jeg tror du er trygg hvis du bare tar telefonen.

Det var et jeg også tenkte. Så lenge jeg ikke ringer tilbake, så burde jeg jo være trygg.

Skrevet

Sjekk alle nummer på telefonterror.no

Ja..men så lenge jeg ikke får noen treff når jeg googler nummeret, så tviler jeg at telefonterror.no har dette arabiske nummeret i sin database. Og jeg hadde rett hehe...

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer om man har vært dum nok til å ringe opp igjen da? :S tapper de mobilen min for penger da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk et fra Serbia i går, og jeg har aldri fått et anrop fra utlandet i hele mitt liv. Temmelig påfallende at vi fikk på samme dag.

Skrevet

Hva skjer om man har vært dum nok til å ringe opp igjen da? :S tapper de mobilen min for penger da?

De bruker tellerskritt, og ja, de tapper deg for penger. Masse penger.

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ser at denne tråden er gammel, men hvordan fungerer dette? Jeg kan ikke forstå hvordan de skal greie å tappe penger på denne måten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...