Gjest Anonymous Skrevet 5. november 2003 #1 Skrevet 5. november 2003 Irriterer meg over denne gjenvinningen!! Når du sorterer melkekartongen din og hiver den i ditt blå bosspann, kommer en stor bossbil og henter den. Videre går den til et annlegg der den blir brent. Derfra går varmen ut i et rør som kanskje går til oppvarming av nettopp din bolig! Jeg er rimelig sikker på at mesteparten av papirbosset i norge går til gjenvinning i form av varme som vi betaler allerede altfor mye for. Vi burde i såfall få pant for melkekartongen vi må resirkulere. Er sikkert ikke mer enn 10% av papirboss som faktisk går til gjenvinning. Tror det egentlig bare handler om å få "pene" tall på statistikken. Vi selger billig strøm til svensker o.l. i gode perioder. Når vi selv går inn i en periode med lite strøm, kjøper vi både atomkraft og kullkraft til en pris som er langt dyrere enn den strømmen vi selv produserer. Forslag til nytt politisk motto: Selg billig til utlandet og kjøp dyrt tilbake!
ivanka Skrevet 5. november 2003 #2 Skrevet 5. november 2003 hvis det plager deg sånn, kan du jo brenne opp kartongene hjemme, da!
Pip Skrevet 5. november 2003 #3 Skrevet 5. november 2003 Det er ikkje det eg har høyrt... Har tvert imot fått med meg at det vert levert for lite drikkekartongar i Noreg til å dekke behovet... Det vert jo laga eggekartongar og div. av dei - typiske forbruksvarer, som det går mykje av. Som nemnt i fleire andre diskusjonar - det er ikkje lurt å brenne kartongane i peisen! Både miljømessig og med tanke på pipebrann er det ustrategisk...
Gjest Anonymous Skrevet 8. november 2003 #4 Skrevet 8. november 2003 Har slutta og bry meg. Alt går i en dunk. Hvorfor skal jeg bry meg så lenge det går ut av dunken min så går alt i den store massen. Hiver glas, maling, mat og alt ien dunk. Gir blaffen
Gjest Poirot Skrevet 8. november 2003 #5 Skrevet 8. november 2003 Trodde man laget papir og kartong av melkekartongene.?
Gjest lurven Skrevet 8. november 2003 #6 Skrevet 8. november 2003 Trodde man laget papir og kartong av melkekartongene.?nei det er bare ca 10 pst av alle kartonger som går til gjennvinning som blir papir har jeg hørt
Gjest Poirot Skrevet 8. november 2003 #7 Skrevet 8. november 2003 nei det er bare ca 10 pst av alle kartonger som går til gjennvinning som blir papir har jeg hørt Ok. (Har ingen kartonger selv, så jeg resirkulerer ikke slike) Men papir er da utrolig lettvint å resirkulere i dag, så jeg synes ikke gjest har så mye å klage over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå